Je Scooter Spuiten.

 
Zelf je kappen spuiten is natuurlijk goedkoper dan een spuiterij. Daarnaast is het niet eens erg moeilijk, maar je moet er wel even de tijd voor nemen.

Er zijn meerdere soorten spuitbussen te koop:
DupliColor raden wij af, omdat het veel kost en met elke andere verf reageert.
Motip is goedkoop, maar heeft weinig pigment, dus je hebt meer spuitbussen nodig. Er zijn 2 soorten van Motip. De ene soort, heeft een korte droogtijd, en dus een slechtere kwaliteit. je kan beter dus een spuitbus kopen, van Motip met een droogtijd van minstens 24 uur.

-    Om te beginnen moet je je kappen ontvetten, kan je doen met Motip ontvetter of met  wasbenzine. Je kap goed natmaken, en lekker lang laten drogen.

 
-    Als tweede de kappen goed schuren, bv met korrel 200, 400 en 600.... schuur je oude laklaag, er vooral niet vanaf, zorg dat je oude laklaag, alleen maar dof eruitziet.

-    Hierna moet je je kappen helemaal stofvrij maken, door ze weer met Wasbenzine of ontvetter in te smeren, zodat echt ALLE stof weg is.


-    Dan spuit je er een kunststof(hechtings) primer op, 2 a 3 lagen, Wel minstens 10 min. tussen elke laag wachten, totdat je er een nieuwe oppropt.


-    Wacht 20 min. en spuit er nu evt. spuitplamuur op, dit adviseer ik persoonlijk, omdat na een val of klein stuitertje, er allemaal klein krasjes zijn, door deze krassen zelf goed op te vullen hiermee, en je gewone oppervlak hiermee 2 x te spuiten, krijg je weer 1 mooi geheel. Doe  2 lagen en na iedere keer afschuren, als je krassen hebt. Na de 2e keer, met nummertje 600 alles helemaal rond schuren, (dit word de vorm van je Kap!!)


-    Nu kan je er een  gewone primer opspuiten, 2 a 4 lagen totdat alles goed gedekt is, maar je kan deze stap ook overslaan.

-    Nu kan je de nieuwe kleur opbrengen, ook weer 2 a 4 lagen, totdat alles goed gedekt is. Je mag ook makkelijk 6 of 8 dunne lagen spuiten, als je heel dun spuit ivm druipers...elke keer niet meer dan een kwartiertje tussen elke laklaag!


-    Wacht nu weer een uurtje of  24 en haal de verfstoflaag er met een schone doek af
.

-    Dan is het tijd voor de eventuele  transparantlak (vernis), in 2 a 3 lagen. Dit bepaalt de sterkte van je verf. Wanneer je dunne lagen aanbrengt krijgt de verf weinig glans, met dikke lagen wel, maar dan heb je grotere kans op druppels. Dus bepaal zelf hoe je het doet, Spuit je nu druipers...geen probleem... schuren (AU..hoor ik daar) en spuit opnieuwe de laatste laklaag, ga hierna weer gewoon rustig verder met het aanbrengen van de transparante lak

Wacht hierna 20 uur, en dan is de het geverfde redelijk hard, w8t hierna nog 28 uur, totdat de verf in zijn geheel goed is uitgehard. hierna kan je je kappen weer op je Scooter schroeven en er weer flink me onderuit gaan!

Je wielen kan je ook spuiten, maar die kan je beter laten moffelen.....Spuiten kan ook...gewoon precies dezelfde behandeling als je kappen...zo simpel is het!

                                                                   


Hosted by www.Geocities.ws

1