Je Scooter Spuiten.
- Als tweede de kappen goed schuren, bv met korrel 200, 400
en 600.... schuur je oude laklaag, er vooral niet vanaf, zorg dat je oude
laklaag, alleen maar dof eruitziet.
- Hierna moet je je kappen helemaal stofvrij maken, door ze weer met Wasbenzine of ontvetter in te smeren, zodat echt ALLE stof weg is.
- Dan spuit je er een kunststof(hechtings) primer op, 2 a 3
lagen, Wel minstens 10 min. tussen elke laag wachten, totdat je er een nieuwe
oppropt.
- Wacht 20 min. en spuit er nu evt. spuitplamuur op, dit
adviseer ik persoonlijk, omdat na een val of klein stuitertje, er allemaal
klein krasjes zijn, door deze krassen zelf goed op te vullen hiermee, en je
gewone oppervlak hiermee 2 x te spuiten, krijg je weer 1 mooi geheel.
Doe 2 lagen en na iedere keer afschuren, als je krassen hebt. Na de 2e
keer, met nummertje 600 alles helemaal rond schuren, (dit word de vorm van je
Kap!!)
- Nu kan je er een gewone primer opspuiten, 2 a 4
lagen totdat alles goed gedekt is, maar je kan deze stap ook overslaan.
- Nu kan je de nieuwe kleur opbrengen, ook weer 2 a 4 lagen,
totdat alles goed gedekt is. Je mag ook makkelijk 6 of 8 dunne lagen spuiten,
als je heel dun spuit ivm druipers...elke keer niet meer dan een kwartiertje
tussen elke laklaag!
- Wacht nu weer een uurtje of 24 en haal de
verfstoflaag er met een schone doek af.
- Dan is het tijd voor de
eventuele transparantlak (vernis), in 2 a 3 lagen. Dit bepaalt de
sterkte van je verf. Wanneer je dunne lagen aanbrengt krijgt de verf weinig
glans, met dikke lagen wel, maar dan heb je grotere kans op druppels. Dus
bepaal zelf hoe je het doet, Spuit je nu druipers...geen probleem... schuren (AU..hoor
ik daar) en spuit opnieuwe de laatste laklaag, ga hierna weer gewoon rustig
verder met het aanbrengen van de transparante lak
Wacht hierna 20 uur, en dan is de het geverfde redelijk hard, w8t hierna nog
28 uur, totdat de verf in zijn geheel goed is uitgehard. hierna kan je je
kappen weer op je Scooter schroeven en er weer flink me onderuit gaan!
Je wielen kan je ook spuiten, maar die kan je beter laten moffelen.....Spuiten
kan ook...gewoon precies dezelfde behandeling als je kappen...zo simpel is
het!
