3er’in
belirttiği ve çok yerinde olan Türkiye üzerindeki savaş senaryolarına bende bir
ekleme
yapayım.
Dünya’daki
egemen güçlerin son istediği şey barış ortamıdır , sloganları ise “kontrollü
KAOS’tur” ,
bügün
Irak’ta olanlara bakarsak bu tezin doğruluğunu görürüz , yine Kıbrıs’ta Annan
planıyla
getirilmek
istenen barış değil çatışma ortamıdır ve bu plan kabul edilirse doğruluğunu çok
yakında
yaşayarak göreceğiz.
Unutmayın
en büyük karlar savaş ve kaos ortamlarında elde edilir.
Türkiye
için risk değerlendirmesi yaparsak Irak , Kıbrıs ve Ege en baştadır. Ne
tesadüfki Irak’la
beraber
Kıbrıs’ın kuzeyi ve bilhassa Ege Denizi ağzına kadar Petrolle doludur. Bu pek
söylenmez
ama bu
işi bilenlerle konuştuğunuz zaman size bunun doğruluğunu söyleyeceklerdir.
Zaten
Yunanlıların
Ege kıta sahanlığı çığlıklarının ardında bu yatar.
Şimdi
“mesela deyip“ bir senaryo yazalım :
beklendiği gibi hiçbir şey yapamaz
ve Yunanistan yalnız kalır.
yakın “hop” der
petrol yatakları Petrol
şirketlerinin kontrolüne geçer ve hem Yunanistan , hemde Türkiye
ağır hasara uğrar
kaymaklı kar olur.
Inşallah
bu senaryo sadece Komplo Teorisi olarak kalır ve bu felaket yaşanmaz.