Annan’ın Kıbrıs Haritası
 
Kıbrıs’la ilgili konuları bilen bir arkadaşla sohbet ettim. 
 
Hazır hayırlısıyla Isviçre’de problemler halledildi , referandum tarihi alındı ya , büyük zaferin ardından 
sıcağı sıcağına yazayım bari !!!
 
Not : Bu arada Rauf Denktaş, Verheugen’in Isviçre’de bizim heyettekileri azarladığını söyledi , 
bizimkilerden yalanlama gelmedi , basındada fazla yazılmadı , herhalde bizimkiler nezaketlerinden 
susmuşlardır ve önlerine bakmışlardır , sonra ayıp olur ya , medeni adamların hali bir başka oluyor tabii !!!!
 
Arkadaşım Annan Planındaki toprak pazarlıklarının arka planının bir kısmını anlattı  , bende sizle 
paylaşayım dedim , konuşmadan özetler aşağıdadır :
 
·        Farkındaysan bizim basın her şeyden bahsediyor ama topraktan bahsetmiyor.”
 
·        Haritada Rum Başkan Papadopulos’un köyü Asha için sınırın tam 170 derecelik bir açıyla güneye kıvrıldığını
      görüyor musun? ( bakınız harita )
 
·        Üstelik Asha, (Paşaköy) bizim 28’inci Tümen karargâhının konuşlandığı köy.
 
·        Ama Rauf Denktaş’ın köyü Baf halâ Rum tarafında !!!
 
·        Batıdaki 39’uncu Tümen Karargâhının bulunduğu Çamlıbel de Rumlara veriliyor.
 
·        Orgeneral Büyükanıt’ın MGK’da söylediği gibi sınır çizgisi sanki Rum Milli Muhafız Komutanı ile 
      beraber çizilmiş, Türk birliklerinin bulunduğu yerler Rum toprağına dahil edilmiş.
 
·        Kuzey Doğu’da ki en stratejik bölge olan Karpaz’a özel statü verileceği söyleniyor ama kimseden 
      tık yok. Doğrumu ? Acaba güneydeki 2 Ingiliz üssüne ek olarak ABD’nin bir üssü kardeşmi geliyor ?
 
·        14 sene sonra Kuzey’in tamamen Rumun eline geçeceğini söylemeyip.. “Türk askeri sonsuza kadar 
      Kalacak” diyorlar. Bunu “fiili ve etkin  garantinin” kanıtı olarak gösteriyorlar.
 
·        Plana göre 14 sene sonra adada kalacak 650 asker neyi ve kimi koruyabilecek , dikkat ederseniz 
      2 adet Ingiliz üssünden bahseden yok , madem ada askerden arındırılacak bu üslerden niye kimse 
      bahsetmiyor ?
 
·        Kuzeye gelecek olan en az 100.000 Rum nasıl problemlere yol açacak acaba kimse düşünüyormu ? 
      ( bu rakam bizzat De Soto tarafından dile getirildi )
 
·        Ha bu arada zaten Rum tarafındaki Rum köyü Potamya da “doğal olarak” yine Rum tarafında bırakılmış.!!!!
 
·        Yalnız Potamya Rum tarafında bırakılmakla kalmamış ve hediyesi olarak buna halen Türklerin oturmakta 
      olduğu tam 65 Türk köyü de ilave edilmiş. 
 
·        M.Ali Talât’ın BIRT’ta program yaptırdığı adama göre köylerin Türk’te veya Rum’da olması fark 
      etmezmiş !!!  Kıbrıs’ın köyleriymiş ya..!!! 
 
·        Madem fark etmez, Anan planı ile göçmen olacak (şimdilik) 50.000 Türk için Rumlar da güneyde 
      meselâ 50 köy boşaltsın, da onları oraya yerleştiriverelim..
 
·        Bu köylerde oturan en az 50,000 Türk ne olacak?
 
·        Hangi hazır eve, dükkana, tarlaya, bahçeye gidip oturacaklar , ne ile geçinecekler ?
 
·        Yoksa bilinmeyen bir süre depremzedeler gibi çadırkentlerde mı yaşayacaklar ? 
 
·        Beşparmak Dağlarındaki Mağaralarda yaşamaları bir alternatif olabilirmi ??
 
·        Bu insanlar bir insan ömrü içinde üçüncü defa göçmen mi olacaklar ?
 
·        50,000 kişinin başka bölgelere yerleştirilmelerinin mali portresi nedir , bu paraları kim ödeyecek ?
 
Haritayı incelemek isterseniz link aşağıda , bir de bu gözle inceleyin. !!!!!
 
http://www.arcaajans.com/haber_images/harita2a.jpg 
 
 
****

 

Hosted by www.Geocities.ws

1