Israil’in yeni denizaltıları ve Nükleer savaş tehdidi

 

Geçen gün gazetelerde Israil’in Almanya’dan 3 adet Dolphin sınıfı denizaltı aldığı yazıldı , enteresan

bir konu olduğunu düşündüğüm için biraz araştırdım , ilginç konular çıktı !!

 

Bu 1,925 ton ağırlığındaki 3 denizaltı Alman “Ingenieurkontor Lubeck GmbH (IKL)” firması tarafından

dizayn edildi ve yine Alman tersanelerinde inşaa edildi. Tanesi 320 Milyon USD olan bu denizaltılar

şu andaki en gelişmiş araçlar olarak kabul görüyor.

 

Çok gelişmiş navigasyon ve silah sistemleri monte edilmiş bu denizaltılar Israil’in 21.yüzyılda Akdeniz’de

karşılaşacağı her türlü tehdite karşı önlem olarak düşünülmüş. Bu denizaltılar Israil’in şu anda kullandığı

23 yaşındaki Gal sınıfı denizaltılardan iki misli daha büyük.

 

Uzunluk : 57,3 m

Genişlik : 6,8 m

Su üstü menzili 8 Knot süratte 8,000 mil,

su altı menzili 8 knots süratte 400 mil ,

max dalma derinliği 350 m ,

su üstü max hızı 20 knots ,

su altı max hız 11 knots.

 

Denizaltıda 10 adet torpido çıkışı var . 6 tanesi 533 mm , 4 tanesi 655 mm çapında. Küçük olan

6 tanesi STN Atlas Elektronik tarafından sağlanan DM2A3 torpillerinin atma kapasitesine sahip.

 

Büyük olan 4 tanesinin denizaltılardan atılan  Cruise Füzelerini (SLCM) atma kapasitesine sahip

olduğu belirtiliyor ve ABD’nin yardımıyla Israil’in nükleer başlık taşıyabilen “Popeye Turbo”

Cruise Füzelerinin monte edildiği belirtiliyor. Ayrıca Israil’in elindeki nükleer başlık taşıyabilen

füzelerin menzilinin 900 mil olduğuda belirtiliyor.

 

Silah kontrol sistemide STN Atlas Elektronik tarafından sağlanan ISUS 90-1 TCS sistemdir

ve en gelişmiş sistemlerden biri olarak görülmektedir. Plana göre bunlardan biri Kızıl Deniz-Iran

körfezinde , biri Akdeniz’de devamlı seyir halinde olacak , üçüncüsü de yedek olarak bekletilecek.

 

Bu projenin hassasiyeti gözönüne alınırsa bu denizaltıları kullanacak özel birliklerde yetiştirildi.

Ilk etapta 35 kişi eğitildi ve bu gruba “ Force 700” adı verildi. Bu ad personelin geçtiği psikolojik

 testlerden almaları gereken minimum 700 puandan alındı. Bu da bu grubun elemanlarının IQ’larının

130-140 olduğunu göteriyor , yani zeki arkadaşlar. Ayrıca özel olarak yetiştirilen 5 subay’da

sadece nükleer başlıklardan sorumlu olacak  ve her denizaltında bu 5 kişiden 1’i devamlı bulunacak

 

Şimdi gelelim işin püf noktasına :

 

Irak’ta olanlar , planlanan BOP projesi ve ABD-Israil kaynaklı kontrollü kaos teorileri ve Ortadoğuda

yayılma potansiyeli olan savaş tehlikesi düşünülürse , bu denizltıların alarm zillerini çaldırması lazımdır.

Zaten Israil’in kara ve havadan nükleer silah atma kapasitesi vardı , peki o zaman niye amacı sadece

nükleer silah taşımak olan bu 3 denizaltı alındı ?

 

Amerika Irakta uyguladığı yanlış politikalar yanısıra Ortadoğunun genelindede bir çatışma ortamı

yaratıyor ve Türkiye dahil bölgenin bütün ülkelerini felakete sürüklüyor. Gerilim devamlı tırmanıyor

ve İsrailden gelen haberler İsrailin harıl harıl yeni ve büyük bir olası Arap-İsrail savaşına hazırlandığını

göstermekte.

 

Bir Arap-Israil savaşında Israil’in büyük teknolojik ve silah üstünlüğü olsada , insan gücü çok kısıtlı

olduğu için zor durumda kalabilecektir. Hele ABD’nin Irak’ta başına gelenler düşünülünce bu olasılık

dahada artmaktadır. (  bkz. 4.nesil savaşlar )

 

Olası böyle bir savaşta Israil yenileceğini anlarsa ( ben battım sizde batın diye ) sahip olduğu tahmin

edilen 200 nükleer başlığı kullanabilirmi ? Bence evet. Zaten Israil’in 1991’deki ABD-Irak savaşında

nükleer alarma geçtiği ve ellerin nükleer düğmelerde olduğu biliniyor.

 

Burada denizaltıların görevi devreye giriyor. Herhangi bir nedenle karadaki sistemler zaafiyete uğrarsa

( ki bu konuda çok çeşitli senaryolar zaten vardır ) denizdeki bu platformlarda kullanılmak üzere hazır

olan yeteri kadar nükleer füze olacaktır.

 

Yani bu denizaltılar kıyamet günü için hazırlandı diyebiliriz. Ürkütücü bir senaryo , inşallah kağıt üstünde

kalır.

 

Teknik bilgiler için :  http://www.naval-technology.com/projects/dolphin/

 

Hosted by www.Geocities.ws

1