Israil’in yeni
denizaltıları ve Nükleer savaş tehdidi
Geçen gün gazetelerde Israil’in Almanya’dan 3 adet Dolphin sınıfı denizaltı aldığı yazıldı , enteresan
bir konu olduğunu düşündüğüm için biraz araştırdım , ilginç
konular çıktı !!
Bu 1,925 ton ağırlığındaki 3 denizaltı Alman “Ingenieurkontor Lubeck GmbH (IKL)”
firması tarafından
dizayn
edildi ve yine Alman tersanelerinde inşaa edildi. Tanesi 320 Milyon USD olan bu
denizaltılar
şu
andaki en gelişmiş araçlar olarak kabul görüyor.
Çok
gelişmiş navigasyon ve silah sistemleri monte edilmiş bu denizaltılar Israil’in
21.yüzyılda Akdeniz’de
karşılaşacağı
her türlü tehdite karşı önlem olarak düşünülmüş. Bu denizaltılar Israil’in şu
anda kullandığı
23
yaşındaki Gal sınıfı denizaltılardan iki misli daha büyük.
Uzunluk
: 57,3 m
Genişlik
: 6,8 m
Su üstü
menzili 8 Knot süratte 8,000 mil,
su altı
menzili 8 knots süratte 400 mil ,
max
dalma derinliği 350 m ,
su üstü
max hızı 20 knots ,
su altı
max hız 11 knots.
Denizaltıda 10 adet torpido çıkışı var . 6 tanesi 533 mm , 4 tanesi 655 mm çapında. Küçük olan
6 tanesi STN Atlas Elektronik tarafından sağlanan DM2A3 torpillerinin atma kapasitesine sahip.
Büyük olan 4 tanesinin denizaltılardan atılan Cruise Füzelerini (SLCM) atma kapasitesine sahip
olduğu belirtiliyor ve ABD’nin yardımıyla Israil’in nükleer başlık taşıyabilen “Popeye Turbo”
Cruise Füzelerinin monte edildiği belirtiliyor. Ayrıca Israil’in elindeki nükleer başlık taşıyabilen
füzelerin menzilinin 900 mil olduğuda belirtiliyor.
Silah kontrol sistemide STN Atlas Elektronik tarafından sağlanan ISUS 90-1 TCS sistemdir
ve en gelişmiş sistemlerden biri olarak görülmektedir. Plana göre bunlardan biri Kızıl Deniz-Iran
körfezinde , biri Akdeniz’de devamlı seyir halinde olacak , üçüncüsü de yedek olarak bekletilecek.
Bu projenin hassasiyeti gözönüne alınırsa bu denizaltıları kullanacak özel birliklerde yetiştirildi.
Ilk etapta 35 kişi eğitildi ve bu gruba “ Force 700” adı verildi. Bu ad personelin geçtiği psikolojik
testlerden almaları gereken minimum 700 puandan alındı. Bu da bu grubun elemanlarının IQ’larının
130-140 olduğunu göteriyor , yani zeki arkadaşlar. Ayrıca özel olarak yetiştirilen 5 subay’da
sadece nükleer başlıklardan sorumlu olacak ve her denizaltında bu 5 kişiden 1’i devamlı bulunacak
Şimdi gelelim işin
püf noktasına :
Irak’ta olanlar , planlanan BOP projesi ve ABD-Israil kaynaklı kontrollü kaos teorileri ve Ortadoğuda
yayılma potansiyeli olan savaş tehlikesi düşünülürse , bu denizltıların alarm zillerini çaldırması lazımdır.
Zaten Israil’in kara ve havadan nükleer silah atma kapasitesi vardı , peki o zaman niye amacı sadece
nükleer silah taşımak olan bu 3 denizaltı alındı ?
Amerika Irakta uyguladığı yanlış
politikalar yanısıra Ortadoğunun genelindede bir çatışma ortamı
yaratıyor ve Türkiye dahil bölgenin bütün
ülkelerini felakete sürüklüyor. Gerilim devamlı tırmanıyor
ve İsrailden gelen haberler İsrailin
harıl harıl yeni ve büyük bir olası Arap-İsrail savaşına hazırlandığını
göstermekte.
Bir Arap-Israil savaşında Israil’in büyük teknolojik ve silah üstünlüğü olsada , insan gücü çok kısıtlı
olduğu için zor durumda kalabilecektir. Hele ABD’nin Irak’ta başına gelenler düşünülünce bu olasılık
dahada artmaktadır. ( bkz. 4.nesil savaşlar )
Olası böyle bir savaşta Israil yenileceğini anlarsa ( ben battım sizde batın diye ) sahip olduğu tahmin
edilen 200 nükleer başlığı kullanabilirmi ? Bence evet. Zaten Israil’in 1991’deki ABD-Irak savaşında
nükleer alarma geçtiği ve ellerin nükleer düğmelerde olduğu biliniyor.
Burada denizaltıların görevi devreye giriyor. Herhangi bir nedenle karadaki sistemler zaafiyete uğrarsa
( ki bu konuda çok çeşitli senaryolar zaten vardır ) denizdeki bu platformlarda kullanılmak üzere hazır
olan yeteri kadar nükleer füze olacaktır.
Yani bu denizaltılar kıyamet günü için hazırlandı diyebiliriz. Ürkütücü bir senaryo , inşallah kağıt üstünde
kalır.
Teknik bilgiler için :
http://www.naval-technology.com/projects/dolphin/