Irakta ABDnin gerçek asker kaybı nedir?

 

Savaşta kimse gerçek kayıplarını açıklamak istemez , herkes sayıları olabildiği kadar az göstermek

ister. Bu Irak’tada böyledir , ama bu sefer ABD galiba palavranın ucunu kaçırdı.

 

Hiçbir yalan sonsuza kadar gizli kalmaz. Bu yalanda kalmadı. Bu ayın 25’inde Ingiltere Milli Savunma

Bakanlığı yaptığı açıklamada Irak savaşının başlangıcından beri yaralanan ve uçakla geri götürülen

asker sayısının 2,200 olduğunu açıkladı. Bu açıklama yerel bir gazete olan “The Scotsman”de yazıldı.

 

Şimdi bir an bu açıklamanın doğru olduğunu düşünelim. Ingiltere’nin Irak’ta yaklaşık 13,000 askeri

bulunmaktadır. Bu da yaralı yüzdesini toplam asker sayısının %17’si olarak verir.

 

ABD ise şimdiye kadarki toplam yaralı sayısını 2,500 olarak açıkladı

http://lunaville.org/warcasualties/Summary.aspx

 

ABD’nin Irak’taki toplam asker sayısı 130,000 olduğuna göre ve Ingilizlerin %17 olan yaralı oranını

uygularsak , ABD’nin yaralı sayısının 22,000 olması gerekir. Bir gerçekte Ingilizlerin bulunduğu bölgeler

nispeten sakin ve fazla çatışma olmayan yerlerdir , yani mantıken bu sayının dahada fazla olması gerekir.

 

ABD ve Ingiltere’nin ölü sayısına bakarsak bu oran aşağı yukarı tutuyor . Ingiltere 60 ölü , ABD 700

civarı ölü ( tabii bunlar açıklananlar ) , asker sayısı 1’e 10 olduğunu düşünürsek doğru.

 

Yani herzaman olduğu gibi yalanın bini bir para , ABD’de büyük basında korkudan yazamıyor ,

bakalım gerçek rakamlar ne zaman ortaya çıkacak !!!

 

Ingilizlerin bu rapordan özetler aşağıdadır :

 

·        BBC kötüleşen şartlardan dolayı Irak’ta sadece 2 elemanını bıraktı gerisini Kuveyte gönderdi.

Kalanlarında seyahat etmesini yasakladı.

 

·        Basra’da 20 ton patlayıcı ele geçirildi

 

·        80 direnişçi Italyan ve Güney Korelilerin koruduğu treni ele geçirdi ( tabiiki başta Italyanlar olmak

üzere bütün askerler tabanları yağladı )

 

·        Nasiriye ikinci Felluce olma yolunda , Ingilizlerin hesaplarına göre burada olası bir sokak savaşında

tahminen  “%30 ölü+yaralı” verilecek. ( ABD’nin Felluce’ye neden giremediği anlaşılıyor)

 

·        Bu operasyonda yaklaşık 1,000 kişilik bir birliğe ihtiyaç olacak.

 

 

Evet , ABD için durumlar çok ciddi !!!!

 

 

http://thescotsman.scotsman.com/index.cfm?id=461122004

 

Arşiv : http://www.geocities.com/sbeskurt/  

 

Hosted by www.Geocities.ws

1