Irakta ABDnin gerçek asker
kaybı nedir?
Savaşta kimse gerçek
kayıplarını açıklamak istemez , herkes sayıları olabildiği kadar az göstermek
ister. Bu Irak’tada
böyledir , ama bu sefer ABD galiba palavranın ucunu kaçırdı.
Hiçbir yalan sonsuza
kadar gizli kalmaz. Bu yalanda kalmadı. Bu ayın 25’inde Ingiltere Milli Savunma
Bakanlığı yaptığı
açıklamada Irak savaşının başlangıcından beri yaralanan ve uçakla geri
götürülen
asker sayısının
2,200 olduğunu açıkladı. Bu açıklama yerel bir gazete olan “The Scotsman”de
yazıldı.
Şimdi bir an bu
açıklamanın doğru olduğunu düşünelim. Ingiltere’nin Irak’ta yaklaşık 13,000
askeri
bulunmaktadır. Bu da
yaralı yüzdesini toplam asker sayısının %17’si olarak verir.
ABD ise şimdiye
kadarki toplam yaralı sayısını 2,500 olarak açıkladı
http://lunaville.org/warcasualties/Summary.aspx
ABD’nin Irak’taki toplam asker sayısı 130,000 olduğuna göre ve Ingilizlerin %17 olan yaralı oranını
uygularsak , ABD’nin yaralı sayısının 22,000 olması gerekir. Bir gerçekte Ingilizlerin bulunduğu bölgeler
nispeten sakin ve fazla çatışma olmayan yerlerdir , yani mantıken bu sayının dahada fazla olması gerekir.
ABD ve Ingiltere’nin ölü sayısına bakarsak bu oran aşağı yukarı tutuyor . Ingiltere 60 ölü , ABD 700
civarı ölü ( tabii bunlar açıklananlar ) , asker sayısı 1’e 10 olduğunu düşünürsek doğru.
Yani herzaman olduğu gibi yalanın bini bir para , ABD’de büyük basında korkudan yazamıyor ,
bakalım gerçek rakamlar ne zaman ortaya çıkacak !!!
Ingilizlerin bu rapordan özetler aşağıdadır :
· BBC kötüleşen şartlardan dolayı Irak’ta sadece 2 elemanını bıraktı gerisini Kuveyte gönderdi.
Kalanlarında seyahat etmesini yasakladı.
· Basra’da 20 ton patlayıcı ele geçirildi
· 80 direnişçi Italyan ve Güney Korelilerin koruduğu treni ele geçirdi ( tabiiki başta Italyanlar olmak
üzere bütün askerler tabanları yağladı )
· Nasiriye ikinci Felluce olma yolunda , Ingilizlerin hesaplarına göre burada olası bir sokak savaşında
tahminen “%30 ölü+yaralı” verilecek. ( ABD’nin Felluce’ye neden giremediği anlaşılıyor)
· Bu operasyonda yaklaşık 1,000 kişilik bir birliğe ihtiyaç olacak.
Evet , ABD için
durumlar çok ciddi !!!!
http://thescotsman.scotsman.com/index.cfm?id=461122004
Arşiv : http://www.geocities.com/sbeskurt/