Interview
Interview met Marieke
1. Hoe lang ben je al Fan van Xena?
Wat precies de datum is weet ik niet meer. Het is in ieder geval al heel lang. Ik denk tijdens het midden van seizoen 1.
2. Heb je een favoriete character, zo ja. Waarom is het je favoriete character?
Ja, Gabrielle, ondanks ik Hope ook heel erg cool vind. Ik hou wel van en lief, vriendelijk character, waar toch ook veel pit in kan zitten.
3. Wat vind je van de subtext tussen Xena en Gabrielle?
Ik weet niet. Ik denk dat het gewoon een hele goede vriendschap is, waar bijna niemand tussen kan komen.
4. Lees je wel eens Fan-fiction?
Ja, best vaak. Alleen zijn sommige verhalen heel lang en het kost dan veel tijd om 'm te lezen. Deze sla ik dan vaak over.
5. Kijk je ook naar hercules of hou je het op Xena?
Toen Xena uitgezonden werd heb ik wel naar Hercules gekeken. Mijn broertje was altijd fan van Hercules en ik keek dan vaak met hem mee.
6. Wat is de episode die je echt het allermooiste vond?Waarom?
Ik vond The Bitter Suite met als vervolg One against an army erg gaaf. Hierin kan je zo goed de vriendschap van Gabby en Xena zien.
7. Hou je meer van de diepgaande serieuze afleveringen of meer de humoristischere minder zware afleveringen?
Ik hou meer van de serieuze afleveringen, die af en toe afgewisseld worden met humoristische afleveringen. In de serieuze afleveringen zie je vaak de ondoorbreekbare vriendschap tussen Xena en Gabby en ik vind deze vriendschap heel mooi.
8. Als jij Xena zou schrijven welk character zou je er dan zeker in doen (behalve Xena en Gabby)?
Callisto
9. En welke zou je zeker weg laten?
Ik zou er geen een weg laten. Ze zijn in Xena allemaal heel erg belangrijk.Als er een niet in zou zitten, zou er een personage uit Xena missen.
10. Ik seizoen 4 maken we kennis met Hope de dochter van gabby. Wat vond je van Hope en vind je dat ze weer terug moet komen?
Echt een cool iemand. Ondanks haar slechtheid is ze toch best aardig en ze kan Gabrielle niet vermoorden. Er moet dus toch een soort liefde tussen hun zitten.
11. Welke 2 personen uit Xena vind je dat zeker bij elkaar zouden moeten horen als stelletje?
Joxer en Gabrielle, ondanks ik Gabby en Ares ook een leuk stelletje vind.
12. Wat vond jij van de aflevering die iedere fan kent: The Bitter Suite?
Toen ik 'm voor het eerst zag vond ik 'm heel erg vaag. Nu ik 'm laatst weer zag vond ik 'm heel cool. Vooral de liedjes vind ik erg leuk.
13. Zoek je vaak op internet naar leuke sites over Xena?
Ja, bijna altijd als ik op internet zit. Ik zoek altijd nieuwe spullen en info voor mijn eigen site.
14. Iedereen die Xena kijkt kent Argo. Vind jij dat argo ook een main character is? of heeft zij een bijrol volgens jouw, waarom?
Ja tuurlijk is Argo een Main Character. Argo is best belangrijk in Xena. Zonder Argo geen Xena, niet?
15. Wat is je favorite seizoen in Xena en waarom?
Het zal vast 6 worden, maar deze heb ik nog niet gezien. Op dit moment is het seizoen 3. In deze episode is de vriendschap tussen Xenaen Gabby heel belangrijk. En dit vind ik persoonlijk ook heel belangrijk.
16. Even over mijn homepage. Wat is je favoritie gedeelte van deze homepage? En je minst favorite?
Ik vind je homepage gewoon totaal heel gaaf. Ik vind vooral je video's heel cool. En iets negatiefs? Dat is op jouw site niet te vinden.
17. Wil je verder nog iets vertellen tegen de nederlandse fans?
Dat Xena gewoon heel erg gaaf is en of ze please ook op mijn site kunnen kijken (Gabby-site).