04-02-2002

Hallo,

Het werd weer eens tijd voor een verslagje vanuit Gabon. Laat ik eens wat vertellen
over afgelopen weekend bijvoorbeeld. De bijbehorende foto's hoop ik vanavond te uploaden.
Om te beginnen heb ik sinds vrijdag de beschikking over een huurauto. Het heeft even
geduurd voor ze er 1 hadden, maar nu is ie er. Het is een Toyota Starlet. Klein autootje,
maar vergeleken met de andere auto's hier ziet ie er nog prima uit. En hij heeft airco.
Alleen wat je hier voor zo'n ding betaalt is belachelijk. Na 1 maand heb je ongeveer al
net zoveel betaald, als wanneer je hem in Nederland zou kopen. (tweedehands dan).

Affijn, vrijdagavond gingen we eten in Plain 4. Daar is een nieuw 'restaurantje' geopend.
We waren er met 9 man, en er waren nog een boel mensen, lekker druk dus. Daardoor duurde
het erg lang (ongeveer 3 uur) voordat het eten klaar was. Maar ach, tijd zat. Het was wel lekker
, en 1000 CFA (1,5 Euro) is natuurlijk niet duur voor vis met rijst.

Zaterdag ging ik 's ochtends eerst even werken, maar omdat na 5 minuten de stroom in de server-
ruimte uitviel, kon ik weinig meer doen. Toen dus maar naar huis. Daar kwam ik er achter dat
ze het voor elkaar hadden gekregen om het huwelijk van Alex en Maxima op tv te krijgen.
Het werd uitgezonden via BVN tv, een Nederlandse satteliet zender. Daar heb ik dus naar
zitten kijken. Had ik thuis waarschijnlijk niet gedaan, maar hier ben ik allang blij dat
er wat Nederlands op tv is. Zelfs de reclame heb ik aandachtig bekeken.
Om 5 uur 's avonds ging ik naar het huis van Julian (een Engelsman). Daar werd gekeken naar een
rugby wedstrijd op tv. Het was Engeland-Schotland. Ze hadden in het midden van de kamer 2 tv's
rug aan rug gezet, en de Schotten en de Engelsen zaten dus tegenover elkaar te kijken.
Ik zat aan de kant van de Engelsen, achteraf verstandig want die wonnen met 29-3. Toen gingen
de lege bierblikjes dus dwars door de kamer :) .
Na de wedstrijd moest ik weer snel verder, want er was een dinner met alle Nederlanders hier.
Erg leuk opgezet, iedereen (behalve de vrijgezellen) moest een voor, hoofd of nagerecht koken.
Dan trok iedereen een lootje voor het voorgerecht waarop stond bij welke familie je dat ging eten.
Zo ging je dus in groepjes ergens eten. Daarna idem voor het hoofd en nagerecht, waardoor je
telkens met andere mensen ergens zat te eten. Erg gezellig. Uiteraard was dit ter ere van het
huwelijk.

Zondag weer eerst even gaan werken, nu was er wel stroom. Daarna na de lunch ben ik naar Plain 2
geweest, waar Stella woont. (Stella is mijn vriendin). Het was erg interessant om te
zien hoe ze daar woont, erg Afrikaans. Ik kan me voorstellen dat veel mensen in Afrika zo
wonen, alleen hebben ze hier wel stroom bijvoorbeeld. Wel vreemd, allemaal van die 'krotten' om
het zo maar uit te drukken, maar wel hebben sommigen een tv en ghettoblaster. En (bijna) allemaal
een mobieltje. Enfin, het was erg gezellig. De mensen zijn allemaal erg gastvrij.
's Avonds gewoon weer even pool gespeeld na het eten, en zo was het weekend weer voorbij.

Vanochtend heb ik nog een slang gezien, waarschijnlijk een python of zo. Ik heb er geen
verstand van. Er schijnen ook Gorilla's in de buurt te zitten, maar die heb ik helaas nog
niet gezien.

OK voorlopig weer genoeg getypt. Allemaal de groetjes!

Ruud.
Hosted by www.Geocities.ws

1