25-11-2001


Hoi allemaal, Hier ben ik weer met een kort verhaaltje over hoe het hier gaat.
Het is al weer even geleden dat ik iets heb geschreven, want daar
heb ik alleen in het weekend tijd voor. En dan moet ik maar net met
iemand mee kunen rijden. Bijna had ik ook vandaag niks kunnen schrijven,
want ik was dit weekend namelijk ziek. Vrijdagmiddag begon het met
misselijkheid. 's Avonds kreeg ik ook koorts, en moest ik overgeven.
De hele nacht had ik koorts, maar gelukkig kon ik wel slapen, hoewel ik
wel regelmatig wakker werd. De volgende ochtend was ik nog steeds ziek,
maar de koorts was gezakt. Omdat ik natuurlijk meteen bang was dat ik
malaria had, ben ik 's ochtends naar de kliniek hier gegaan. Daar hebben
ze bloed geprikt (gelukkig maar een klein druppeltje uit mijn vinger), en
een half uurtje later hadden ze de uitslag al, natuurlijk had ik niks. Het
is waarschijnlijk gewoon een virusje wat op het moment hier rondwaart, er
zijn een boel mensen ziek kwam ik achter. Ik kreeg van de dokter paracetamol
en vitamine C tabletten mee, en nu gaat het een stuk beter.

Tot zover dat verhaal. Nu nog een paar dingen die ik heb meegemaakt.
Zo heb ik 2 weken geleden aapjes gezien, zoals je (wel even goed kijken) op de
foto's kunt zien. En inmiddels al 3 keer olifanten gezien, de laatste keer waren
het er 5. Vrijdagavond zouden we zeeschildpadden gaan kijken, maar helaas was ik dus
ziek. Maar dat komt een andere keer wel.

Ook ben ik 2 weken geleden in Plain III gaan eten. Dat was gewoon bij een hutje van een
lokale mevrouw, die wat tafeltjes buiten had staan, en een half olieval als barbeque.
Daar hebben we vis gegeten met rijst, was erg lekker. En ik ben er niet ziek van
geworden. Afgelopen week ben ik nog bij een Gabonees geweest die net als ik erg van muziek
houdt, hij heeft ook een aardige collectie cd's, een paar honderd. En dan moet je weten dat
een cd hier al gauw 60 gulden kost ....

Het is wel vreemd om soms op tv dingen te zien over kerst, je hebt hier absoluut niet het idee
dat het bijna kerst is. Komt natuurlijk ook door het weer.

Ik ga er nu even een eind aan breien. Ik zal proberen ik de loop van de week nog wat erbij te typen.

Groetjes,

Ruud
Hosted by www.Geocities.ws

1