TÜRKLER ABD ASKERLERİNİ TÜRKİYE'YE SOKMADILAR

 

İzvestiya, 02.03.2003

 Irak'a karşı savaş hazırlığı içinde bulunan ABD  iki misli büyük  hayal kırıklığına uğradı. ABD, " ‘güvenilir’ müttefiki olarak görülen Türkiye’den  darbe aldı. Türkiye Büyük Millet Meclisi  Irak’a kuzeyden cephe açacak 62 bin Amerikan askerinin Türk topraklarına girmesini öngören tezkereyi kabul etmedi.

Bakanlar Kurulu, muhtemelen  milletvekillerine tezkere konusunda  bir kere  daha oylama yapılmasını önerecek. Türk Hükümeti, tezkereyi kabul etmeyen milletvelkilllerine  destek çağrısında bulunarak, milletvekillerini  ikna etmeye çabaladı. Amerikan askerlerinin Türk topraklarına ayak basmasının bedeli Ankara'ya vaadedilen 30 milyar dolardı.

Tezkere oylamasında 264 milletvekili evet oyu kullandı. 250 milletvekili ret oyu verirken,  19 milletvekili de çekimser  oy kullandı.

Meclis'te salt çoğunluğun sağlanabilesi için sadece 3 evey oyu daha  gerekliydi. İktidarda bulunan  Adalet ve Kalkınma Partisi lideri Recep Tayyip Erdoğan, "Bu demokratik bir sonuçtur" şeklinde bir yorumda bulundu. Oylama öncesinde hükümet, Türkiye'de etkin generallerle görüştü. Söz konusu görüşmelerde, Amerikan askeri birliklerinin, 4.500 Amerika askerin sürekli bulunduğu  İncirlik ve Diyarbakır üslerinde kouşlandırılmasına kara verilmişti. Ancak,  milletvekilleri bütün kartları karıştırdılar.

Pentagon temsilcileri, "Aslında Türkiye olmadan da Irak’la  başa çıkabiliriz. Planlarımızda yeni düzelnlemeler yapabilecek konumdayız" şeklinde  açıklamlarda bulunuyorlar. ABD Savunma Bakanı Donald Rumsfeld, "Müttefiklerimiz ABD'ye ne kadar çok yardım ederlerse, savaş o kadar kolay olur, yardım etmezlerse de zorlanacağız, ancak bu, Washington'un planlarını hiçbir şekilde etkilemez" şeklinde  açıklama yaptı.

Fiiliyatta, Amerika'nın Türkiye’nin katkısı olmadan da S-17 tipi uçakların da yer alabileceği Irak'ın kuzeyindeki otoyollara konuşlanabilir. Bu suretle, Amerika’nın Irak’ta 5 bin askeri konuşlanabilir. Elbetteki, bu durum 62 bin askerin bulunmasından  oldukça  farklı olup, hiç ABD askeri bulunmamasından  iyidir. Türkiye'ye giriş yapmak üzere bekleyen 4. Piyade Tümeni ise, Körfez'e doğru yönelecek.

Washington, Ankara'dan hala olumlu bir cevap  bekliyor. Türkiye Başbakanı Abdullah Gül, pazar günü yaptığı bir açıklamada, "ABD ile ilişkilerin dostane kalacağını" ümit ettiğini ifade etti. Başlangıçta Türkiye ABD'den, Türk topraklarının kullanımı için 92 milyar dolar talep etmiş, ancak 30 milyar dolar koparabilmişti.

Başbakan Gül, seçmenlerin düşüncelerini  hesaba almamazlık yapamıyor, zira Türk vatandaşlarının  büyük bir kesimi  Irak savaşına  karşı.  Ankara, 1990 yılında yürürlüğe giren Irak’a yönelik ambargo nedeniyle 40 milyar dolar kaybettiğini iddia ediyor. "Çöl Fırtınası", Türkiye'ye 400 bin Iraklı göçmeni de getirdi. Türkler, yeni bir savaşın ülkeye daha çok zarar vermesinden çekiniyorlar. Türkler  muhtemel Irak   savaşından  dolayı, önümüzdeki turizm sezonunu "kaybedilmiş olarak" görüyorlar. Ayrıca, Irak, savaş durumunda, Türkiye'ye zehirli kimyasal  gaz  taşıyan  füzeler atabilir.  (Vladimir Dunayev)

        Ana sayfa                Rus Medyasından Seçmeler

 

                                               

Hosted by www.Geocities.ws

1