Gazprom Türk Malı İstemiyor

Kommersant, 20.10.2003

Rus Gazprom Şirketi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılarından  Yuri Komarov, geçtiğimiz  cuma günü İnterfaks muhabirine yaptığı açıklamada, şirketin, Türkiye'ye sevk ettiği  doğalgazla ilgili anlaşmaların ana  şartlarını değiştirme  niyetinde  olmadığını açıkladı. Yuri Komarov, Türkiye'ye satılan doğalgazdan elde edilen gelirin bir kısmının, Türkiye’deki  doğalgaz dağıtım altyapısının  özelleştirilmesi de dahil olmak üzere, bazı Türk projelerine yatırılabileceğini, Türkiye’ye  teslim edilen doğalgaz  karşılığının %100 nakit olarak  ödenmesi ve anlaşmaların uzun vadeli olması ilkesinin değişmez olarak kalacağını belirtti.

Bu arada, Türkiye Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler geçtiğimiz hafta,  “Türkiye'nin, Mavi Akım anlaşması dahil, Gazprom'un Türkiye'ye teslim ettiği doğalgazla ilgili olarak imzalanan 4 ayrı anlaşmadaki fiyatların yerine  tek  fiyatın uygulanmasını ve doğalgaz bedelinin bir kısmının  Türk mal ve hizmetleriyle  ödenmesiniRus tarafına  teklif ettiğini” açıkladı.

            Ana sayfa        Rus Medyasından Haberler

 

                                               

Hosted by www.Geocities.ws

1