|
Gazprom Türk Malı
İstemiyor
Kommersant,
20.10.2003
Rus
Gazprom Şirketi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılarından Yuri Komarov, geçtiğimiz
cuma günü İnterfaks muhabirine yaptığı açıklamada, şirketin, Türkiye'ye sevk
ettiği doğalgazla ilgili anlaşmaların ana şartlarını değiştirme niyetinde
olmadığını açıkladı. Yuri Komarov, Türkiye'ye satılan doğalgazdan elde edilen
gelirin bir kısmının, Türkiye’deki doğalgaz dağıtım altyapısının
özelleştirilmesi de dahil olmak üzere, bazı Türk projelerine
yatırılabileceğini, Türkiye’ye teslim edilen doğalgaz karşılığının %100 nakit
olarak ödenmesi ve anlaşmaların uzun vadeli olması ilkesinin değişmez olarak
kalacağını belirtti.
Bu arada, Türkiye Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler
geçtiğimiz hafta, “Türkiye'nin, Mavi Akım anlaşması dahil, Gazprom'un
Türkiye'ye teslim ettiği doğalgazla ilgili olarak imzalanan 4 ayrı anlaşmadaki
fiyatların yerine tek fiyatın uygulanmasını ve doğalgaz bedelinin bir
kısmının Türk mal ve hizmetleriyle ödenmesiniRus tarafına teklif ettiğini”
açıkladı.
Ana
sayfa
Rus Medyasından Haberler
| |
|