Rus Hükümeti Gazprom’a  Yardım Edecek Durumda Değil

İzvestiya, 14.07.2003

Gazprom Yönetim Kurulu Başkanı Aleksey Miller, "Mavi Akım" doğalgaz boru hattıyla ilgili ortaya çıkan soruna bizzat kendisi çözüm bulmaya uğraşıyor. Miller Rus hükümetinden yardım istemiyor. Konunun  maliyeti, şu an için 3,3 milyar ABD Doları, 25 yıl içerisinde ise 25 milyar ABD Doları olacak.  Türkiye, Gazprom ve Türk şirketi Botaş arasında "Mavi Akım" boru hattı üzerinden Rus doğalgazının sevkiyatı konusunda imzalanan anlaşmanın yeniden gözden geçirilmesini talep ediyor.

 Türk Hükümeti, Türk tüketicilerini 1 Temmuz 2003 tarihinden  itibaren 1000 metre küp doğalgaz için 110 dolar ödemekle yükümlü kılan anlaşmayı yerine getirmeyi reddediyor. Türkiye, doğalgaz fiyatı yükseltildiğinden dolayı Uluslararası Tahkim Mahkemesi'ne gitmekle  ve  söz konusu anlaşmada öngörülen doğalgaz hacminde kıstlamaya  gitmekle  tehdit ederek, fiyatın indirilmesini istiyor.

 Doğalgaz fiyatının ve hacminin indirilmesi projenin verimliliğini tehdit ediyor: Gazprom, 25 yıl içerisinde 25 milyar ABD Doları gelir elde etmek istiyordu. Geçtiğimiz haftanın sonuna doğru Aleksey Miller, aniden  Türkiye'ye gitti. Gayri resmi kaynaklara göre, doğalgaz şirketinin başkanı, emri altındakilerin hatalarını bizzat kendisi düzeltmek için gitmiş.
 (Olga Gubenko)

        Ana Sayfa         Rus Medyasından Haberler

 

 

                                               

Hosted by www.Geocities.ws

1