|
Türkiye
ve Gazprom Mavi
Akım
Konusunda Tahkime Gitmeyi Ertelediler
Gazeta, 31.07.2003 Türkiye Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler, Türkiye'nin ve Gazprom'un Mavi Akım üzerinden Rus doğalgazının Türkiye’ye sevkiyatı konusunda yaşanan sorun nedeniyle uluslararası tahkime gitmekten geçici olarak vazgeçtiklerini açıkladı. Geçtiğimiz mart ayının ortalarında Türkiye, Mavi Akım üzerinden Rus doğalgazı alımını fiyatların yüksek ve yeterince talep olmadığı gerekçesiyle durdurmuştu. Söz konusu anlaşmada yer alan doğalgaz fiyatının indirilmesi ve “al yada öde” şartının tadil edilmesine yönelik olarak müzakereler başlatılmıştı. Yapılan müzakerler neticesinde uzlaşmaya varılamamış, haziran ayında taraflar birbirlerine konuyu uluslararası tahkime götürecekleri konusunda uyarıda bulunmuşlardı. Çarşamba günü Gazprom Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yuriy Komarov ile yaptığı gürüşmeden hemen sonra Türk Enerji Bakanı Hilmi Güler Mavi Akım konusunda uluslararası tahkim gidilmesi konusunun geçici olarak durdurulduğunu bildirdi. Gazprom şirketinin basın bildirisinde; “Tarafların, doğalgaz fiyatı konusunda genel olarak anlaştıklarını ve 1 Ağustos 2003 tarihinden itibaren Mavi Akım üzerinden doğalgaz sevkiyatına başlanacağı, Türkiye’ye sevk edilecek doğalgaz fiyatı diğer Avrupa ülkelerine sevk edilen doğalgaz fiyatından farklı olmayacak şekilde rekabetçi şartlarda belirleneceği” hususu yer alıyor. Bu hafta içinde Türk tarafı, 1 Ağustos 2003 tarihinden itibaren Mavi Akım ğzerinde gaz alımını yeniden başlatacağını açıkladı. Gazprom temsilcisi günlük olarak 4 milyon m3 doğalgaz sevk edileceğini ve sonbahar-kış döneminde sevkiyatın daha da artırılayacağını daha önce açıklamıştı. Mavi Akım Anlaşması uyarınca, Türkiye 2003 yılında 800 milyon m3 doğalgaz için ödeme yapmak zorunda. Taraflar varılan uzlaşma ve doğalgazın fiyatı ve sevkiyat şartları ile ilgili olarak her hangi bir açıklama yapmıyorlar. Ana sayfa Rus Medyasından Haberler
|
|
|
|