
Det var meget varmt på Steinkjer denne kvelden, men det virket som at alle steinkjeringer og andre kjerringer koste seg med gitarmusikken!
Dette var "generalprøven" foran Shadowsfestivalen tre dager senere, og led nok litt av den varme fuktige luften! Uansett, Sauntersgutta imponerte stort, selv med våte og glatte fingre.
Gutta spilte mest Shadowslåter, men også mange av sine egne hits fra 60-tallet - slik som "Domino", "Besame Mucho" og "Saunters Theme". Vi fikk også høre 2 vokallåter: "Trondhjæm, Trondhjæm", og "Yes", som de ga ut på singel på 60-tallet. Det var spesielt moro å høre "Yes" - da undertegnede aldri hadde hørt den før! Håper ikke dette var siste gangen, Øystein!
![]() Torstein "Grompen" Fredriksen i aksjon |
![]() Øystein Mihle synger "Trondhjæm, Trondhjæm" |

Asbjørn Johansen og Janna Nilsen - "skygger i mørket".
![]() Asbjørn drar i gang "Foot Tapper" |
![]() "Grompen" spiller "Besame Mucho" på en gammel venn, etter å ha vært i eie hos en "steinkjering" i 35 år. Et historisk øyeblikk for alle tilstedeværende! |

Hele bandet: "Grompen", Øystein Mihle, Torbjørn "Pluggen" Johansen, Janna og Asbjørn Johansen.

"En Fender vender tilbake..."
Grompen posterte gledelig etter konserten
med sin gamle gitar og gitarkasse.
Der kan man se det gyldne bevis
på at de opptrådte på Star Club!
Mer om The Saunters:
CD-releasing av "Domino" i Olavshallen
The Saunters offisielle hjemmeside:
www.saunters.no