foto's van de opvoeding van de afrikaanse dwergmuisbaby's

SORRY, DE UITVERGROTE FOTO'S DOEN HET NOG EVEN NIET!  DIT PROBEER IK ZO SNEL MOGELIJK OP TE LOSSEN!


Door op de foto's te klikken krijgt u de foto's vergroot in uw scherm



de uitrusting die ik overal naast me had staan.

Warmte matje(vivarium heater), het tupperware bakje(nestje), nutrilon soyamelk oplossing, vogelzaadjes in de week, wattenstaafjes en kwastjes om de jonkies schoon te "likken" en om de ontlasting te stimuleren.

 
 het nestje + 5 euro cent ter vergelijking.

zo groot als mijn nagel ;-)

wat een snoetje hè....net de oogjes open (9dgn oud) :-D

 nog nat van het schoonmaken
lekker warm opdrogen
 in het nestje, net verschoond en nu ipv zaagsel met katoenplant (géén aanrader;katoenplant), mos(meeste mos is even verwijdert voor de foto).Mos beviel me uitstekend, lekker zacht en schoon en droogt snel!
Dit muisje weigerde de melk via het eye-liner kwastje te drinken. Wel likte ze de melk van mijn hand af.  

Dit muisje heeft het uiteindelijk niet gehaalt.

 

 sssssstt ze slapen!
SPELENNnnn!!!
nog een x de verhouding met een 5 euro cent
 lik lik lik melk!
de eerste wankele poginkjes zichzelf te wassen. Beetje gammel nog allemaal ;-D

de eerste geweekte zaadjes. knabbel knabbel!

De gekweekte zaadjes(met kleine uitlopertjes) vonden ze maar niks(wel de geweekte). Wel was het bruin brood gedrenkt in nutrilonsoja melk erg lekker. Ze zijn nu zelfstandig en zitten met zijn viertjes in een terrarium van 1mx50cmx50cm. Pas als ze groter zijn mogen de volwassen mannetjes erbij. Ze eten volop vogelzaad en universeelvoer en ook de gedroogde insectjes vinden ze heerlijk. qua fruit eten ze een heel klein beetje banaan en peer, verders nog niks. Oja en bruin brood blijven ze erg lekker vinden.:-D

 

Hosted by www.Geocities.ws

1