Kesäkuun 30. päivä, Tiistai
Aamulla taas talliin. Ruokinta ja ulos vienti. Tänään esteitä. Ensin ykkös ryhmä sitten meidän. Laukat nousi jo hallitummin käynnistäkin jopa. Hypättiin ensiksi kavalettia sitten sarjaa. Yksi tiputus ensiksi kun Rami otti kaksi laukkaa ja yhden lyhyen joten tuli liian lähelle. Sen jälkee pysty. Ei kieltänyt. Sitten mukaan tuli okseri - sarja - pysty. Okserin hyppäsi hyvin, sarjalle huono tie joten se epäonnistui ja pysty meni kivasti. Ei ehditty hirveästi hyppäämään. Toisella tunnilla menin tallin puoliveri tammalla maastoon. Hyvin meni (: Illalla leirikaste. Matka mentiin Viroon vaikka avustin siinä. Rami esiintyi hurjana villiori Raimona jolla piti mennä ilman varusteita ja hypätä! No eli siis avustajat nostivat leiriläistä hiukan ja sitten he juoksivat omin jaloin ja menivät esteen :D Rami sai lopuksi taputuksia leiriläisiltä kun oli osallisena. Rami päätti vielä heittäytyä piehtaroimaan kentällä. Heppa talliin ja ruokinta.

Kesäkuun 29. päivä, Maanantai
Aamulla heräsin ennen seitsemää. Ramin ruokinta ja hevonen ulos. Karsinan siivosin aamupalan jälkeen kun ensimmäinen ryhmä laittoi hevosia kuntoon. Rami oli kivan siisti muuten niin ei tarvinut harjailla paljonkaan. Ensiksi koulua. Ympyröitä ja rauhoittelemista pääosin ja yritin saada avut läpi. Rauhoittui ja yritettiin sitten vasenta laukkaa joka nousi vaikka oli aika vauhdikasta. Oikealle jouduin ajamaan laukkaan käskystä. Tunnin jälkeen pesu ja ulos. Ruuan jälkeen vähän levättiin ja auttelin sitten ykköstuntilaisia avustajan kanssa. Tasalta Ramin haku. Käveli kivasti portille vastaan (: Vähän sukaisin, varusteet ja suojat. Aiheena puomeja. Mentiin ravissa neljää puomia, Rami vähän tuppasi laukkailemaan ravipuomeilla. Laukattiin myös molempiin suuntiin. Nyt Rami oli jo rennompi. Tunnin jälkeen pesu ja ulos. Illemmalla hain sisälle ja ruokin.

Kesäkuun 28. päivä, Sunnuntai
Tänään leirille lähtö! Ensiksi pesin Ramin ja vähän selvittelin häntää ja leikkelin harjaa. Sitten pinkki riimu päähän ja poni kyytiin. Matkasi rauhassa ja paikan päällä ei yhtään kummastellut. Käveli nätisti talliin ja sai hetken oleskella siellä. Karsinassa heitti piehtaroiden. Vein tavarat sisään ja sitten Rami ulos. Poika käveli rauhassa ja heittäyty piehtaroimaan. Iltapalan jälkeen hain pojan sisään, purutin karsinan ja laitoin heinät sekä iltaruuat.

Kesäkuun 27. päivä, Lauantai
Tänään heinätöihin! Aamu oli lupaava muta puol yksitoista alkoi pientä tihua. Otettiin pajero ja sen perään oma kärry ja menoksi. Soitettiin Artolle ja sovittiin että jäädään äidin kanssa laitsan vastapäiselle pellolle kerää paaleja. Minä sitten ajelin autolla eteenpäin ja äiti ajoi ekan kuorman pois ja ite valtasin kärryn perän. Minä sitten sain harjoitella peruuttamista. Kyllähän se traktorilla onnistuu mutta auto on eri asia... Ajoin takaisin peltoon ja alettiin kasaamaan paaleja tai siis äiti ja Arto. Ajoin pois ja taas peruuttelin. Sade sitten esti loput hommat, peltoon jäi rikkinäisiä ja ehjiä paaleja. Myöhemmin hain satulan ja putsasin kymmenen aikaa, isä teki jalustin hihnoihin lisää reikiä. Putsasin samalla suitset ja pakkailin jo.

Kesäkuun 26. päivä, Perjantai
Pikainen käynti tallilla. Rami sai vapaata taaskin..

Kesäkuun 25. päivä, Torstai
Lahdessa ostoksilla. Mukaan lähti uusi kypärä, nahkaset kengät, chapsit ja hanskat sekä Ramille pintelit. Omista kamoista tuli ruskeita koska mustana ei löytyny sopivaa chapsia. Kävin maastossa Ramin kanssa. Vähän oli ruuna laitsasta ottaessa vetelä. Ravattiin tiellä ihan pitkin ohjin en edes pitänyt kiinni ja kun otti taas ohjat ja nojasi eteenpäin tuntui että olisi poni ontunut. Maastossa ravailua ja laukkailua. Laukkoja ei nostanut nätisti vaan kiihytyksen kautta tai ei nostanut ollenkaan. Tallissa pesin ja vein lopulta ulos.

Kesäkuun 24. päivä, Keskiviikko
Tänään ajelin käymään leiripaikalla kameran kera. Juttelin leiriläisten kanssa ja olin mukana leirikasteessa ;) en toki uhrina! Ennen viittä lähdin ajamaan kotiin ja noin pari kilsaa ennen meitä en päässyt kääntymään tielle jota kautta olin tullut kun autoilijat roikkuivat perässä ja menivät risteyksessä ohi. No yhen koulun pihassa kääntyminen ja mopo sammahti. Kutsuin siskon apuun vaikka huomasinkin että bensatankin letku oli lähtenyt. En käynyt tänään tallilla.

Kesäkuun 23. päivä, Tiistai
Ihanan aurinkoinen päivä joten pesin tänään neljä likaista huopaa käsin ulkona ja samalla meni myös vihreät eskardon suojat ja viininpunaiset horzen suojat kun olivat likaiset. Vietiin 4 säkkiä prixiä ja juotiin kahvit sisällä äiti, minä, Jossu ja Maari. Jouduttiin hakemaan Riku laitumelta pois kun oli joutunut Koksun ja Vellun kanssa samaan ja Kokis nyt tykkää potkia oikein urakalla muita ja nyt oli molemmat tammat potkimassa ruunaa. Vähän oli persuksen päältä karvoja lähtenyt :/ Mutta siirrettiin viereiseen tarhaan jossa on vähän ruohoa.

Kesäkuun 22. päivä, Maanantai
Tänään mopolla tallille. Auringossa 31 astetta! Ramilta lähti tänään sairaskenkä! Sen kunniaksi lähdettiin ilman satulaa maastoon. Mentiin pientä mettäpolkua rauhassa ja kun mettästä päästiin pois niin ravattiin tien pätkä. Olihan se kenkä hassu hepan mielestä mutta ymmärtäähän sen kun on ollut jalassa yli 8 kuukautta! Vein laitumelle ja sitten kotiin ajelemaan. Rami ei oiken tahtonut syödä iltapuuroaan tänään O.o

Kesäkuun 21. päivä, Sunnuntai
Tänään tallille! Nappasin meno matkalla Ramin mukaan ja nopea harjaus ja kamojen laitto. Serkkupoika oli "perheensä" kanssa tallilla ja ratsasti parhaillaan ja hyppäsivät. Tein pienen lenkin Ramilla käynnissä ja ravissa ja sitten hyppäämään. Este oli pieni n. 20 cm ristikko, muutama tiputus. Sitten tuli korotus. Meni muuten puhtaasti paitsi pari kertaa tiputti. Serkkukin hyppäsi sillä. Putsit hankasivat etuset auki x_x Ratsastuksen jälkeen hoidin jalat ja heppa laitsalle. Äiti keräsi paljon nokkosia ja laittoi ne leikkimökkiimme kuivamaan.

Kesäkuun 20. päivä, Lauantai
Mona soitti ja kysyi saisiko ottaa Ramin talutusratsuksi 5 vuotiaalle tytölle kun on kaikista rauhallisin. Tokihan saa. Yhden aikaan yöllä lähdettiin ajamaan kotiin. Mulla kauhea yskä ja nuha..

Kesäkuun 19. päivä, Perjantai
Ei ehitty käydä moikkaamassa ees Ramia :< mutta Mustioon matka siis.

Kesäkuun 18. päivä, Torstai
Tänäänkin taas ajamaan. Huomenna mökille lähtö joten turhat paineet pois hepasta. Ajoin yksin 6 km, aika laiska mutta nyt jaksoin seistä toisin kuin eilen... Oli TODELLA nätisti eikä painanut yhtään ohjalle ja vaikka kolme autoa tuli vastaan niin ihan rauhassa mentiin ohitte. Tallissa hoito, ei ollut hionnut taaskaan. Sai melassivettä ja ratsastin laitumelle ja äiti otti sieltä kyytiin.

Kesäkuun 17. päivä, Keskiviikko
Tänään piti ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä ajamaan! Johannan kanssa valjastettiin ja sitten vana kärryt kii ja menoks. Kiviä lenteli mahottomasti naamaan :/ 6 km ajettiin josta varmaan 5 km hölkkää. Rami ei hionnut eikä kyllä puuskuttanutkaan! Hyvä kunto siis. Ratsastettiin hepat laitsalle lopuksi ja sitten äiti haki ja kotio.

Kesäkuun 16. päivä, Tiistai
Tänään Kärkölään. Ei ehditty käydä tallilla ja kaiken lisäksi satoi alussa. No eipä se paikka innostunut mutta käytiin isän pikkuserkulla katsomassa samalta tallilta missä Rami asuu erästä tammaa joka on myyty aikoja sitten, eli Taavi. (: Oli kiva nähdä kys. tammaa kun en muista mitään siitä hevosesta ^^.

Kesäkuun 15. päivä, Maanantai
Nopea käväisy ja sitten katsomaan paikkaa. Ihan kiva mutta ei peltoa yhtään >:(. Katsojia oli paljon.

Kesäkuun 14. päivä, Sunnuntai
Tänään vaan käväistiin. Ramilta kenkä lähtemässä joten heppa tallille ja Arto nappasi kengän pois, suoristi ja laittoi takaisin. Kotiin tullessa poikettiin yhdelle tielle kun siellä olisi yksi paikka myytävänä :). Ruuan jälkeen ajeltiin katsomaan yhtä toistakin paikkaa.

Kesäkuun 13. päivä, Lauantai
Tänään sitten tallille. Laitumen kohdalla viheltelin ja Rami nosti sitten pään ja lähti tulemaan luokse <3 Tuli viereen ja rapsuttelin sitten pitkään ja Rami töni kevyesti siinä. Lähdin sitten metsään taluttelemaan. Käveli ihan rauhassa vieressä. Mettässä mentiin pienelle polulle ja tutkittiin ja koluttiin se. Hirveästi paarmoja :(. Heppa takaisin laitumelle ja tallille sitten. Laitoin tammoille vedet ja huomasin että Lissu on lähtenyt! Heitin villaloimen ulos tuulettumaan ja sain serkulta kyydin kotiin. Illalla ukkosti ja satoi kaatamalla.

Kesäkuun 12. päivä, Perjantai
Tänään kotiin kymmenen aikaan! Oli kiva reissu vaikka väsytti hirveesti (: Huomenna moikkaamaan ponia.

Kesäkuun 11. päivä, Torstai
Vähän samaa kuin eilen vaikka tänään sitä leipää sitten suostui jo ottamaan. Ikävä kova!

Kesäkuun 10. päivä, Keskiviikko
Rami oli tänään mököttänyt sitten. :/ Ei ollut leipääkään halunnut vaan järsi mieluummin puun runkoja.

Kesäkuun 9. päivä, Tiistai
Tänään vaan vein Ramin laitumelle (: Itse lähden kolmeksi päiväksi Viroon joten saapa poika olla kavereitten kanssa!

Kesäkuun 8. päivä, Maanantai
Tänään tuli ne suitset! Haettiin ne ja enkkumalliset testiin. Heti alussa jäätiin kattomaan kun Mikki, Gidde, Brooke ja Chippi pääsivät laitumelle! Kyllä ne tykkäsivät, harmi kun kamerasta loppui akku x_x. Tallilla ponin haku ja harjaus ja raahasin pari rengasta ja puomia tarhalle. Äiti talutteli sillä välillä. Ensiksi mentiin maassa olevaa puomia käynnissä ja sitten ravissa. Hyppäsi mielellään isoilla loikilla ylitte. Sitten laitettiin toinen renkaitten päälle ja sitä hyppäiltiin molempiin suuntiin, hienosti meni! Tykkäsi aivan valtavasti (: Loppuhölkät tarhan viereisellä tiellä ja parin tumemman kohan ylitte hypättiin. Loppukäynnit laitumelle päin kattomaan muita. Rami pelästyi Mikkiä :D Tallilla sitten huomasin ei helevattu sillähän on sukka aivan veressä! Tallissa sitten huomattiin että myös toisessa on naarmu :/ huuhtelin ja putsasin betadinellä ja suihkuttelin hiukan (enmuistamitä) ainetta ja ponski tarhaan. Ruokien laitto ja kotiin.

Kesäkuun 7. päivä, Sunnuntai
Tänään vähän väsytti ja nukuin pitkään. Yheltä tallille ja pikainen hoito ja peltoon. Ratsasti noin 20 minuuttia ravailtiin jonkun verran ja pari säikkymistäkin tuli. Sitten Ramin pikainen huuhtelu ja poni ulos. :/ Putsit oli hangannut vasemmasta etusesta yhden ruven yläpuolen auki joten sen hoito päälle. Myöhästyin hiukan navetasta ja siinä sitten selitin miksi. Navetan jälkeen tallille käymään. Laitettiin vedet ym.

Kesäkuun 6. päivä, Lauantai
Juhlissa ja juhlissa joten en kerenynt tehdä muuta kuin käväistä tallilla. :/

Kesäkuun 5. päivä, Perjantai
Kauhea kaatosade koko päivän! Pikainen käynti tallilla ja ruokien laitto.

Kesäkuun 4. päivä, Torstai
Kovempi sade joten käytiin vaan nopeasti tallilla. Ramia rapsuttelin katoksessa hetken ja menin tekemään ruuat. Tänään käytiin Lahdessa ostoksilla :D.

Kesäkuun 3. päivä, Keskiviikko
Ramilla vapaata kun satoi. Mitattiin lämpö kun oli menynt sateessa makaamaan ja se oli 37,6 joten ihan ok vielä.

Kesäkuun 2. päivä, Tiistai
Pellossa ratsastusta. Oli ihan tohkeissaan joten aika nopeasti otettiin ravia ja Rami alkoi laukkaa hakea. Otettiin sitten laukka vaan vasemmalle kun se on se heikompi laukka vielä. Nätisti meni, laukkakin vaihtui kerran ja melkein paikoiltaan nosti parin raviaskeleen jälkeen nousi hyvä kolmitahtinen laukka! Pitkät kävelytykset vaikka osa meni töhöttäessä. Tallissa taas pesu ja jätettiin sisälle kun oli vilpoinen. Pääsi myöhemmin pihalle.

Kesäkuun 1. päivä, Maanantai
Tänään sitten päätin että tänään mennäänkin maastoon! Harjasin ja suojat kaikkiin jalkoihin. Alussa pysähdyttiin postilaatikoiden kohdalla kun ne oli pelottavia. Ojan reunaa pitkin sitten ohi ja alettiin ravailemaan. Nyt oli helpompi keventää kun laitoin jalustimiin kierteet ^^. Ravattiin ylämäki, talojen kohdalla käveltiin. Mentiin sitten maastossa aika rauhassa ja n. 5 minuuttia mettässä käveltyä alettiin rauhassa ravailemaan. Rami ihmeen sivistyneesti! Yhdessä mäessä yritin laukkaa mutta ei noussut. Metsäkoneen ohitte mentiin ihmeen rauhassa. Käytiin tien päässä tien varressa eikä Rami pelännyt yhtään! Takaisin sitten laukkailtiin (: Käytiin yksi mäki kaksi kertaa. Kotiin päin mennessä käytiin vielä tiellä laukkailemassa ja sitten lopuksi peltoon laukkailemaan kun sitä virtaa piisasi! Koko hevonen ihan vaahdossa :D Tallissa pesin ja annoin hetken kuivua loimi päällä kunnes poni ulos. Mentiin noin tunnin lenkki.

 

» Etusivu » Rami » Päiväkirja
» Kuvia » Kalenteri » Muuta
» Yhteydet


Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
Toukokuu
Kesäkuu
Heinäkuu
Elokuu
Syyskuu
Lokakuu
Marraskuu
Joulukuu

» ©Viivi » muokkaus © Tinttu
Hosted by www.Geocities.ws

1 1 1 1