Heinäkuun 31. päivä, Perjantai
Koulusta päästiin jo kello 11.00! Upeeta :D Tänään kuitenkin sateli joten en lähtenyt Heinolaan kuvaamaan. Käytiin nopeasti tallilla. Rami ja Gidde tappelivat, nousivat pystyyn ja retuuttivat riimuista. Vähän jyrisi joten otettiin pojat sisään ja annettiin hiukan heinää. Huomenna otetaan puomit kotiin, hiotaan ja maalataan.

Heinäkuun 30. päivä, Torstai
Tänään jäätiin kouluun ylitöihin sitten. Kotiin vasta kuudelta (puoltoist tuntia myöhempään) jonka jälkeen lähdin suoraan tallille. Rami oli saanut kengät ja oli etukaviotki vuoltu (: Ei tehty mitään mitä vähän liinan päässä syöttelin.

Heinäkuun 29. päivä, Keskiviikko
Agrimarketin kautta tallille. Kävin ostamassa nivelkuolaimet jotka laittaisin koulusuitsiin. Ratsastin Ramin laitumelta vaikka matkalla tuli ongelmia: vapaana oleva koira. Räksytti keskellä tietä ja alkoi hyökkimään Ramia kohti. Käänsin Ramin pepun koiralle ja aina kun tuli lähemmäs vähän liikautin hevosta. Lopulta omistaja haki koiran ja ruuna meinasi peruuttaa ojaan. Tallissa harjasin ja serkun tyttö Beakin harjasi Ramia (: Rami katseli uteliaana kun 2 vuotias tyttö vähän harjaa jalkaa ja kulkee kypärä päässä. Ei liikahtanut vaikka olikin vain puoliksi ketjuissa kiinni. Satuloin ja sitten peltoon. Ramilla oli pahasti kuluneet takakaviot joten pellossa voisi mennä. Käveltiin aluksi sitten ravia. Oli vetelä mutta ei onneksi kaahannut vaikka on ollut kolmen viikon lomalla! Vähän nyki päätä kun paarmat kiusasivat :/ Tein pienemmällä viipaleella volttia; Rami kompuroi tai liukastui ja veti turvalteen. Rämpi ylös vaikka etujalat olivatkin ihan edessä. En onneksi tippunut. Sen jälkeen vain kävelimme pitkään. Jätin Ramin Gidden kaveriksi tarhaan niin on sitten helppo ottaa kengitettäväksi.

Heinäkuun 28. päivä, Tiistai
Pikainen käväisy tallilla. En tehnyt mitään. Katsoin kun Mona ratsasti Giddellä.

Heinäkuun 27. päivä, Maanantai
Tänään jo kouluun! Siellä meni ihmeen hyvin. Ajattelin käydä tallilla, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun en voi mennä Ramilla :/ ehkäpä huomenna sitten vois raahata tallille jos se ehittäis kengittää joku päivä. Muuten koneella datailua :D

Heinäkuun 26. päivä, Sunnuntai
Tultiin aamyöstä neljältä kotiin. Nukuin sitten yhteen ja sitten myöhemmin tallilla. Viheltelin vähäsen aikaa kunnes Rami tuli luo <3 saavi oli tyhjä joten lisäsin sinne vettä. Rapsuttelin kaikkia tasapuolisesti sitten vielä (: Rami sai kyltin jossa lukee: Hemmoteltu heppa asuu täällä :D!

Heinäkuun 13. päivä, Maanantai
Käytiin heittämässä hyvästit ja rapsutukset. Kaksi viikkoa! :< ikävä tulee <3

Heinäkuun 12. päivä, Sunnuntai
Kävin vaan pyörähtämässä. Hepat saanu lisää laidunnettavaa aluetta :) Lisäsin saaviin vettä.

Heinäkuun 11. päivä, Lauantai
En käynyt tallilla, pakattiin vaunua.

Heinäkuun 10. päivä, Perjantai
Saivat taas porkkanoita. Rami lihonnut vähäsen :D

Heinäkuun 9. päivä, Torstai
Pikainen moikkaaminen :) saivat porkkanoita jokainen.

Heinäkuun 8. päivä, Keskiviikko
Sama kuin eilen.

Heinäkuun 7. päivä, Tiistai
En käynyt tallilla. Raimo saa olla laitumella kavereitten kanssa :)

Heinäkuun 6. päivä, Maanantai
En liikuttanut vaan kävin moikkaamassa.

Heinäkuun 5. päivä, Sunnuntai
Suur-Hollolassa kuvaamassa enkä käynyt tallilla :< En viitsi ratsastaa kun ei ole takasissa kenkiä, kaviot kuluvat järkyttävän nopeasti ja tulee veri pintaan..

Heinäkuun 4. päivä, Lauantai
Itse kuvaamassa Suur-Hollolassa. Käytiin moikkaamassa Ramia, sai vapaata vähän kun ei ole kenkiäkään takasissa. Rami ja Riku oli tuhonnut kahdestaan isosta tuorepaalista jo puolet :D Laitumella laitoin vettä.

Heinäkuun 3. päivä, Perjantai
Viiminen päivä. Ensiksi jouduin ottamaan katkenneen kengän palat Ramilta pois. Aamulla letkeä koulutunti, tasapainoa harjoitettiin. Tai eihän mun oikeestaan tarvinu tehä mutta tein kuitenki :D esim. kädet sivuille, kädet kypärään ym. Sain sitten tehdä pysähdyksiä ja tämmöistä muuta. Laukoissa hevonen pysyy matalassa muodossa ja laukka on jo tosi rauhallista ja hevonen toimii painolla ja pohkeella. Ei tarvitse kun leikitellä hiukan kuolaimella niin hevonen myötää. Eli super! Saila sitten meni Viri papan selkään ja mentiin eka kahlaamaan kentän viereissä olevaan altaaseen. Rami vähän epäröi mutta meni! Polviin asti oli vettä ellei enemmän. Sitten maastoesteille. Saila hyppäsi eka ja sitten meidän vuoro. Kieltoja tuli ekalla kun ei ollut sivuilla mitään mitä hahmottaisi missä este menee. Hyppäsi sivusta ym. ja sitten alettiin tekemään että käännän heti hypyn jälkeen eli "kahdeksikkoa" yritettiin. Pari hyvää hyppyä! Sitten tutustuttiin kakkoseen ja menoksi. Rami hyppäsi valtavalla loikalla ja kolmosella epäröi mutta meni! Sitten pellon reunaan. Kulman jälkeen yksi pieni este heinien seassa. Yksi kielto ja toisella meni. Hypättiin takaisin päin ja sitten samalla kolmos suoralle. Eka meinasi juota ohi mutta käänsin ja ravissa yli - kakkonen taas isolla loikalla ja vähän tasapaino meni. No ekalla taas ongelmia :D Lopulta meni. Sitten kahlaamaan. Rami ei uskaltanut tulla joten pakitin sitten pojan sinne. Takakenkä lähtenyt :/ ja pieni kolhu. Syötiin ja sitten taas menoksi. Leirikisat vuorossa. Autoin radan tekemisessä ja sitten Ramin sisälle otto. Harjasin ja tein ranskalaisen letin häntään. Kentällä "verkka" ja sitten rata; pjottelu - ravipuomit - voltti - este - esteen jälkeen 4 sekunnin pysähdys - pujottelu. Voittaja sai 46 pistettä ja me 43. Eli neljänsiä. Saila nousi hetkeksi Ramin selkään ja testasi, hyvin meni! Pieni pesu ja jätin sisään. Kamojen pakkaus ja vanhemmat tuli hakemaan. Rami ei tahtonut mennä traileriin joten pienen väännön kautta meni. Kotona jätettiin tarhaan. Saila soitti ja sanoi että mun turvaliivi jäi joten haettiin se :D Sitten kotiin.

Heinäkuun 2. päivä, Torstai
Aamulla koulutuuppausta. Samoja tehtäviä kuin eilen. Ramilla laukka rauhoittunut todella paljon ja pystyy tekemään pienempiä ympyröitä. Laukatkin nousee todella hallitusti! Eli suhteellisen rankka tunti Ramin kohdalla (: Menin myöhemmin itsenäisesti, muutama hyppy ja sitten koulua ravityöstönä. Myöhemmin yömaastoon Allilla! Oli taas kivaa.

Heinäkuun 1. päivä, Keskiviikko
Aamulla normit hommat. Tänään taas hypättäisiin. Rami kulki ravissa pyöreänä ja laukat nousi todella helposti ja vähän kulki laukatessa pyöreänä silloin tällöin. Samoja esteitä kun eilen. Lopuksi meille korotettiin Ramin kanssa esteitä ja lopuksi kolmen esteen rata oli 70-80 cm okseri - sarja - pysty. :D Hyvin meni! Pystyllä vaan pudotteli kun tultiin hätäisesti. Lopuksi hypättiin muutama kerta ristikko-pystyä. Rami hiuka kyttäsi mutta meni yli! Eli super tunti. Välissä kauneuskisat joissa autoin yhtä tyttöä poninsa kanssa - voitto! :D
Ruuan jälkeen meillä tunti ekana ja mentiin koulua. Ravi siirtymiä, laukkoja mm. käynnistä ja pysähdyksestä ja laukasta käyntiin ja pysähdyksiä. Vaativia harjoituksia mutta alkoivat nekin sujumaan. Laukka alkaa olemaan jo tosi kivan tuntuinen. Illalla sisään ja normaalit hommat taas.

 

» Etusivu » Rami » Päiväkirja
» Kuvia » Kalenteri » Muuta
» Yhteydet


Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
Toukokuu
Kesäkuu
Heinäkuu
Elokuu
Syyskuu
Lokakuu
Marraskuu
Joulukuu

» ©Viivi » muokkaus © Tinttu
Hosted by www.Geocities.ws

1 1 1 1