Elokuun 31. päivä, Maananntai
Mopolla tallille. Hain Ramin tarhasta ja nopea harjaus + valjastus. Tallin nurkan jälkeen olin menossa kärryille kun tämä älykkö kääntyi kotia. Känäsin uudestaan ja vähän ohjalla läväytin kevyesti persuksille et nyt mennään. Pelkäsi kaikkea ja oli sinkoamassa joka suuntaan taas. Menetin hermot jo ensimmäisen 3 km jälkeen! Välillä rauhoittui ihan kivasti ja sitten taas olikin lähtemässä suunnilleen käsistä. No olin lopettamassa 6 km jälkeen kun serkku kysy et lähenkö sen ja Gidden mukaan. Lähdin sitten ja menihän Ramiki rauhallisemmin. Siitä keryi vielä 6 km joten päivän suoritus 12 km! Ei ollut hionnut ja ei puhaltanut. Ihan positiivista (: Sai porkkanaa ja omenaa palkinnoksi.

Elokuun 30. päivä, Sunnuntai
Tänään menin western satulalla taas. Äiti oli mukana. Rami aloitti pelleilyn jo pihassa joten raippa mukaan ja komensin. Mentiin tallin vieressä lähtevälle tielle. Käveli aika reippaasti ja kun pysähdyttiin alkoi tanssahtelemaan. Pelkäsi kaikkea mahollista. Otettiin sitten vähän ravia yhdellä hiekkatiellä. Sen jälkeen rauhottui kivasti! (: Tallissa hoito ja pihalle.

Elokuun 29. päivä, Lauantai
Ramilla vapaata.

Elokuun 28. päivä, Perjantai
Kävin ratsastamassa, ei tullu mitään...

Elokuun 27. päivä, Torstai
---???----

Elokuun 26. päivä, Keskiviikko
Kävin tallilla. En muista teinkö mitään :D

Elokuun 25. päivä, Tiistai
Ramilla vapaata.

Elokuun 24. päivä, Maanantai

Elokuun 23. päivä, Sunnuntai

Elokuun 22. päivä, Lauantai
Tänään sitten kisoihin! Aamusta yheksän jälkeen tallille. Hain Ramin ja sitten harjaus ja varusteet autoon. Jouduin tulemaan omien porukoitten mukana kun toinen auto oli täynnä. Ajettiin Porvoossa yhdestä risteyksestä ohittekin. Nopeasti käytiin ilmottautumassa ja saatiin numerot. Hevoset ulos trailerista, nopea talutus ja äkkiä varusteet molemmille. Lämmittely aloitettiin ravaamalla, Rami paahtoi ravurinravia ja jouduin pidättelemään aika paljon. Muutamat laukat ja muutama bruuvi etusuoralla. Mentiin hetkeksi varikolle kävelemään ja meidän lähdössä olevat muut alkoivat kokoontua samaan paikkaan. Esittelyyn mentiin ravissa. :D Oli varmaan tosi edustavaa kun mentiin Ramin kanssa. Käytiin kääntymässä ja lähdettiin yhtenä rintamana aluksi käynnissä. Kakkonen oli jäänyt jälkeen. Sitten ravia, Rami pysyi ravilla kun muutamat laukkailivat. Lähdössä Rami ampaisi laukkaan! Lähti kuitenkin puskemaan ulkoradalle joten jäätiin jälkeen. Rami pysyi laukalla hyvin ja en lähtenyt sitten ajamaan edenpää kun oltiin tokavikoja joten maaliin tultiin kuitenkin lähes neljännen hännässä tai vähän rinnalla. Oli ihan täpinöissään joten käveltiin kauan. Gidde voitti lähdön (: Pestiin hevosia hiukan ja Rami pääsi piehtaroimaankin hiekalle. Sitten kotia päin. Käytiin syömässä nopeasti jonka jälkeen mentiin tallille käymään. Hepat olivat jo päässet tarhaan (: Kiva päivä oli ja olin tyytyväinen Ramipojan suoritukseen (:

Elokuun 21. päivä, Perjantai
Huh huomenna kisat! Ensiksi jouduin ottamaan Ramilta kengän puolikkaan irti takaata. Vähän aikaa kun venkslasin niin kyllä lähti. Sitten vaan satula selkään ja suitset päähän. Käytiin tiellä hölkkimässä ja muutamat laukat. Pellossa otettiin yksi laukka jonka jälkeen rauhallista ravia ja loppukäynnit. Pesin shamppoon kera ja putsailin hiukan suitsia ja satulaa. Katsoin kamat valmiiksi huomiselle.

Elokuun 20. päivä, Torstai
Tänään taas mopolla tallille. Menisin ilman satulaa vaihteeksi tarhassa. Nopea harjaus ja suitsinta. Tarhassa sitten selkään. Taas muodossa kulkemista, taivuttelua ja väistöjä molempiin suuntiin. Vähän ravattiin ja ensimmäistä kertaa laukkasin ilman satulaa sileällä! Oli aika vaikeaa istua kun oli ilmavan tuntuista laukkaa. Laukkasi kuitenkin tosi hyvin! Loppukäynnit sitten tarhojen ympäri kiertävällä tiellä. Pelästyi lentoon lähtevää haukkaa siinä matkalla :D Ei tarvinnut edes pestä tänään ;) Kotia lähdin kymmenen aikoihin?

Elokuun 19. päivä, Keskiviikko
Mopolla tallille. Ratsastin Ramia tarhassa 40 minuuttia. Taivuttelua, muodon hakemista käynnissä ja ravissa. Otettiin myös laukat molempiin suuntiin, onnistui! Pysyi laukatessakin jotenkin muodossa ja kantoi itseään ihan mukavasti, ei valittamista. Vähän harjoiteltiin väistöjäkin. Loppukäynnit mentiin tekemään peltoon. Johanna sitten tuli koulusta ja sanoi että otapa muuama laukkaveto. Otin sitten tiellä kolme vetoa. Rami oli jo vähän väsähtänyt rankasta koulutreenistä, mutta laukka nousi suoralla nätisti! Tallissa pesu ja jalkojen kylmäys ja tietty vähän hemmottelua ;) Kävin sitten sisällä ja Johanna sitten tarvitsi apua koulutyöhön. Eli opinnäytetyö ja oli valinnut julkkisten hiustyylit ja tekisi mulle Rihannan pitkän kampauksen. Siinä sitten värjäiltiin, leikattiin ja vaihdettiin jakauksen paikkaa. Sitten vielä meikki ja kulmien värjäys sekä kuvaus! kello 22.00 syötiin ja soitin kotiin. Vasta jossakin 00.00 lähdin kotiin mopolla! Oli jo tosi pimeää ja mulla vaan työhousut+ ratsastushousut sekä t-paita, jakku ja ajotakki! Ja lämpöä maksimissaan 6 astetta! Huh huh oli kylmä. Vähän pelotti ajaa pimeässä kun matkalla on metsäpätkää todella paljon. Näin lähtiessäni tähdenlennonkin ^^ Ajelin sitten kotiin ennätysajassa: 15 minuuttia! Ajoin reipasta ylinopeutta kun halusin nopeasti kotiin, oli vielä raportti tekemättä joks piti palauttaa seuraavaksi päiväksi! Kävin suihkussa ja sitten puoli kaksi nukkumaan.

Elokuun 18. päivä, Tiistai
Ramilla vapaapäivä omien menojeni takia. Käyn taas harjoituksissa Jokelassa.

Elokuun 17. päivä, Maanantai
Tänään ratsastusta. Harjasin Ramin ja sitten satula selkään. Mentiin tielle vähän laukkailemaan ja käytiin maastossakin piiitkästä aikaan! Ruuna oli aivan loistava ja energinen (: Tallissa pesu ja pientä syöttelyä lenkin jälkeen.

Elokuun 16. päivä, Sunnuntai
Kävin tänään ajamassa kevyen lenkin Ramilla. Oli vähän ruuna kankea edellisestä päivästä ja meni ihan rauhallisesti 6 km (: Nyt jää ajotreenit vähäksi aikaa max. kerran viikkoon kun ei enään löydy paikallisraveja tälle vuodelle :/ Lenkin jälkeen kylmäsin vähän jalkoja ja sitten heppa ulos ja itse kotiin.

Elokuun 15. päivä, Lauantai
Heräsin yhdeksän aikaan ja sitten syömään. Tallille menin kymmeneksi, otin Ramin sekä Rikun sisään. Nopea harjaus ja harjan sekä hännän selvittäminen. Vohveli loimi päälle sekä kuljetussuojat jalkoihin. Ramia jänskätti paljon kun tärisi tallissa ja hikosi (: Käveli nätisti sisään ja sitten meidän kolmen joukko pakkautui autoon! Tankattiin ja sitten nokkka kohti Joutsaa. Perheeni + kummitäti tulivat meidän pajerollamme perässä ja lopulta edessä. Pysähdyttiin käymään vessassa ja matka jatkui. Paikan päällä sitten hepat ulos kärrystä ja vähän taluteltiin. Rami valjastettiin ja laitettiin kärryt perään. Äiti kävi ostamassa Ramille vohveliloimen pyynnöstäni kun oli niin kivan värinen (: En nähnyt lämmittelyä kun vahdin Rikua, meni kuulemma hyvin! Pörhisteli radalla ja varikolla ;) Startin sitten kuvasin. Ravasi hyvin ainakin kun katsoin ennen volttausta. Rata oli kapea ja Rami välillä haki laukkaa, mutta lähti koko porukasta parhaiten ja ravilla! Ravasi neljäntenä ja veti yhtä porukkaa kun kärki kolmikko viiletti edellä. Ensimmäisen kierroksen jälkeen hiipui ja lopulta kamppailu viimeisen hevosen kanssa, tuli toiseksi viimeiseksi! Kävin avaamassa sekin ja Ramilta tavarat pois ja taluttelua. Rikun lämmittely. Pesin pojan ja syöttelin porkkanoita + kuvasin. Rami oli kuitenkin tyytyväisen näköinen ja tykkäsi vähän kaivella maata, Japaniin matkalla ilmeisesti! Riku sitten voitti oman lähtönsä, pestiin ruuna ja taluteltiin molempia. Riku lastattiin ekana ja Rami käveli traileriin joten heitin sillalla narun kaulalle niin ei tarvinnut mennä mukana. Sidoin molemmat ja lähdimme kotia kohti. Kävimme syömässä ja sen jälkeen nukuinkin lopun matkasta. Tallilla seitsemän pintaan, hepat ulos ja ruokinta. Hyvä suoritus VIIKON ajolla!

Elokuun 14. päivä, Perjantai
Johanna ajoi Ramin ja pesi sen jälkeen. Menin myöhemmin tallille, putsasin valjaat, suitset ja pakattiin tavarat valmiiksi. :D Huomenna lähtö klo 11.00.

Elokuun 13. päivä, Torstai
9 km ajo yksin. Rami oli ihan täpinöissään eikä lopussa olisi malttanut kävellä! Kohta kisat, jännittää (:.

Elokuun 12. päivä, Keskiviikko
Kävin ilman satulaa ratsastamassa käyntiä. Rami oli ihan täpinöissään ja säpsyi kaikkea. Vähän ravattiinkin siihen lisäksi :D. Tallissa hoito ja takaisin pihalle.

Elokuun 11. päivä, Tiistai
Tänään en mennyt tallille mutta Ramilla otettiin vetoja (: 5 vetoa ja juoksi Rikun perässä n. 2 metriä jäljessä ja menivät aikaa 1.13 tai 1.14 eli hyvin! Ei puhaltanut tallissa melkein yhtään (:

Elokuun 10. päivä, Maanantai
9 km ajo

Elokuun 9. päivä, Sunnuntai
Ajo 9 km

Elokuun 8. päivä, Lauantai
Tänään alettiin treenaamaan laukkakisoihin. Käytiin 6 km lenkki illalla serkun kanssa. Otettiin mutkissa laukkaa ja suoralla yritin nostaa, ravia! Otettiin sitten lopuksi yksi "veto" ruunien kanssa ja hyvin Rami jaksoi juosta perässä. Käveltiin lopuksi pellossa. Saimme kuningasidean: ravit! Tallissa poikien pesu ja sitten ulos + ruokinta. Ehdotettiin tätä ravi juttua vanhemmilleni ja he suostuivat (:

Elokuun 7. päivä, Perjantai
Kevyttä liikutusta. (:

Elokuun 6. päivä, Torstai
Tulin suoraan koulusta. Hain Ramin tarhasta ja annoin olla sisällä hetken. Nopea harjaus ja suitset päähän ja menoksi. Oli todella energinen, säpsyi kaikkea ja kyttäili. Ravattiin vain vähän tiellä. Lopuksi käytiin mäessä ravaamassa + laukkaamassa vähän puhtia pois. Pitkä kävelytys. Talliin tullessa huomasin harakan poikasen hyppivän ikkunan luona. Pesin Ramin nopeasti vaikka sitä ennen yritin saada harakkaa pois mm. kietomalla pyyhkeen sisään. Lenteli päin ikkunia ja oli paniikissa. Lopulta hain talon väen ja talliin tullessa huomasimme kuinka väsynyt se oli. Harakka istui putken päällä josta kallistui taaksepäin, roikkui pää alaspäin ja sitten tippui 2 metrin korkeudelta niskalleen maahan. Kuului kova rääkäisy ja lintu jäi siihen sitten sätkimään. Vietiin talikolla ulos ja toivottiin että selviää. Myöhemmin kävin katsomassa lintua joka makasi hiljaa ja jo vähän kangistuneena. Jätimme sinne. Sitten kotiin. Myöhemmin Johanna soitti ja kysyi ilmottaako samalla meidät laukkakilpailuihin! Juteltiin vähän aikaa ja sovittiin huomisesta treenistä.

Elokuun 5. päivä, Keskiviikko
Tänään ajoin Ramilla pitkästä aikaa. Kolmen hevosen letka lähti tielle. Mentiin Ramin kanssa ekana ja perässä Vellu + Riku. Rami hölkkäili pirteästi ja käännös sujui hyvin. Vellu tuli loputa eteemme koska painoi ohjalle muuten niin paljon. 9 km tuli ajettua ja Rami oli kyllä tosi hikinenkin vaikka ei puhaltanut tallissa enään yhtään. Pesin ulkona ja sitten tarhaan.

Elokuun 4. päivä, Tiistai
Oli taas lämmin. Rami tarhasta ja kunnon harjaus ja varustus. Mentiin tarhassa koulua. Painoi aluksi hiukan, mutta kantoi itseään ihan mukavasti välillä. Laukat nousivat molempiin suuntiin helposti ja hevonen tuntui todella hyvältä alla. Tallissa pesu ja laitumelle vienti.

Elokuun 3. päivä, Maanantai
Ilman satulaa liikenteessä. Käytiin maastopätkän alussa ja käännyttiin takaisin. Vähän ravailtiin, mutta muuten käyntiä. Hoito ja poni ulos.

Elokuun 2. päivä, Sunnuntai
Tänänä sitten satoi. Aloitin tarhassa menolla, mutta pohja liukas. Kävin toisessa tarhassa kokeilemassa, isoja lätäköitä ja Rami sanoi ettei mene niihin. Tiellä vähän irroteltiin otettiin pieni pätkä reipasta ravia. Vähän oli hikinen ja taas pesulle. Sai pari leipääkin. (:

Elokuun 1. päivä, Lauantai
Koulua tarhassa taas. Kulki mukavasti taas kerrankin, laukat nousivat vaikka aluksi vähän ajoin. Kantoi taas itseään ja tehtiin muutamia voltteja. Lenkin jälkeen pesu ja ulos.

 

» Etusivu » Rami » Päiväkirja
» Kuvia » Kalenteri » Muuta
» Yhteydet


Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
Toukokuu
Kesäkuu
Heinäkuu
Elokuu
Syyskuu
Lokakuu
Marraskuu
Joulukuu

» ©Viivi » muokkaus © Tinttu
Hosted by www.Geocities.ws

1 1 1 1