Historiaa...

-The 69 Eyes on perustettu '90-luvun alussa (joidenkin tietojen mukaan tosin jo vuonna '89). Bändi teki sopimuksen Gaga Goodiesin kanssa.

-Bändin kokoonpano on pysynyt lähes samana alusta alkaen. Aivan alussa bändissä oli Lotto niminen rumpali, jonka paikan bändissä Jussi täytti myöhemmin.

-Ensimmäinen julkaisu, Sugarman vuonna '90

-Ensimmäinen albumi, Bump 'n' Grind julkaistiin vuonna '92

-Vuosina '92-'97 69 Eyes rundasi ympäri Eurooppaa (Ruotsi, Italia, U.K....jne.) Maine jatkoi kasvamistaan...

-Wasting The Dawn oli ensimmäinen The 69 Eyesin maailmanlaajuinen julkaisu Roadrunner Recordsilla. Wasting The Dawn oli energistä rock 'n' rollia yhdistettynä ainutlaatuisella tavalla goottilaiseen melankoliaan. Tästä syntyikin uusi termi, Goth 'n' Roll. Eikä ole ihme, että levyn nimi-biisi nousikin Suomessa Top10:n.

-Keväällä 2000 julkaistiin Gothic Girl-single, joka muutti kaiken. Single viihtyi kuukausia Suomen Singlelistan Top10:ssä. Samana päivänä kun kyseinen single myi kultaa Blessed Be julkistiin. Albumi oli ensimmäinen jonka tuottajana toimi Johnny Lee Michaels ("The 69 Eyesin kuudes jäsen"). Blessed Be nousi suoraan Suomen albumilistan paikalle 4 ja pysyi yli kuukauden Top10:ssä.

-Seuraava single julkaisu albumilta oli Brandon Lee, josta myös tuli suuri hitti. Single pysyi 14 viikkoa Suomen single listan Top20:ssä... ja menestys kasvoi kasvamistaan.

-Toukokuussa 2001 bändi lähti lähti kiertueelle Saksaan yhdessä Paradise Lostin kanssa ja jatkoi sitten kiertämistä kesällä Euroopan festareilla. Kesän viimeinen show pidettiin M'era Luna festivaaleilla Saksassa 15 000 ihmisen edessä.

-Lokakuussa bändi meni studioon työstämään uutta levyään ja edellinen albumi Blessed Be oli myynyt sillä välin kultaa Suomessa.

- Ensimmäinen single julkaisu levyltä oli Dance d'Amour, joka tuli ulos joulukuussa 2001. Yllätys yllätys tämäkin single myi kultaa ;D

- Kesäkuussa 2002 julkaistu Paris Kills nousi suoraan albumi listan ykköseksi ja pysyi siellä viikkoja ja myi kultaa kuukaudessa. Saksassa albumi nousi suoraan sijalle 35.

-Kesän 2002 The 69 Eyes kiersi Euroopan festareita ja jatkoivat siitä Saksaan, Itävaltaan, Sveitsiin ja Italiaan. Tämän menestyksekkään vuoden bändi päätti palaamalla jouluksi kiertämään Suomea.

- Syyskuussa 2003 bändi julkaisi Helsinki Vampires DVD:n, josta löytyi mm. kaikkien videoiden lisäki myös marraskuun 23. päivä kuvattu loppuunmyyty Tavastian keikka. Samaan aikaan julkaistiin myös kokoelma, joka kantaa nimeä Framed in Blood - The Very Blessed of The 69 Eyes.

- Loppuvuodesta bändi vaihtoi levy-yhtiötä ja siirtyi EMI:n leipiin

- Vuosi 2004 on kulunut bändiltä lähinnä studiossa uuden Devils -albumin nauhoituksissa, jonka on määrä ilmestyä ensi lokakuussa. Ensimmäinen single Lost Boys kohosi toisella listaviikollaan Suomessa ykköseksi ja siitä on muodostunut toistaiseksi suurin radiohitti, mitä bändillä on Suomessa ollut.

- Toinen single albumilta oli levyn nimibiisi Devils, josta bändi kuvasi myös videon (videosta tehtiin myös sensuroimaton versio). Heti ilmestyttyään The 69 Eyesin uusi Devils -albumi nousi suoraan Suomen virallisen albumilistan kärkeen. Myöhemmin samainen levy toimi bändin matkalippuna Hollywoodiin.

- Vuodet vierivät mutta lopulta The 69 Eyes palasi n. 16 maan jälkeen takaisin studion uumeniin ja tuloksena siitä on ehkä koko vuoden kovin rocklevy "Angels".

Blessed Be...
And This is History...
Hosted by www.Geocities.ws

1