Det er trygt å reise i Indonesia


Vestlige turister har ingenting å frykte i Indonesia. Voldelig kriminalitet forekommer ikke.





Kriminaliteten i Indonesia er veldig liten. Noe av grunnen til dette er at hele det indonesiske samfunnet er organisert i små landsbyer. Hver landsby har en landsbysjef som skal kjenne hver eneste innbygger. Landsbysjefene har igjen områdesjefer over seg som det må rapporteres til. Det er umulig for noen å flytte noe sted uten at det blir registrert.

Selv om det kjøres relativt forsiktig er trafikkulykker den største faren for turister.

Altså ikke vær redd for å reise til Indonesia. Ikke bli for påvirket av hvordan Indonesia presenteres i media. Journalister fokuserer bare på det som er dramatisk. Når man ser repportasjer fra Indonesia på tv skulle man tro at landet stort sett er herjet av opptøyer og uroligheter. Sånn er det ikke. Indonesia er fredelig.


Neste side

side 15

Hovedside


Hosted by www.Geocities.ws

1