Jon Smidt er norsklæreren min.
Han er en veldig spesiell norsklærer,
og det er fordi han er den aller beste!
Jon Smidt er også yndlingslæreren
min, delvis på grunn av noen vakre 6'ere han har gitt meg, og det
er grunnen til
at han så ærefullt har fått
en plass på min side:)
Jon har mange morsomme påfunn for
å gjøre undervisningen mer spennende, og de pleier å
virke.
Slik som her om dagen, da vi skulle gå
igjennom naturalismen, dukket han opp med slike morsomme og ganske
virkelige papirdukker. Vi fikk se både
Camilla Collett, Amalie Skram, Henrik Ibsen, Aleksander Kielland og alle
de
der, og det var veldig morsomt.
Han er dessuten veldig flink til å
gi insiprerende stiloppgaver, og er utrolig snill med karakterene!:)
Jon har et eget, meget praktisk og vinnende
system når det gjelder innlevering av stiler.
Han har geniet bak noe underlig som kalles
"skrivemapper." Det går ut på at vi kan levere stiler til vurdering
når som
helst, uten å få karakter
(men masse gode tips), mens vi tre til fire ganger i året leverer
ei mappe, hvor vi har samlet
de beste tekstene våre, og som da
får karakter. Det gir oss en flott mulighet til å gjøre
det beste ut av tekstene våre,
og dermed oppnå best karakter. Flere
lærere burde være som Jon Smidt!:)