|
|
![]() |
![]()
| Nu har vi gått
snart i en vecka så nu kan vi se med distans på den gångna
tiden. Sammansättningen av klassen har skolan lyckats bra med. Det är
elever med olika tidigare erfarenheter och från olika kulturer. Det
kan hända mycket under en dag som påverkar vårt upplägg
och det innebär att vi som elever måste vara flexibla. Då
kan det vara ganska bra att skriva ner våra egna upplevelser. På
så sätt undviker man också att det blir en historieförfalskning...
Lärarna har gått igenom läroplanen och böcker som vi ska ha i undervisningen, vilka salar som ska användas. Lärarna som vi har verkar kompetenta vad man kan se på det här tidiga stadiet. Just nu har vi fått som uppgift att tillverka en nättidning med olika ämnesområden som kommer att heta "Pionjärerna" och de flesta arbetar så intensivt med denna tidning. Dagboken kommer att uppdateras med jämna mellanrum och grupperna kommer att behandla olika ämnen. I det huvudsakliga arbetet med att bygga en egen dator har vi redan börjat med att se vilka butiker, internetshoppar som finns och är billiga. Vad man kan konstatera på detta stadiet är att vi ser vilka brister i kunskap vi har i de ämnen som skall ingå i kursen. Kunskapsnivån hos eleverna är blandade, så det den ene inte kan vet någon annan och tvärtom. På det viset lär vi av varandra och lärarna har bara att kontrollera att läroplanen följs. På torsdagen hade vi besök av en företagare i databranschen som informerade oss både om fördelar och nackdelar i framtiden. |
![]()
|
|
|
| Av: Mats, Sergio och Bo Linander |