Maandag 13 juni 2005

Persbericht     

 

STEVE VAI & METROPOLE ORKEST The Aching Hunger Phase II

 

Op uitnodiging van NPS Radio 4FM presenteren gitarist Steve Vai & het Metropole Orkest op vrijdag 1 en zaterdag 2 juli The Aching Hunger Phase II in  De Oosterpoort Groningen. Deze shows zijn uniek voor Nederland en zullen uitsluitend in Groningen te beluisteren / zien zijn.

 

Steve Vai en zijn gevolg reizen, evenals de vele fans, over de hele wereld en strijken op 1 en 2 juli neer in Groningen. The Aching Hunger Phase II is een serie composities voor elektrische gitaar en orkest en het vervolg op het succesvolle The Aching Hunger waarvan Steve Vai & het Metropole Orkest in mei 2004 de wereldpremière presenteerden. Omdat deel 1 (op 22 mei 2004 in De Oosterpoort) een groot succes was, komen Vai en het Metropole Orkest voor nog eens twee concerten naar De Oosterpoort. NPS Radio 4FM zal - evenals bij The Aching Hunger I - opnamen maken, dit keer ook voor televisie.

 

Gitarist Steve Vai oefende jarenlang als een bezetene, maakte een intensieve studie van zijn grote muzikale voorbeelden en werkte met hen. Het resultaat is een onnavolgbare techniek en een verbluffende virtuositeit. De gitaar van Vai is in zijn handen een mooi instrument met ongekende mogelijkheden. Vai is perfectionistisch in elke muzikale stijl die hij ter hand neemt en altijd zoekend naar de grenzen van het mogelijke qua speeltechniek en compositie.

Steve Vai maakte begin jaren tachtig deel uit van de band van Frank Zappa. Hij speelde niet alleen de meest gecompliceerde gitaarpartijen, hij was ook verantwoordelijk voor het noteren van partituren en arrangementen van Zappa. Later in de jaren tachtig speelde Vai als gitarist in een aantal hardrockformaties zoals Alcatraz, Whitesnake en bij vocalist David Lee Roth. De EP Flex-able (1984) is de eerste solo-release van Vai en markeert het begin van een indrukwekkende solo-carrière. Met de bestseller Passion & Warfare (1990) laat hij zien dat de grenzen van het gitaarspel nog lang niet zijn bereikt. Sindsdien heeft hij een indrukwekkend oeuvre opgebouwd dat inmiddels meer dan acht soloreleases beslaat. Zie ook:          www.vai.com               www.4fm.nl


De Oosterpoort Groningen

Vrijdag 1 & zaterdag 2 juli, 20.15 uur

Steve Vai & Metropole Orkest

Toegang € 30,00 (exclusief servicekosten)

 

Kaartverkoop: Ticketservice via de 150 grotere postkantoren, Ticketlijn: 0900-3001250 (€ 0,45), www.ticketservice.nl, VVV’s, GWK’s, kassa De Oosterpoort, Plato en de overige verkoopadressen.

           
Voor meer informatie:   Co de Kloet (NPS) [email protected] of

Alike Nieboer (De Oosterpoort) [email protected]

Hosted by www.Geocities.ws

1