متاسفانه بار ديگر در مدرسه شاهد دانش آموزي جان سپرد

مريم قنواتي دختر بچه كلاس اولي كه ظاهرا جهت كلاس اضافي در مدرسه حضور پيدا كرده بودتوسط اتوبوسي كه در حياط مدرسه حركت مي كرد در جلوي ديدگان همكلاسيهايش زير گرفته شد و در دم جان داد

بعضي ازهمكلاسيهايش كه خود شاهد متلاشي شدن مغز او بودند تا شبهاي پياپي درخواب فرياد ميزدنند

حرف ها و حديثهاي درست يا نادرستي از اين واقعه شنيده مي شود كه بايد بررسي شوند

عده اي ميگفتند او و چند تن از دوستانش در كلاس بودند كه بعلت حاضر نشدن تعداد ديگري مسئولين انها را به حياط فرستادند تا ساير دوستانشان بيايند

عده اي ديگر مي گفتند مدير در مدرسه نبود و به او خبر دادند و فورا خود را رساند

عده اي ديگر مي گفتند راننده هميشگي نبود وفرد ديگري بود كه حتي فكر نمي كنيم گواهينامه داشت و در حالي كه هنوز نفر آخر كامل پياده نشده بود شروع به عقب رفتن كرد كه حادثه اتفاق افتاد

در هر حال واقعيت هرچه باشد ديگر مريم در ميان ما نيست و آنان كه مسئولند و در خود كمي احساس مسئوليت مي كنند بايد نكاتي چند را بررسي كنند كه از آنجمله مي توان به موارد زير اشاره كرد

اين چندمين حادثه است كه منجر به فوت دانش آموزان اين مدرسه شده است چرا تا كنون تدبيري مفيد اتخاذ نشده است؟

چرا اتوبوس بايد وارد حياط مدرسه شود ومشغول سرته كردن ماشين شود و كلا چرا براي اماكني كه احتياج به پاركينگ دارند در سطح شهر فكري نمي شود كسي كه باغ خود را آژانس مي كند و به آن مجوز داده ميشود ماشينهاي خودرا كجا ميگذارد؟بجز اينكه در كنار خيابان و توي پياده روها و همينطور ساير ارگانها وادارات

چرا بايد مدارس بگونه اي باشند كه كسي از آن سوي ماهشهر كهنه فرزند خود را به ناحيه بفرستد آنهم براي پايه ابتدايي؟

آيا سيستم آموزشي ما آنقدر مشكل دارد كه در زمان مشخص شده انجام برنامه ها غير ممكن است كه حتي براي پايه اول دبستان جهت حل اين مشكل نياز به كلاس اضافي است و بچه كوچك بايد صبح كه از خانه خارج مي شود ساعت 2 عصر برگردد و ازگشنه اي هلاك شود ؟ يا اينكه براي پز دادن مسئولين مدرسه است كه نام مدرسه خود را معروف كنند و آيا اين دهن كجي به سيستم آموزشي نيست؟

چرا بايد مديران مدارس اينقدر زير فشار مخارج باشند بويزه در مدارس دولتي كه به گدايي روي آورند چه بسيارند مديراني كه مرتب بخاطر كمبود بوجه به افراد پولدار شهر رو ميزنند تا قسمتي ازمخارج مدرسه و مراسم جانبي كه اجباري شده اند مثل افطار ماه مبارك را تهيه كنند يا آش و كالباس و .. تهيه كرده و در مدرسه جهت اين امربفروشند آيا اين است وظايف يك مدير مدرسه در ماهشهر جايي كه بر روي بزرگترين و بهترين چاههاي نفت منطقه قرار دارد

در پايان ازطرف تمامي مردم ماهشهر اين حادثه دلخراش را به خانواده مرحومه تسليت عرض مي نمائيم

Hosted by www.Geocities.ws

1