Pauline V's Blog
Pauline als AFSter met nieuwsjes en foto's uit Paraguay 2006/2007
Pilar = PURETE ¡¡

 Amai dat is un wel echt lang geleden..en ik dacht deze keer ga ik niet op msn want dat loopt altijd mis en achteraf voel ik me absoluut niet beter...en aangezien iedereen(of is het alleen mn mama die nog dagelijks mn blog checkt..?)nieuwtjes op mn blog wil zien dacht ik ik zet er gewoon nog es iets op ...dus ik begin nu zomaar wat te vertellen..maar ben er zekr van dat ik veel vergeet...


We zitte ondertss al in januari,een nieuw jaar¡¡een jaar dat ik half in paraguay,maar voor t grootste deel toch in belgie doorbreng..


In mn gezin gaat het ondertss wel al beter..mn mama is niet verandert maar ik kan er beter mee omgaan en maak wat meer opofferingen die voor mij eigelijk maar een kleine moeite zijn maar haar toch wel gelukkig maken..Ik noem haar wel nooit ‘mama’ tis te zeggen als ik over haar praat zoals nu wel,maar tegen haar zeg ik dat nooit..enkel in smsjes..gelukkig zit mn mama*De Echte*toch nog steeds op me te wachten in belgie..


 


Verder wou ik toch nog eve zeggen dat mn vrienden echt fantastisch zijn..ik amuseer me te pletter..J


Maar ze hebben een slechte reputatie in pilar..zo is dat hier..iedereen heeft zn reputatie en geraakt daar nooit meer van af..en mn mama ziet hen dus niet graag en wilt dat ik minder tijd met hen spendeer maar t zijn mn vrienden..waar ik hier t meest aan heb..en ik heb denk ik wel het recht mn vrienden uit te kiezen.*.oud en verstandig* weet je wel...maar langs de andere kant spendeer ik dan ook wel meer tijd met de familie..zodat het lijkt alsof ik minder tijd met de vrienden spendeer..IEDEREEN GELUKKIG??


Mn vriendin stelde zelf voor bij haar te kome wone maar dat scheepte ik vriendelijk af..en ze verstond gelukkig ook dat dat een beetje moeilijk is en dat het ook slechtzou kunnen zijn voor onze vriendschap-samenwonen is toich net iets anders..-


En tis ook een uitnodiging voor mezelf het dit jaar vol te houde met deze familie en alles te doen om een redelijke relatie te hebben maar als ik later terugkeer prefereer ik toch bij mn vriendin te verblijven..


Aaa ik praat nu al de hele tijd over ‘die vriendin’ en das dus nie susan..maar Chili,mn andere super(gekke)vriendin..en r zus is ook super..en r buur Freddy en r neef Bebeto..en 1000anderen..


Ik stuur foto’s


Oja ook van mn colación¡¡(trouwkleed¡¡J)


Verder ben ik ook met de klas op rondreis in paraguay geweest en da was echt genieten..super relaxerend..mooie plaatsen..stranden..watervalletjes..heb ook een cowboyhoed gekocht¡¡echt zalige hoed..


Maar het spijtige was wel dat net tijdens die reis de colacion vn de andere klas(susan..chili..joel..)viel en ik keek daar heel erg naar uit maar was er dus nietr en heb enkel de fotos gezien achteraf en ze sajen er toch wel allemaal heel mooi uit..vooral chili..origineel/speciaal zoals altijd..ging ipv in een kleed in een pak(vestje-broek en zalige hoed)


Dat is misschien waarom mn mama r niet zo graag heeft ..ze is net iets anders..mn mama heeft trouwes altijd problemen met de kleren van mn vrienden terwijl er nooit iets mis mee is..en wat doet het ertoe??OK GENOEG IRRITATIES


Heb ondertss ook mn haar late knippe en ben echt tevrede..heb terug een lapje voor mn oog en laagjes en mn mama heeft er niks van gemerkt..gelukkig want ze zou wel es beledigd kunne zijn moest ze wete dat ik naar een andere kapper ben geweest in plaats van mn haar bij haar te late knippe..


 


AA heb zalig nieuws..er is nog een plaats vrij op de bus naar camboriu-brasil dus morge vertrek ik ..met heida,haar lief en nog 2vrienden¡¡JJan(die gast uit noorwege) zal niet meegaan want zn 6maande paraguay zitte erop en hij keerde deze ochtend terug nr noorwegen met tranen in de ogen..daar wil ik toch nog niet aan denken..het afscheid..


 


Oja Heida en ik hadde dus ons dislexie-project en twas echt leuk da manneke te helpe en dan vooral omda zn papa oms zo dankbaar was-hij gaf ons trouwes elk een terere-thermos cadeau..-Maar we hebben het toch een beetje onderschat..tic echt niet gemakkelijk en we zijn er un dus eve mee gestopt maar zulle ons beter voorbereide om dan mss met een ander jongetje te beginne maar in februari gaat heida weg dus veel tijd hebbe we niet meer..


Maar ben ondertss me iets anders fantastisch bezig..de directeur van mn school heeft altijd gekke ideen en zn nieuw project is een film make en hij heeft het hele scenario al uitgeschreve en raad eens...ik heb de hoofdrol...woehoee¡¡JJtwordt de grappigste thrillerfilm die ik oct gezien zal hebben..ik speel een spook¡¡Jhahahaha maar hij neemt het allemaal heel erg serieus¡Ik heb flikke hier al 1keer bekeke met chili en ze vond het echt de max..ik legde ook alles uit int spaans..gelukkig verstond ze mn slecht nederlands nietJ


Maar de familie heeft het nog niet gezien eerst ware ze heel enthousiastmaar nu vragt niemand er nog achter dus ga ik het zelf ook niet opdringen..


 


AA wat ik wou vertellen..ik vertelde al over christian ook een goeie vriend..alhoewel ik hem nu ook niet zoveel meer zie maar de eerste maanden heeft hij me erg geholpe..hij spreekt een* mini-beetje-slecht-engels*MAAR hij gaat dus ook een jaar met afs naar een ander land en welk land koos gij er nu toch wel niet uit..Belgie¡¡Hij wilde zelfs bij ons thuis komwe  wone maar  dat zie ik niet echt zitte dus legde hem gewoom uit dat hij de hele tijd spaans met me zou spreken en zo geen nederlands zou leren..maar waar hij ook terechtkomt hij kan wel af en toe afkome naar gent e en ik kan hem ook altijd bezoeke¡


 


Weer iets heel anders..mijn tuin is een dierentuin of beter een vogeltuin..we hebben een soort uil een teru teru(paraguayaanse vogel)2toekans een baby-papegaai en 2konijnen en mss binnekort ook een hondje(susan haar hond heeft puppies)wat ik natuurlijk fantastisch zou vinden¡¡


 


AA alle feesten zijn dus net gepasseerd e..kerstfeest/nieuwjaar en fiesta hawaiana..maar er kome er nog vele meer hoor;-)


De kerstperiode had ik het een beetje moeilijk en moet zegge dat toch echt iets raars is ze.in de zomer kerst viere ..ik prefereer toch nog steeds een koude kerst met traditionele kerstboom(veel cadeautjes),sneeuw,en allen lekker gezellig binnen in een warm huisje..mmm..


Aa maar ik geloof dat er dit jaar niks van sneeuw is gevalle..is het niet?gelukkig dan heb ik niks gemist..man tis ier zooo warm¡¡


 


Hoe ist me de blok daar??ik krijg er echt schrik voor,kan me niet meer voorstelle wat studeren is..maar wees niet bang papa het lukt wel want ik heb er wel zin in..


 


Mijn broer hier heeft het studeren na vele pogingen opgegeven en werkt nu maar tis echt een personage¡¡hij gaat veel uit en drinkt veel en maakt veel fouten..onlangs sloeg hij met zn vrienden een gast in elkaar..met de gevolgen..die gast is ondertusse al 2x naar asuncion moete gaan om zich te laten opereren..


 maar mn broer is nochtans niet agressief..hij werd onlangs ook aangerede..auto in de prak..hijzelf had niks..mn mama is dan ook niet zo fier op haar zoon..tis nu zo’n goede maand da ze niet meer me hem praat..


 


er gebeure hier echt veelongelukken..het verkeer is dan ook echt gek/grvaarlijk¡¡er werds op kerstn8 ook iemand neergestoken¡¡


en het ergste vanal..zo’n maand gelede stierf een klasgenote van mn zus..ze was al zo’n 2maand ziek..ik ging nog mee op ziekenbezoek..en uiteindelijk werd ze overgebracht nr asuncion en zou vervolgens ook moeten overgebracht worden nr Buenos Aires om daar een transplant te krijgen..maar de nacht voor ze haar zouden overbrengen stierf ze¡¡mijn zus was ook van plan haar te bezoeken..en zij en r klasgenote waren al weken bezig geld in te zamele(organiseerde o.a. een festival)om haar overplaatsing(vliegtuig)nr buenos aires te sponseren..maar het mocht niet zijn..


 


Ikzelf ben hier ondertusse ook al eeen beetje ziekjes geweest..een ochtend stond ik op en stond mn onderlip helemaal dik..ik d8 natuurlijk..MIJN PIERCING¡Ik viel bijna flauw in de badkamer..zoals mamaJ maar wou toch geen tand verlieze(jaja)dus legde me snel neer en riep mn zus..mn mama kwam onmiddellijk nr huis van r werk en br8 me naar de dokter..die zij dat het herpes was..dat ik tekort aan vloeibare dingen had (en het bijna flauwvalle is omdat ik snel uit bed sprong en had lokale koorts in mn lip..)..ik nam medicijnen..nam mn piercing er toch uit en geneesde snel..


Alles ok dus nu¡¡


 


Ik hou het hier bij voor deze..


 Dikke kussen voor jullie allen ik zie iedereen enorm graag.
2007-01-09 13:17:56 GMT
Comments (3 total)
Author:Anonymous
ooooh zo demax om weer wat nieuwe dingen bij te lezen over u leven daar!! dat doet echt massa's plezier en zeker in deze helse tijd van't jaar, 't is vreselijk dienen blok! kbegin nu toch langzamerhand beeld te krijgen van u leven daar alhoewel er nog paar serieuze gaten zitten, maar die zullen mettertijd wel allemaal opgeklaard worden eee!! poelien, ik mis u echt zotveel, maar geniet daar nog maar massa's veel want de tijd vliegt en voor je het beseft zit je terug bij ons int klein, maar fijne gent (gelukkig maar!)
--helena
<mailto:[email protected]>
2007-01-09 14:48:37 GMT
Author:Anonymous
Goeie reis,voorzichtig en geniet ervan,ik veronderstel dat je 20 januari terug bent!Vergeet niet....Kus mam!
--mama
2007-01-09 19:13:54 GMT
Author:Anonymous
goeie reis!Voorzichtig!Vergeet niet....en geniet!Kussen
--mam
2007-01-09 19:19:33 GMT
Hosted by www.Geocities.ws

1