Reisverslag 6 18 november-2 december Firenze was echt geweldig. We hebben er 5 dagen doorgebracht, onszelf bang makend voor de volgende tocht. We moesten immers meteen door naar Siena, ertussen was geen accommodatie te vinden. En de kaart gaf aan dat Siena 70 km verder lag. Nou, dat betekende in werkelijkheid bijna altijd meer dan honderd! Uiteindelijk vertrokken we dan toch. Het bleek een van onze mooiste tochten, dwars door het toscaanse landschap. Het was ook echt een pittige tocht. We moesten wel vijf passen trotseren. Godzijdank bleek het aantal kilometers deze keer wel in de goede richting... In Siena helaas geen camping, maar een jeugdherberg. We hebben 1 dag Siena bezocht. Mooi plein, waar elk jaar paardenraces op gehouden worden. De volgende dag bleek dat er nog twee fietsers in het hostel waren. Twee Amerikanen, waar we gezellig mee hebben gekletst. We vertrokken naar Casciano di Murlo, een plaatsje, met camping, ongeveer 25 kilometer onder Siena. Een klein tochtje dus, maar we hebben er een eeuw over gedaan. Het landschap was zo mooi, dat we om elke hoek weer echt even moesten stoppen voor een foto! En ook de camping was geweldig, die lag heel hoog en dat maakte het uitzicht formidabel. We hebben onze tent op kunnen zetten onder een strakblauwe hemel, waaruit bleek dat we onze eerste nachtvorst tegemoet zagen! En dat hebben we geweten. Sophie heeft van ellende de halve nacht in een verwarmde wc geslapen. Wel hebben we veel medelijden kunnen wekken. Zo kregen we de tweede nacht extra dekens en werden we de derde en vierde nacht verzocht om intrek te nemen in de voor ons gereserveerde en verwarmde bungalow. Dit hadden we te danken aan een supervriendelijke duitser die op de kerstman leek (geen grapje). We hebben hem dankbaar getrakteerd op een etentje. Ook hebben we de singora van de camping geholpen met olijven plukken. Wat een takkewerk. Letterlijk. Op naar de volgende bestemming! |