|
Verslag 4
��
18 oktober-2 november
Ja, hoor, onze eerste echte fietsster met bepakking kwamen we tegen in Aix-en-Provence. Weliswaar lopend- reparatiekitje, wat is dat?-maar toch gezellig. Tarryn uit Australie is een dagje richting Toulon met ons meegefietst en bovenop een berg kreeg zij voor de derde keer een lekke band, en dat terwijl de fietsenmaker haar net een nieuwe binnenband had aangesmeerd. Toch had Pat nog een glasscherf in de buitenband aangetroffen...Wij hadden nog niets geplakt, vertelden wij haar trots. Totdat Pat nog geen 5 minuten later de lul was.
En toen kwamen we aan bij de cote d'azur, wat een verademing! Er was leven! En een fietspad... De wegen waren er prachtig en kleurrijk en het weer veranderde van regen tot strakblauw! We hebben lekker rustig aan gedaan en genoten van St Tropez tot aan Frejus en van Cannes tot aan Menton. In deze laatste plaats hadden we een camping met het meest fantastische uitzicht tot nu toe!
En nu zijn we in.......ITALIE!!! Alle vooroordelen over het italiaanse weggebruik lijkt tot nu toe heel erg mee te vallen! Het weer is zelfs op 2 november nog heerlijk en het fietsen gaat hier als een trein! Naar alle waarschijnlijkheid gaan nu via Toscane richting Rome. Voorlopig fietsen we nog lekker door!!!! |
|