|
| 14530 km |
| Het wachten duurde eeuwen, maar toen ze er waren, leek het binnen een oogwenk voorbij. Herman en Wil zijn een maand met ons gaan backpacken, een toch niet geringe tijd, zou je zeggen. We hebben zo ontzettend veel gezien en gedaan samen, vooral intens genoten. Nu is het erg stil. Gelukkig wordt het gat dadelijk weer opgevuld door Hettie en Frans. En kunnen we terugkijken op een meer dan goed geslaagde maand. |
| We begonnen in Bangkok met tempels en shopping malls en natuurlijk zalig eten. Na enkele dagen vertrokken we richting het noorden. Onze eerste stop was Sukhothai, een oud tempelcomplex dat we per fiets bezochten vanuit ons heerlijke bungalowtje met zwembad. Daarna Chang Mai, waar we een geweldige dag hadden op een scootertje en waar we een hele leuke kookcursus volgden voor Wil's verjaardag. |
| Bij Thailand alleen zou het niet blijven. Na een dag Chinatown in Bangkok vlogen we naar Phnom Penh en bezochten de gruwelijke Tuol Sleng gevangenis en de killing fields. We waren allemaal onder de indruk van de armoede en de ellende die het land heeft doorgemaakt. Maar gelukkig zagen we ook de mooie kant, bij een bezoek aan het meer dan prachtige Angkor Wat. Per fiets, tuk tuk en bus crossten we het land door. |
| Na zo'n indrukwekkend land waren we allemaal toe aan ontspanning. Op het mooie eiland Ko Chang konden we perfect relaxen. Het weer en de gezondheid zaten niet helemaal mee, maar dat deed niets af aan de fijne sfeer. De laatste dag daar was een hoogtepunt, de perfecte afsluiter. We huurden een scooter en bezochten de mooiste kant van het jungle-eiland. Al met al een fantastiche tijd gehad. Bedankt! |