| Thailand, onze grote liefde. We dachten nog even te hoge verwachtingen te hebben, maar nee, het valt in geen enkel opzicht tegen. Het blijkt zelfs nog beter dan verwacht. In Bangkok zijn we bijgekomen van onze Nepal-ervaring. Geslapen, geshopt, filmpje gepakt en vooral de hele dag door gegeten van de duizende foodstalletjes. We hadden enorm zin om naar het zuiden te gaan, op naar de zee!!! |
| THAILAND UNPLUGGED |
| Hua hin was onze eerste lange stop en het is een geweldig plaatsje met zalig strand. We ontmoetten daar Nicolai, een Deen op de fiets, die de hele wereld rond gaat. Met hem fietsten we verder naar het zuiden. De kleine wegen waren fenomenaal. Tropische groene planten zijn er overal. We fietsten door een National Parc, waar we op het strand sliepen. Verder kwamen we in leuke vissersplaatsjes. Dit was echt Thailand Unplugged, zoals Nicolai het noemde. |
| We kregen geen genoeg van het strand en besloten dus een kijkje te nemen op de eilanden Ko Tao en Ko Samui. Hoewel het daar prachtig is, is het ook erg druk en erg toeristisch. Lekker luieren op het strand en in het zwembad kun je er wel goed doen, hoor, maar we waren blij om weer te vertrekken en weer op de fiets te zitten. Onze eerste stop na de eilanden was Khanom en we werden daar geweldig ontvangen door Richard, Emmet en Paulette. De laatste twee zijn bezig een restaurant op te starten. |
| Ze waren zo gastvrij om de hele omgeving te laten zien en we mochten zelfs in hun huis slapen. Het was er heel erg gezellig. Daarna fietsten we door naar Nakhon si Thammarat. De tempel die we daar bezochten was prachtig en omdat het zondag was vol met biddende mensen. Een heel bijzonder gezicht. Nu zijn we even in Maleisie, om ons visum te regelen, maar we kunnen niet wachten om weer in Thailand terug te zijn en langs de Andaman kust omhoog te fietsen. |
| VERSLAG 24 |