|
verslag 2
��
12 september tot 30 september
Na Troyes besloten we om wat actiever te worden, mede omdat we over twee weken zouden worden verwacht rond Avignon, hemelsbreed 580 km verderop. We maakten de eerste dagen een aantal flinke tochten door de - naar onze begrippen- bergen. We moesten nu ook dringend op zoek naar een wiekenhuis, voor onze vervolgspuiten Hepatites B. In Autun vonden we een ferme verpleegster die ons wel even te grazen wilde nemen....
Je hebt van die dagen dat je denkt dat je de hele wereld aankunt, dus de volgende dag besloten we een extra lange tocht te maken door het vrijwel vlakke landschap richting Roanne. De eerste 60 km gingen voorspoedig. Het is maar goed dat we er toen nog niet van bewust waren dat we nog 25 km grof de bergen in moesten. Gelukkig loonde het uitzicht, een prachtig view-point over de Loire op een ietwat uitgestorven camping. De tocht die volgde was lekker naar beneden en bovendien stuitten we in the-mi ddle-of-nowhere op een prachtig kasteel. Van de Loire maakten we de oversteek door de bergen richting de Rhone. Op deze route haddan we twee campings gepland, de eerste op 450 en de tweede op 850 meter hoogte. Het blijkt wel dat fietsen in de bergen een stuk minder vermoeiend is dan het glooiende landschap wat we tot dan toe hadden gehad. Het ging ons behoorlijk goed af, dus bergen hoeven geen belemmering meer te zijn in de toekomst...Bovendien ga je na bergop altijd bergaf en dat hebben we geweten. Wat is het toch super als je met 50 km/uur naar beneden scheurt en vervolgens stuit op het meest schitterende uitzicht op de Rhone. En als de camping dan vervolgens niet onder doet voor een hotel, kan je dag niet meer stuk. Dus die week, na 500 km fietsen hadden we een rustdag verdiend. Het bleek inmiddels dat we al bijna het eindpunt bereikt hadden, namelijk het huisje wat we voor twee weken samen met Herman en Wil gehuurd hebben. We hadden echter nog wel een week te gaan... Daarom maakten we enkele korte tochtjes op zoek naar een leuke camping, die we pas 3O km voor de eindbestemming vonden. Daar hebben we heerlijk genoten van de laatste paar dagen in het middeleeuwse stadje met zon en pastis. Op naar een echt bed!!!! |
|