Verslag 1

��


25 augustus 2005 tot 12 september 2005

Eindelijk de kans om ons verslagje van de eerste twee weken op het internet te plaatsen. Na ons afscheidsdiner met de hele familie op 25 augustus, tevens de verjaardag van pa van Bree, hadden we een dermate goede bodem gelegd, waardoor we ons fysiek en mentaal sterk genoeg vonden om onze eerste tocht te wagen richting Antwerpen, hihi...
Eenmaal aangekomen in Antwerpen stonden we voor een gesloten deur, maar dat hebben Bart en Elke ruimschoots goedgemaakt door een heerlijk diner. Bovendien stelden zij een prachtig appartement beschikbhaar, inclusief waterbed. Onze laatste comfortabele nacht voor een lange tijd..
Daarna volgde onze eerste echte fietstocht. Het doel was Leuven, het eindpunt voor die dag lag echter 20 km verderop, helaas. Best zwaar, dat allerlaatste stukje meer dan 10% omhoog..
Vanaf die dag was het gedaan met de lang uitgestrekte, vlakke wegen. Weliswaar nog geen Alpen, Vogezen of Himalaya, maar voor onze aanloopperiode pittig genoeg!!!
De dagen die volgden stonden vol van verlaten dorpjes, begroeide heuvels en ver te zoeken campings. Dan zijn we 400 kilometer verder en we waren toen al trots op onszelf!! En gelukkig bleken Frans en Hettie en Menno en Tessa net zo trots, toen ze ons verblijdden met een bezoekje in Laon.
We hebben een paar dagen heerlijk gerelaxed in deze prachtige stad en vertrokken daarna voor een zeer zware, maar prachtige tocht naar Vandieres. Daar hebben we tussen de druivenranken (waar de heerlijkste champagne van gemaakt werd) geslapen.
En ja, die hebben we geproefd. Samen met de lieve Cor en Ria uit Rijen ( Goh, waar stallen jullie je caravan? Bij Rob Veroude? Jeetje daar staat onze Mercedes...!!!!)
Na wat ontspanning (ping-pong) zijn we weer iets zuidelijker gaan kijken. Het zou de langzaamste en langste tocht worden tot dan toe. Het was met name stijgen en bovendien kregen we de eerste panne met de fiets. Sophie's kleinste tandwiel was geheel losgekomen. Gelukkig hebben we het zelf enigszins kunnen repareren, maar dit niet dankzij de behulpzame Fransen!!
We zullen nieuwe onderdelen moete kopen in een grote stad.
De twee campings die volgden waren saai en duur.
Aagekomen in Troyes ( bijna 700 km van Breda) hebben we een fijne camping kunnen vinden, waar we lekker zelfgenoegzaam hebben kunnen ontspannen...
Het is inmiddels 12 september en we zijn benieuwd waarvandaan en wanneer we ons volgende verslag zullen brengen
.
Hosted by www.Geocities.ws

1