
TER NOSE - Gister was er weer een spannende wedstrijd tussen Luctor (Ter Nose) en Fortis (Souburgum). Na een spannende wedstrijd van 70 minuten kon Luctor naar huis gaan met een overwinning van 23-21.
Net als bij de voetbal droeg iedereen zwarte rouwbanden. Bij Fortis viel dit helaas niet zo op, omdat zij al gele met zwarte shirts droegen. De wedstrijd duurde 70 minuten en het was 70 minuten spannend. Het fluitje van de scheids had nog maar net geklonken en er was al gescoord door een prachtige uitbal. Daar was vast op getraind! Ik kan niet elk punt gaan beschrijven, want dan zou ik deze hele krant moeten gebruiken. Maar er sprongen er zeker een paar uit! Een prachtige vrije bal die er in 1 keer werd ingeschoten bijvoorbeeld. De scheidsrechter dacht eerst nog dat hij niet zat, omdat hij de korf niet eens raakte, maar later werd hij toch goed gerekend. Ook van de kant van Fortis waren er een paar mooie kansen. Zo wisten ze scoren door een doorloopbal die netjes werd afgewerkt. Voor de rust stond het 14-11 voor Fortis. Na een praatje van de coaches (Plinius Schottum voor Luctor en Marcus Doorloopballae voor Fortis) en flink wat energiedrank begon de 2e helft. Mede door de regen werd er de eerste 20 minuten niet veel gescoord. Met nog 15 minuten op de klok stond het 15-15. Nu werd het toch echt serieus. Luctor wilde niet verliezen en werkte zich terug tot een 22-18. In de slotfase werd het dan uiteindelijk 23-21.
� Terug �