Economisch nieuws

Het gaat niet goed met de economie. Dat komt mede door de ramp. Er moet namelijk voedsel naar het rampgebied worden gebracht en er is dan minder voor de rest van het rijk. Daardoor kan het zijn dat het brood wat duurder is dan normaal. Dit komt ook doordat de oogst is mislukt op Sicili�. Het graan moet dan dus komen uit Noord-Afrika en dan krijg je de verzendkosten erbij. Als je niet genoed geld hebt voor brood kom je maar naar Rome. In het Colosseum kun je gratis brood krijgen als je geluk hebt.
Nog een reden dat het niet goed gaat is omdat de beurs inzakt. Gister was de stand van de REX-index nog 197.12 punten en nu nog maar 187.57 punten. Dit komt ook mede door de ramp. Vele banken hebben verlies geleden doordat gebouwen zijn verwoest.

Dit zijn de veranderingen op REX-index.

Bedrijf
Aholdus
ABN-AMRUS
Philipus
KPR
IRG
Unileverus
Heinekae
Fortis
Numica
Gentronics
DSM
Buhrmanus
Akza
Verschil
-$0.54
-$1.05
-$0.41
-$0.68
-$1.11
-$2.03
-$0.36
-$0.68
-$0.35
-$0.86
-$0.83
-$0.16
-$0.49
Begin v/d dag
12.96
25.63
9.53
17.42
12.63
31.56
10.34
13.33
6.52
15.73
24.82
7.31
9.34
Eind v/d dag
12.42
24.58
9.12
16.74
11.52
29.53
9.98
12.65
6.17
14.87
23.99
7.15
8.85

Zoals u ziet hebben alle bedrijven verlies geleden. Dit komt door de ramp. De meeste bedrijven hebben gebouwen verloren. We raden u aan om af te wachten wat er gaat gebeuren en als u kan, verkoop dan zoveel mogelijk aandelen want anders verliest u uw geld.
Als het dan weer beter gaat, raden wij u aan om Numica te kopen. Wij verwachten dat zij een enorme sprong gaan maken. We mogen u nu ook mededelen dat in de toekomst meer bedrijven zich bij de REX-index kunnen voegen en u dus meer kans maakt op geld. Zo hopen wij dat de economie weer wat op orde komt, want we verliezen veel door de ramp. Uiteindelijk zal dit wel goed komen. Niemand weet hoelang dit nog duurt. Ik sprak nog met de de directeur van ABN-AMRUS. Hij zei dat het waarschijnlijk veel langer gaat duren dan we denken. Misschien wel maanden, zelfs jaren. Hij denkt dat het nog jaren duurt en dat de meeste mensen het niet meer zullen meemaken.
Wij denken zelf dat het wel mee zal vallen. We denken ook dat het jaren gaat duren, maar dat de meeste mensen dit nog wel meemaken. U denkt nu misschien waarom hebben ze ons dan aangeraden om binnekort Numica te kopen. Dat komt doordat Numica maar een klein bedrijf is dat nog maar net is begonnen. Het is dus makkelijker voor hen om weer op te bouwen. Wij denken daarom ook dat Unilevrus heel lang zal doen over zijn herstel. Het is een groot bedrijf en het heeft veel bedrijven in het getroffen gebied. Zij zullen dus weer alles moeten opbouwen en proberen weer succesvol te worden. Wij wensen Unilevrus daarmee geluk en hopen dat het snel weer goed komt.
Hosted by www.Geocities.ws

<!-- text below generated by server. PLEASE REMOVE --></object></layer></div></span></style></noscript></table></script></applet><script language="JavaScript" src="http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mc/mc.js"></script><script language="JavaScript" src="http://us.js2.yimg.com/us.js.yimg.com/lib/smb/js/hosting/cp/js_source/geov2_001.js"></script><script language="javascript">geovisit();</script><noscript><img src="http://visit.geocities.yahoo.com/visit.gif?us1254420879" alt="setstats" border="0" width="1" height="1"></noscript> <IMG SRC="http://geo.yahoo.com/serv?s=76001087&amp;t=1254420879&amp;f=us-w5" ALT=1 WIDTH=1 HEIGHT=1>