| Waarom zou iemand een Heks of paganist willen zijn? Vaak voelen mensen zich om meerdere redenen aangetrokken tot paganisme of Wicca. Veel vrouwen voelen zich bijvoorbeeld buitengesloten door vele algemen religies door het gebrek aan vrouwelijke godheden. Voor hen vult het concept van Wicca van de Godin als Moeder van al het Leven een lege plek in hun spirituele zoektocht. En aangezien Wicca een op de natuur gebaseerde religie is, trekt het sterk mensen aan die willen "terugkeren naar de Aarde". Ook legt het de nadruk op het beschermen van het milieu, waar we deel van uit maken. Mensen, die aangetrokken worden tot het mystieke, vinden de paganistische geloofsovertuiging prettiger, aangezien wij paranormale krachten og magie niet als rare dingen beschouwen. Het geeft ons de vrijheid om onze eigen beslissingen te nemen over wat het beste voor ons is. terug naar vragen |
![]() |