Yıllardır
zevkle dinlediğim bir grupla röpörtaj yapacak olduğum için hem sevinçli
hem heyecanlıydım.Onlara soracak çok sorum vardı ama nereden başlamalıyım
diye düşündüm ve 3. albümlerinden başlamayı , şarkı sözlerini konuşmayı
, onları bireysel olarak biraz tanıtmayı seçtim. Bu arada sizler de eğer
isterseniz Mor ve Ötesi dinleyicilerinin katıldığı foruma www.morveotesi.com
'dan katılabilir ya da Mor ve Ötesi üyelerine mail atabilirsiniz ancak grup
üyelerinin sizden bir ricası var "Lütfen maillerinizde Türkçe karakter
kullanmayınız." Sohbet havasında geçen bu güzel röpörtaj için, ayırdıkları
vakit için Mor ve Ötesi'ne teşekkür ediyor, onlara müzik yaşamlarında
nice başarılı günler diliyorum.
3. Albümünüz 2001 senesinde çıktı.
Albümünüze ilgi nasıldı? Beklediğiniz ilgiyi gördünüz mü?
Albümümüz 2001'in Aralık ayında çıktı. İnsanların gösterdiği ilgi ve
aldığımız yorumlar bizi çok memnun etti. Ancak üzerinden belirli bir süre
geçtiği için şu anda albümden çok konserlere yani canlı performansa ağırlık
veriyoruz.
3.Albümünüzü diğer albümlerinizle kıyaslayınca
sizce en büyük fark nedir?
Teknik bir ilerleme var. Hepimiz enstrümanlarımıza daha hakimiz. Son albümüzde
besteler daha bir kollektif şekilde yapıldığı için daha bir grup sesi var.
Bunun için mi son albümdeki şarkılarınızın
altında Mor ve Ötesi imzası var?
Şarkıları ortak olarak yaptık bu yüzden de ortak yapılan müziğin altına
ortak imza atmak son derece doğal oldu.
Albümünüzün
adı "Gül Kendine". Bu bir slogan mı? Bununla anlatmak istediğiniz
nedir?
Her zaman her yerde insanın üstüne yürüyen zorluklar olabilir. Bunların
karşısında geri çekilmekten ya da kendi içine kapanmaktansa bir şekilde
insanın kendine kötü davranmayı , haksızlık etmeyi bırakıp önce
kendisiyle iyi bir ilişki içinde olmasını sonra da bunu dışarıya iyi bir
şekilde yansıtmasını anlatan bir konsept. Ancak bunu söylerken hiçbir şekilde
bakın biz bunu yapıyoruz siz de bunu yapın demiyoruz. O yüzden bir slogan değil
kesinlikle.
"Gül Kendine " isimli şarkınızda
"Sana imkansız görünse de , Tüm çözümler ellerinde" diyorsunuz.
Gerçekten böyle mi sizce yoksa buna inanma isteği mi?
[Harun Tekin] Ben gerçekten herşeyin
ellerimizde olduğuna inanıyorum ama bunu duyup anlamını bile zihninden geçirmek
için insanın gerçekten güçlü bir iradeye sahip olması gerekiyor. Mutlu
olduğumuz , huzurlu olduğumuz zamanlarda aslında bunu anlarız ama hayatımızdaki
anların büyük bir bölümü öyle geçmez ve çözümler hep dışarıda görünür
aslında ellerimizdedir.
Grubunuzdan ilk önce Alper sonra da
Derin ayrıldı. Bu çalışmalarınızı etkiledi mi?
Çok etkiledi denemez çünkü Alper doğal bir şekilde ayrıldı gruptan ve
yerine Burak girdi.Burak da gruba yeni bir soluk getirdi. Derin de karşılıklı
anlaşmazlıklar sonucunda ayrıldı gruptan yerine Kerem girdi ve ekstra bir
enerji getirdi. Son 3-4 senedir en uyumlu kadroyla beraberiz.
Müzik
dışında sosyal konularda da sizin var olduğunuzu görüyoruz. Nükleer
Santral için protesto konseri vermiştiniz. Bir şeyler yapma konusunda
kendinizi sorumlu mu hissediyorsunuz?
Herkes gibi söz söyleme hakkımız olduğuna inanıyoruz ve bunu da gerektiğinde
doğru olduğuna inandığımız şeyler için kullanmaktan yanayız. Bu
birilerinin hakkının yenmesi durumunda onlara destek olmak olabilir; doğaya ,
insanlara , hayata bir yanlışlık yapıldığı durumda bunun karşısında
olmak olabilir. Elimizden geleni yapmaya çalışıcağız çünkü ahlaki bir
sorumluluk olduğuna inanıyoruz.
Çok başarılı bir grafik çiziyornusuz.
3 albümünüz var ve 3'ü de son derece başarılı. Bunu neye bağlıyorsunuz?
Geriye dönüp baktığımızda doğru yaptığımız bir şey var o da erken başlamış
olmak. Albüm satar mı , klip çekilebilir mi v.s. diye düşünmeden , yaptığımızı
eskitmeden , soğutmadan hemen hamle yaptık. Eğer öyle yapmasaydık , hızlı
davranmasaydık bu grup şimdi olmayabilirdi. Çünkü ilk albüm , ikinci albümü
yapana kadar grubun varoluş sebebi oldu. Bunun dışında da çevremizden,
sevdiklerimizden , dinleyicilerimizden aldığımız destekle devam ettik ve
hala da o şekilde devam ediyoruz.
Son albümünüz için uzun bir stüdyo dönemi
geçirdiniz. Bu dönemle ilgili mutlaka komik anılarınız vardır. Birini
bizimle paylaşır mısınız?
[Kerem Kabadayı] Stüdyoda bizden başka
bir iki müzisyen arkadaşımız daha vardı. Çalışmadığımız zamanlarda
bulabildiğimiz objelerle oyun keşfediyorduk. Bir ara ben salonda baktım
herkes bir şeyle meşgul . Saydım herkes burdaysa kim kayıt yapıyor? Kimse
yapmıyor.Herkes oyun oynuyor.(Gülüyoruz.) Böyle birkaç gece geçirdik
rahatlama adı altında.
Harun Tekin Bir de yemekle ilgili
ilginç bir anımız var. Kaşarlı , domatesli, biberli pideden 600 tane kadar
yemişizdir bizim dışımızda birkaç kişi daha vardı çünkü.
Albüm kayıtlarını gece yaptınız.
Neden geceyi seçtiniz ? Zor olmadı mı?
O saatlerde herkes uyuyordu ve kimse rahatsız etmiyordu bu bir avantajdı ama
tabii bir de dezavantajı var gece çalışmanın sabah trafiğine takılıp da
eve gitmek anlamına geliyordu ve biz 7 ay kadar çalıştık. İnsanın dengesi
altüst oluyor. Bu da zamanla verimliliği olumsuz etkiliyor.
Şarkılarınızı ortak yapıyorsunuz.
Pekiyi nasıl oluşuyor?
Çeşit çeşit aslında. Bir kişi bir şeyler çalarken onun üstüne bir iki
kişinin gelmesiyle renklenebiliyor. Doğaçlama çalarken fikir çıkabiliyor.
Bu aslında her albümde değişiyor.Her albümün bu anlamda değişik bir dünyası
oldu.
Şu
anda bir yerde çalıyor musunuz?
Şu anda bir yerde çalmıyoruz. Geçen senelerde birkaç bar programı yaptık
ancak şu anda canlı müzik yapıpda zevk alınabilecek ve seyircinin de zevk
alabileceği çok az yer kaldı. Bundan 2-3 sene önce daha çeşitlilik vardı.
Şu anda biraz tarz yoksunu yerler türedi. O yüzden yakın gelecekte düzenli
bir program görünmüyor.
Bize verebileceğiniz konser haberiniz
var mı?
Şu an için kesin olarak H2000'i söyleyebiliriz. 2 Temmuz Salı Saat 22:30 'da
çalacağız.
Aklınıza zor zamanlarda getirdiğiniz
ve size moral depolayan bir söz var mı?
[Harun Tekin] Sözü iki kişi arasında
gidip geliyor diye düşündüğün zaman ne kadar iyi bir iletişim olursa söz
de o kadar anlam kazanıyor. İletişimin olmadığı bir yerde söz nereye
kadar ne getiriyor ya da en doğru söz ne olabilir?
[Kerem Özyeğen] " Olmak istediğin
insan şu anda nasıl davranırdı ? "
Aşk aptallık mı?
[Burak Güven] Kendi adıma aşk var
mı yok mu ya da olduğu hali bu da başkalarının dediği ile benim aşkım
ayrı mı? Bunları çözmüş değilim.
[Harun Tekin] O, şarkıdaki adamın
sayıklaması olarak söylenebilir. O adam da ben değilim bu arada. Ayrıca Mor
ve Ötesi aşk yok diye düşünmüyor. Aşk nedir diye soruyor.
Birkaç kelime versem neler söylersiniz?
"Yağmur?"
[Harun Tekin] Türkiye'de yağdığında
çamura yol açan başka yerlerde yağdığında çok daha güzel şeylere yolaçabilen
çok hoş bir doğa olayı.
"İstanbul?"
[Kerem Kabadayı] Güneş açtığında
yağmur altındaki haline göre çok daha güzelleşen bir şehir.
"Zaman?"
[Kerem Özyeğen] Bazen yanımda
bazen arkamda.
"Deniz?"
[Burak Güven] Deniz benim bir parçam
ya da varlığımın bir parçası.
Radyoda olsaydık hangi şarkıyı çalmamı
isterdiniz?
[Burak Güven] Eksik (3. Albüm)
[Harun Tekin] Yalnızlık Paylaşılmaz
( Duman)
[Kerem Kabadayı] Çiz / Remix
(Rapor2)
[Kerem Özyeğen] Mazhar Alanson
(Yapma)
[Zehra Bayar] Hayat ( 3. Albüm)
HAZIRLAYAN: Zehra BAYAR