GERÇEĞİ KABUL ET...

“Gerçeği kabul etmelisin.Hayat adil değildir.”Benim sözlerim değil bunlar .
Bugün T.V.’da bir programda duydum bu sözleri ve çok tanıdık geldi birden kulağıma.
Sanki yıllardır duyduğum sözlerdi bunlar çeşitli insanlardan.
Değişen bir şey yoktu hala aynıydı demekki hayat .
Ne yapabilirim pekiyi diye sordum kendime.Öyle ya hayat adil değil deyip çıkmak olmazdı işin içinden.
Hayatıma baktım.Başarılarıma,gözyaşlarıma,umutlarıma. Etrafımdaki insanların çabalamalarına.
Hepimizin yine de umut dolu olduğumuzu bir kere daha gördüm.
Çok sevdiğim bir insan pes etmek üzere olduğum bir anda yıllar önce bana şöyle demişti;
”Sakın pes etme eğer istediğin bu değilse.” Hayat adil olmayabilir . Hatta kabul edin genelde pek değildir .
Kazanmak isteriz ,çabalarımızın karşılığını almak,takdir edilmek v.s. bu bizim en doğal hakkımızdır.
Ama hayatımızın her döneminde takdir etmeyen sevdiğimiz insanlarla,ihanet edenlerle,
çabalamadan bizim çabamızın keyfini çıkaranlarla karşılaşmamız mümkün.
Bu gibi durumlarda en çok gitmeyi, lanet olsun demeyi seçeriz .
Çok azımız kalır ve savaşır ya da karşısındaki insana takdir edilmek istediğini belirtir.
Size öğüt vermeye hiç niyetim yok. Çünkü konuşmanın yapmaktan çok çok çok kolay olduğunu iyi bilirim.
Her gitmenin kaçış olmadığını,her kalmanın savaşmak ve kazanmak anlamına gelmediğini bildiğim gibi.
Sadece şunu söyleyebilirim size : Her çaba bir şey katar insana ve farkına o anda varmasanız da belki de yıllar sonra anlarsınız o günkü çabanızın aslında ne kadar değerli olduğunu.
Yine de akıldan çıkarmamak gerekirki her zaman kazanamazsınız.
Hayat yine o programda duyduğum bir cümledeki gibidir.
”Bir imtihan.Sabır oyunları oynamanız gerekir. “
09 Eylül 2002 Pazartesi Zehra Betül Bayar

Hosted by www.Geocities.ws

1