GERÇEĞİ KABUL ET...
“Gerçeği kabul etmelisin.Hayat adil değildir.”Benim
sözlerim değil bunlar .
Bugün T.V.’da bir programda duydum bu sözleri ve çok tanıdık geldi birden
kulağıma.
Sanki yıllardır duyduğum sözlerdi bunlar çeşitli insanlardan.
Değişen bir şey yoktu hala aynıydı demekki hayat .
Ne yapabilirim pekiyi diye sordum kendime.Öyle ya hayat adil değil deyip çıkmak
olmazdı işin içinden.
Hayatıma baktım.Başarılarıma,gözyaşlarıma,umutlarıma. Etrafımdaki
insanların çabalamalarına.
Hepimizin yine de umut dolu olduğumuzu bir kere daha gördüm.
Çok sevdiğim bir insan pes etmek üzere olduğum bir anda yıllar önce bana
şöyle demişti;
”Sakın pes etme eğer istediğin bu değilse.” Hayat adil olmayabilir .
Hatta kabul edin genelde pek değildir .
Kazanmak isteriz ,çabalarımızın karşılığını almak,takdir edilmek v.s.
bu bizim en doğal hakkımızdır.
Ama hayatımızın her döneminde takdir etmeyen sevdiğimiz insanlarla,ihanet
edenlerle,
çabalamadan bizim çabamızın keyfini çıkaranlarla karşılaşmamız mümkün.
Bu gibi durumlarda en çok gitmeyi, lanet olsun demeyi seçeriz .
Çok azımız kalır ve savaşır ya da karşısındaki insana takdir edilmek
istediğini belirtir.
Size öğüt vermeye hiç niyetim yok. Çünkü konuşmanın yapmaktan çok çok
çok kolay olduğunu iyi bilirim.
Her gitmenin kaçış olmadığını,her kalmanın savaşmak ve kazanmak anlamına
gelmediğini bildiğim gibi.
Sadece şunu söyleyebilirim size : Her çaba bir şey katar insana ve farkına
o anda varmasanız da belki de yıllar sonra anlarsınız o günkü çabanızın
aslında ne kadar değerli olduğunu.
Yine de akıldan çıkarmamak gerekirki her zaman kazanamazsınız.
Hayat yine o programda duyduğum bir cümledeki gibidir.
”Bir imtihan.Sabır oyunları oynamanız gerekir. “
09 Eylül 2002 Pazartesi Zehra Betül Bayar