| Phelsuma Dubia Pagina |
| Hier een paar foto's van dieren waar ik me eerste nakweek van heb gekregen. De Phelsuma Dubia. Ik kocht op de beurs dit koppel omdat ze niet duur waren voor phelsuma's De foto hier rechts is het vrouwtje |
| Hier links zie je een foto van het mannetje tijdens een verveling. Als hij helemaal vervelt is eet hij zelf zijn huid op omdat er veel kalk in het vel zit. Ze worden ong. 15 cm groot en dit is een van de minder kleurrijke soorten |
| Ze eten heel gevarieerd.. Meestal krijgen ze een keer per week een papje, eten vrolijk mee met de fruitvliegjes voor de kikers en verder krijgen ze soms vliegen waar ze helemaal dol van worden. Ook krekels krijgen ze wel eens en gaan er goed in. |
| En toen :-) kwamen de eerste eitjes. De 5 eitjes werden gelegd in serie van 2 x2 en 1 losse. Het losse ei bleek een windei en de eerste 2 jonge overleden helaas na korte tijd. |
| Papa en Mama phelsuma kijken helemaal niet om naar de eitjes en na vele lange dagen wachten komen de eitjes vanzelf uit. Je moet de jonge dan uit de bak halen en verder apart opkweken. |
| Deze foto is gemaakt ong 3 dagen nadat hij uit zijn warme eitje is gekropen. Hij is nu ong 4 cm lang Opvoeden doen we met het papje, vitamine en fruitvliegjes. |
| Hier hetzelfde diertje na ong. 3 1/2 maand. Hij is nu ong. 6 cm lang en zeer actief. Hij zit nu samen met een van de abbotti cheiki in een kikkerbak. Voor een foto van hun 2e kijk dan ff op de abotti pagina. |