Maleisie: Kuala Lumpur en Taman Negara
In mei zijn we 2 dagen in Kuala Lumpur geweest, waarna we zijn doorgereisd naar Taman Negara, een nationaal park in de jungle.
De KL Tower in Kuala Lumpur, 421 meter, de vier na hoogste toren in de wereld. Vanaf het panoramaterras heb je mooi uitzicht op de Petronas Towers. De Petronas Towers. Daaronder zit een heel groot winkelcentrum.
Met dit bootje gingen we 3 uur lang de jungle in  op naar Taman Negara, om er bij vertrek achter te komen dat je er ook gewoon met de auto kan komen. Maar de tocht was de moeite waard. Halverwege viel de motor stil..... Toen konden we meteen goed de jungle geluiden horen.
De Petronas Towers zijn heel indrukwekkend.
Op bezoek bij de oorspronkelijke bewoners van het oerwoud (Orang Asli). Ze leven nog in hutjes en leven nomadisch.
De Orang Asli jagen met blaaspijpen. Ed mocht het ook proberen. Als een man een vrouw wil trouwen moet hij bewijzen dat hij zo kan jagen door in drie dagen 6 apen te doden gewapend met alleen een blaaspijp en een mes. Eten en drinken moet hij zelf in de jungle zoeken.
Bij de Orang Asli.
In Taman Negara hebben we de Canapoy Walk gedaan: een serie hangbruggen van een halve kilometer lang op 45 meter hoogte.
Hosted by www.Geocities.ws

1