
HUOM! Tämä on virtuaalihevonen!
|
Virallinen nimi Reukur frá Gustor "Remu" Syntynyt 27.9.2007, Rotu islanninhevonen Väri/merkit ruunikko/- Säkäkorkeus 139 cm Sukupuoli ruuna VH-numero VH-47004 Omistaja Sheng |
Kasvattaja Gustor, Drauguriin, Verbañas, La Fontaine Painotus Este- ja askellajiratsastus Koulutus KO: VaB RE: 100 cm ME: 70 cm IRTO: 120 cm Ratsastettavuus -- (hä?) |
L uonteeltani olen kiltti mutta vauhdikas ja innokas ruuna. Hoitajani ei tule saamaan yhtään päivää, milloin en riehuisi ratsastaessa, hoitaessa, taluttaessa yms sellaisessa. Tykkään kaikista, ihmisistä ja eläimistä, ja haluaisin tutustua kaikkiin mukaviin tyyppeihin :) Siitä on kyllä kisapaikoilla koitunut kaikkea muuta kuin hyvää, mutta kun kaikki on niin kivoja! Olen hirveän perso herkuille, varsinkin omenoille ja kaikille kaurajutuille joita hoitajat aina välillä minulle tekevät.
O olen ihan hirveän perso herkuille ja ruualle noin yleensä. Aina ensimmäisenä kun hoitaja astuu karsinaan, hyökkään hänen taskujensa kimppuun. Tutkin jokaisen taskun ja kädet, ihan jokapaikan missä voisi herkkuja pitää. Jos herkkuja ei köydy, käännyn salamannopeasti ympäri ja mökötän. Mutta suuttumiseni häipyy parin minuutin sisällä, jolloin käännyn taas oikeinpäin ja kerjään rapsutuksia. Niitä nyt ainakin saa! Hoitaessa seison vähän aikaa paikoillani, mutta sitten minun on aivan pakko tehdä jotain, esim. hoitajan takin syömistä, riimunnarun syömistä, yrittää mennä ulos ja kaikkee sellasta :> Tykkään paljon harjaamisesta :) Kavioita en automaattisesti nosta, vaan hoitajan täytyy itse tavallaan nostaa kavioini ^^ Edestäni ja takaa voi mennä huoletta, takaa vaikka ihan minun takapuolestani kiinni, en potki ollenkaan 8) Satulan laittossa vähän pullistelen, mutta muuten olen kuin mallioppilas. Suitset minulle saa yleensä ihan helposti, joskus en avaa suutani helposti.
H iiohoi, lammelle hoi! Vesi on ihanaa<3 Sitä on kiva roiskutella hoitajan ja kaikkien muidenkin päälle, ja siinä on tosi polskia ja piehtaroida 8> Ei vaan yleensä mennä niin syvälle, että voitaisiin uida silleen kunnolla, koska se on kuulemma vaarallista. Pyh ja pah, sanon minä! Tosin hait pelottaa (hetkonen, haita lammessa?). Peseminenkin on kivaa, vaikka uiminen kyllä voittaa sen ihan leikiten!
T arhassa on kiva hengailla Superin ja Tevin kanssa, joskus kanssa tammojen ja orien kanssa. Tammojen kanssa olen oikein hyvää pataa, mutta oreja vähän pelkään, pysyn yleensä poissa heidän tieltä, sillä en halua mitään ikäviä naarmuja ja puremajälkiä. Olen hyttysallergikko, joten kesällä minulle pitää laittaa hyttysloimi ja suihkuttaa hyttysmyrkkyä. Minut myös mieluiten sisälle kesäisin yöksi, vaikka kaverit ovat laitumella, sillä muuten olen aivan täynnä hyttysenpuremia. PAHOJA sellaisia. Joten mieluummin olen sisällä kuin kärsimässä ulkona kavereiden kanssa.
T aluttaessa olen hyvin kiltti, ja menen hyvinkin usein sinne, minne taluttaja haluaa. Mutta, silloin kun minulla on huono päivä, joita on aina joskus kaikilla, ja silloin joko en liiku tai sitten yritän mennä ties minne. Kesäisin itse asiassa yritän mennä syömään vehreätä ruohoa. Niinkuin jo sanoin, olen perso herkuille.
N iinkuin jo ihan alussa sanoin, olen ystävällinen mutta vauhdikas poni. Tai enhän minä mikään poni ole, vaan hevonen! Niin siis. Odotan kyllä nätisti, että ratsastaja pääsee selkään ja saa säädettyä kaikki mahdolliset hilavitkuttimet mitä hän tarvitsee, ja lähden sitten liikkeelle. Käyntini on hyvin hidasta näin alkutunnista kun paikat ovat vielä toistaiseksi jumissa. Mutta kun aloitetaan tunti oikein kunnolla, niin sitten minä virkistyn ja alan kävelemään pitkin ja rennoin askelin eteenpäin. Olen passitahtinen, menen aivan puhdasta passia. Tölttikin sujuu, mutta se ei ole aivan puhdasta aina. Raviakin osaan mennä, jos ratsastaja ensin menee kevyeeseen istuntaan ja antaa siinä pohkeet, silloin menen suoraan raviin. Askeleeni ovat pehmeät ja vakaat, mutta vauhti voi hyvinkin äityä kovaksi. Laukkani on sitten alussa hyvin rauhallista ja tuollain, mutta sitten jos laukataan vähän enemmän, niin se kasvaa koko ajan, ja vihdoin ja viimein vetelen kuin tuulispää ympäri kenttää/maneesia, tai missä minulla sitten ratsastetaankaan. Koulussa olen aika hyvä, mutta siinä on vain se, että kun en mene ravia helposti, niin minulla ei sitten siinä liiemmin kisata. Esteitä sen sijaan pompin enemmän kuin mielelläni, hypin jo ilosta kun näen esteen. Ainoa huono juttu on se, että yleensä kiihdytän hieman liikaa, niin sitten tullaan ryminällä alas. Ratsastajan pitää pidätellä minua, sillä itse en sitä tee! Muuten hyppään oikein hienosti ja olen sijoittunutkin estekilpailuissa 8> Maastossa olen hyvin innokas ja "säikähtelen" aina silloin tällöin. Maastoesteillä olen hivenen parempi, mutta hypin pienempiä.
K ilpailut - perhosia lentelee jo mahassa! Ne on jänniä ne kilpailut! Kun siellä on niin paljon mukavia tyyppejä, että joskus olen meinannut tulla radalta ulos kun olen halunnut mennä tutustumaan toiseen hevoseen. Sitä onneksi harvemmin sattuu, sillä minä tykkään voittaa ja enhän minä voita, jos tulen kesken kaiken radalta ulos. Eikä kisaajanikaan olisi varmaan kauhean ylpeä minusta silloin ... Maastoesteillä nyt sitä ongelmaa ei ole! :D
T raileri on helppo nakki, minä vain hyppään sisälle. Siellä nimittäin on yleensä varta vasten laitettu heinät ja vedet, ehkä pari porkkanaakin minua odottamaan. Kuka hevonen ikinä voisi kieltäytyä sellaisesta! Vastaus on helppo: moni. Mutta minä en voi vastustaa kiusausta, menen vain sisälle.
| Reukur frá Gustor | i. tuntematon | ii. tuntematon | iii. tuntematon |
| iie. tuntematon | |||
| ie. tuntematon | iei. tuntematon | ||
| iee. tuntematon | |||
| e. tuntematon | ei. tuntematon | eii. tuntematon | |
| eie. tuntematon | |||
| ee. tuntematon | eei. tuntematon | ||
| eee. tuntematon |
Vain sijoitukset ja kilpailut, joista ei ole vielä tullut tuloksia.
ERJ
pvm // paikka // luokka // sijoitus
----------
KRJ
24.9.-08 // Unhola // Helppo A // ?
24.9.-08 // Unhola // Vaativa B // ?
KERJ
----------
NJ
--------
ARJ
--------