ONNETTOMAN LADY KLAARA


© Sheng


Perustiedot

HUOM! Tämä on virtuaalihevonen!

Virallinen nimi Onnettoman Lady Klaara "Klaara"
Syntynyt 7.2.2008,
Rotu new forest
Väri/merkit rautias/tähti
Säkäkorkeus 143 cm
Sukupuoli tamma
VH-numero VH-47356
Omistaja Sheng

Kasvattaja Sheng
Painotus Esteratsastus
Koulutus
KO: VaB
RE: 100 cm
ME: 95 cm
IRTO: 110 cm
Ratsastettavuus -- (hä?)

Luonne

O len ilkeä hoitaessa, luimin ja yritän näykkiä. Kuitenkaan en tee mitään ja kun minun hoitajana on ollut tyyliin pari viikkoa, en enää uhittele hänelle vaan ole kiltti. Tykkään keksiä jos jonkinmoisia kepposia hoitajan päivää piristämään (tai ehkä ennemminkin minun). Esimerkiksi karsinasta ja tarhastakarkailut sekä ratsastajan tiputtaminen selästä ovat lempikepposiani.

H eti oven avautuessa olen ryntäämässä karsinan ovesta korvat luimussa ja hampaat irvessä. Aika moni aloittelija ja vähän kokeneempikin siitä säikähtää, mutta tosiasiassahan minä en tee mitään. Jos hoitaja on nyt kuitenkin uskaltanut tulla karsinaan, käännän salamannopesti takapuoleni häntä kohti ja uhkaisen potkaista. Olen siis todella mukava tuttavuus. Mutta (niinkuin on jo sanottu), kun minun hoitajana on ollut jonkin aikaa, en enää uhittele hänelle, vaan olen kiltti. Harjatessa pidän korvia koko ajan luimussa, paitsi jos hoitaja löytää tosi hyvän kohdan, silloin olen ihan rentoutunut. Kavioita en nosta, ja jos nostan, yritän joko näykkäistä hoitajaa persauksista tai tönäistä hänet kumoon. Mutta jos kumpikaan noista ei onnistu, turvaudun siihen perinteiseen keinoon, eli kavion alas laittamiseen tai sitten lähden kävelemään. Satula on minulle hyvin vaikea laittaa rauhanomaisesti, saattaa hoitajan suusta tulla ärräpäitä kun minä yhtä aikaa luimin ja pullistelen sekä yritän näykkiä. Suitsetkaan eivät ole todellakaan helpot, pää on eka katossa ja sitten kun sen saa alas, ei suu meinaa aueta millään.

V esi mikä upea elementti! Pesuboksissa olen oma normaali itseni hoitajalle - yritän näykkiä ja seison korvat luimussa ja kuovin maata. Oikeasti nautin siitä jumalattomasti kun minut pestään! Mutta entäs uiminen sitten? Jotain aivan ihanaa! Yritän laukata suoraan veteen ja räiskytän vettä kaikkialle, pukittelen ja ilakoin. Uiminen on niin ihanaa! En ymmärrä mikä siitä tekee niin ekstraihanaa mutta se kyllä päihittää kaikki kentällä vääntämiset tai maastot. Paitsi jos maastoon kuuluu uittaminen ;>

O maa tarhalaumaani pomottelen. Jos joku uskaltaakin tulla minun heinieni luo, hän saa tuta minun vihani, sillä minä kyllä puren ja lujaa purenkin! Tarhasta hakiessa minä loikin ympäri tarhaa ja rallattelen hoitajalle: "Etpäs saakkaan kiinni, etpäs saakkaan kiinni!". Teen myös niin, että odotan kunnes hakija on tarpeeksi lähellä ja lähden sitten lujaa karkuun.

T aluttaessa kuljen korvat luimussa ja aina välillä yritän vähän näykkäistä hoitajaa. Muuten olen ihan kiltisti taluttaessa, paitsi jos minua vie talliin, niin kannattaa olla valppaana, sillä yritän juosta karsinaan. Jotkuthan antavat minun mennä, koska ajattelevat että kyllä se karsinaan menee, mutta en kyllä taatusti mene vaan karkaan. Ja jos laitumelle/tarhaan on viemässä, niin sama juttu.

S atulavyötä kirratessa yritän taas vaihteeksi näykkiä. Kun ratsastaja nousee selkään, lähden heti liikkeelle, ellei ratsastaja ota ohjia jo valmiiksi käteen. En millään malttaisi odottaa että ratsastaja saa vielä selässä jalustimet säädettyä, joten tanssahtelen, steppailen ja teen vaikka mitä. Kun ratsastaja on valmis ja antaa minun liikkua, pomppaan eteenpäin jä lähden kävelemään hyvin reipasta käyntiä eteenpäin korvat hörössä. Alkutunnista olen ihan kiltti. Kun ratsastaja ottaa ohjat käteen, askellukseni muuttuu vähän töksöttäväksi. Lähden raviin ihan pienestäkin merkistä. Askellajini ovat hyvin pehmeät ja mukavat istua. Ravissa alan jo tekemään laukkaspurtteja ja kaiken maailman hössötyksiä, joten suosittelen ratsastajan olevan valmiina. Laukkaankin siirryn todella pienestä avusta, ja silloin menen todellakin lujaa, saa aika kauan hiljentää että menisin ihan sellaista normaalivauhtia. Laukassa vedän hyvin usein pukkeja. Joskus saatan ihan käynnissäkin yht äkkiä nousta pystyyn ja lähteä kuin raketti. Esteillä olen aivan innoissani mutta olen samalla myös kuuma ja hyvin vaikea, joten minua ei kyllä millekkään 'ei-ikinä-esteitä-hypänneelle' tyypille. Minä nimittäin vedän ihan täysiä, mutta kuitenkin kuuntelen ratsastajaa siinä mielessä, että käännyn todella helposti siihen suuntaan mihin ratsastaja haluaa. Minusta saisi todella hyvän kouluhevosen, jos vähän jaksaisi patistaa, sillä silloinkun olen innoissani - eli aina - menen usein ravissakin pohkeenväistöä ja viakka mitä. Maastossa käyn todella kuumana, eikä minulla mene kuin kokeneet ratsastajat.

K isoissa olen hermostunut ja todella innoissani kaikista uusista kavereista. Kisapaikalla olen aivan erilainen kuin muuten, sillä silloin olen hyvin kiltti ja ystävällinen kaikille - niin ihmisille kuin hevosillekkin. Radalla laitan parastani, sillä tykkään näkyä ja kuulua, ja rakastan sitä, että kaikki katsovat kuinka hienosti menen. Kisoissa ei ole sitä vaaraa, että pukittelisin tai nousisin pystyyn.

T raileriin meno on kyllä vähän pelottavaa, se täytyy myöntää, mutta useimmiten menen ihan ok:sti, kun olen tajunnut, ettei se paikka syökkään minua.. Silti joskus minuun iskee kauhea pakokauhu enkä meinaa millään, en niin millään mennä sisälle siihen pieneen mustaan koppiin.


Sukutaulu

Onnettoman Lady Klaara i. tuntematon ii. tuntematon iii. tuntematon
iie. tuntematon
ie. tuntematon iei. tuntematon
iee. tuntematon
e. tuntematon ei. tuntematon eii. tuntematon
eie. tuntematon
ee. tuntematon eei. tuntematon
eee. tuntematon

Kisakalenteri

Vain sijoitukset ja kilpailut, joista ei ole vielä tullut tuloksia.

ERJ

pvm // paikka // luokka // sijoitus
31.8.-08 // Satulinna // 90-100 cm // 4/20
28.9.-08 // Kk Bailador // 90 cm // ?
30.9.-08 // Team Alkoholisti // 90 cm // ?
30.9.-08 // Team Alkoholisti // 100 cm // ?
22.9.-08 // Tuuliharja // 100 cm // 1/42

KRJ

24.9.-08 // Unhola // Vaativa B // ?

KERJ

----------

NJ

--------

Vaavit

astutus pvm // syntyy // varsan nimi // ori/tamma // omistaja
10.8.-08 // 24.8.-08 // Powerboy Klaus // Powerboy Rolloy // Sheng

1
Hosted by www.Geocities.ws