Kanal D’den Saygısızlık Örneği
18 Aralık pazar günü 12.30’daki programda "Kanal D" televizyonunda Bediüzzaman
Said Nursi'ye karşı büyük saygısızlık yapıldı.
CHP lideri Deniz Baykal'ın "Şeyh Said isyanı"yla ilgili sözleri üzerine
Bediüzzaman'ın resmi ekrana konuldu. Yani ‘isyanı çıkaran adam bu’ demek
istediler. Program yapımcıları, yanlış resim koyduklarını bilmiyorlar mı?
Bilmiyorlarsa büyük bir cehalet içerisindedirler. Resmi bilerek koydularsa
Bediüzzaman'ı ‘vatan haini' gibi göstermek istiyorlar demek ki; bu da büyük
bir iftiradır. Çünkü, Bediüzzaman'ın Şeyh Said isyanıyla hiçbir ilgisi yoktu.
Hatta "Türk milleti, asırlardan beri İslâmiyet’in bayraktarlığını yapmıştır.
Çok veliler yetiştirmiş ve şehitler vermiştir. Böyle bir milletin torunlarına
kılıç çekilmez." diyerek isyanı önlemeye çalışmıştır. Kanal D’yi bu yayını
nedeniyle kınıyor, hatasını düzeltmesini bekliyorum.
Ali Ant / İstanbul
ZAMAN
19-11-2005