|
(απόσπασμα)
Όπως λέω,
μεγαλώνω. Η διαφορά ανάμεσα στο είδος της "νεανικής αφέλειας"
πού πάντα μας αποδίδαν και... Είναι παράξενο να είσαι ακόμα έτσι, καταλαβαίνεις;
Νόμισα πώς κάπου το είχαμε παρακάνει. rf αυτό προσπαθώ να καταπιαστώ από
κάπου.
Δ: Είστε δω γιατί το διασκεδάζετε ακόμη
S: Ναι, άλλά δεν μπορώ ακόμα ν' αποβάλλω το συναίσθημα, Γιατί το κάνω
αυτό ακόμα;
Δ: Δε
νομίζω ότι το ακροατήριο απόψε κατάλαβε έστω και μία λέξη από όσα λέγατε,
..Όμως ή ενέργεια ήταν αρκετή από μόνη της φαίνεται πώς τώρα εμπορεύεστε
και την ομορφιά επίσης ένα άχαρο είδος ομορφιάς.
S: Ξέρεις ότι ήρθε ο Bob Dylan για να μας παρακολουθήσει; Σκέψου το ..Έστω
κι αν δεν ήμασταν καλοί ήταν αλλόκοτο να σκεφτείς ότι εκεί πέρα βρισκόταν
ο Bob Dylan. Είπε ότι θα ηχογραφούσε ροκ εντ ρόλλ ξανά το αμέσως επόμενο
πρωινό αυτό το είπε ή CBS. Εγώ κι ο Kosmo είμαστε οι δυο μοναδικοί πού
τούς αρέσει πραγματικά αρέσει Dylan. πως αρέσει Simenon πού νομίζει ότι
είναι χίππυ... Αλλά φαντάσου, ακριβώς την άλλη μέρα! Μερικοί από τούς
στίχους πού έγραψε αυτός ο άνθρωπος στον καιρό του...
Δ: Στον τίτλο του Combat Rock. μήπως υπάρχει ένα συνειδητό λογοπαίγνιο;
S: Σίγουρα υπάρχει. Είναι ένα είδος μεθυσμένου ανέκδοτου του συγκροτήματος.
Εννοώ πώς ξέρουμε ότι τώρα είμαστε ένα ροκ γκρουπ και ξέρουμε επίσης ότι
το ροκ δεν είναι της μόδας. Μα κείνο τον καιρό το εννοούσα σοβαρά...
Δ: Η Αμερική είναι ή μεγάλη σου επιρροή και το μεγάλο σου πρόβλημα.
S: Είναι αλήθεια, οι Η.Π.Α είναι ή μία μεγάλη μας επιρροή. Αλλά για να
επιζήσoυμε πρέπει να περνάμε περισσότερο καιρό εδώ. Ακόμα κι άνθρωποι
σαν τούς Jam έρχονται τώρα εδώ. Είσαι υποχρεωμένος να το κάνεις για να
επιζήσεις. Πράγμα πού σημαίνει ότι επηρεάζεσαι τρομερά από τη χώρα, το
άλμπουμ μας ηχογραφήθηκε εδώ κι ήταν αύτή ή τεράστια αμερικάνικη επιρροή
σε. όλη του τη διάρκεια αλλά δεν είμαι σίγουρος αν είναι καλό. Αν κάποιος
με ρωτούσε που θά ήθελα να ζω δεν θα δίσταζα: Είναι το Λονδίνο. Αυτή τη
φορά ή Αμερική είναι πραγματικά διαφορετική γιατί έχει χαθεί όλος ο ρομαντισμός.
Τις πρώτες δυο φορές ήρθα με το κεφάλι γεμάτο από Kerouac και Tom Waits
και Woody Guthrie τώρα όλα αυτά είναι ξεπερασμένα. Βλέπω την Αμερική σαν
άσχημη, πλαστικοποιημένη, φρικιαστική παντού ή ίδια, από το Νιου Τζέρσεϋ
μέχρι οπουδήποτε. Εκείνο το τραγούδι του Zappa για την αμερικάνικη TV,
"αφήστε τα απόβλητα του υπονόμου να ξεχειλίσουν από την τηλεόρασή
σας", έτσι είναι ή Αμερική. Δόξα τώ Θεώ για την εγγλέζικη TV. Η Αγγλία
μας έδιωξε, το ξέρουμε αυτό. Πιθανώς να μη χρειαζόταν να έρθουμε εδώ αν
δεν τό είχε κάνει. Έστω κι έτσι θέλω να ζήσω στο Λονδίνο. δεν είμαι καθόλου
ερωτευμένος με αυτό το μέρος. Μα είναι καλό κατά κάποιο τρόπο εννοώ ότι
πρέπει να ζήσω κάπου όπου μπορώ νά είμαι ελεύθερος να περπατώ τριγύρω
είμαι σίγουρος πώς ο Paul Weller θα αντιμετώπιζε άνθρώπους να του στριγγλίζουν,
όταν περπατώ στο δρόμο. Εγώ όμως μπορώ να ζήσω τελείως ελεύθερα στο Λονδίνο.
δεν θέλω νά είμαι "ένα από κείνα τα διάσημα πρόσωπα" και γι'
αυτό δεν μπορώ να αντέξω το Λος Άντζελες, γιατί δεν μπορώ να περπατήσω
άνετα.
Νομίζω πώς αν τα είχαμε καταφέρει πραγματικά, θα αντιμετωπίζαμε και κάτι
παρόμοιο. Φαίνεται πώς πάντα παλεύουμε. Όπως με αυτή την περιοδεία στη
Βρετανία και δεν ξεπουλήθηκαν όλα το εισιτήρια, πρέπει να παλέψουμε πραγματικά
για να τα πουλήσουμε αυτό είναι ένα μέρος της ζωής. Είμαι ευτυχισμένος
γι' αυτό, θα το μισούσα να νιώσω ότι το καταφέραμε πραγματικά, Μου αρέσει
να νιώθω ότι πρέπει να δίνουμε μια συνεχή πάλη.
Μα όλο πού ήταν ένα έξοχο συναίσθημα να είσαι Νο 2 για μία βδομάδα στην
παλιά καλή Βρετανία.
Δ: Θα εμφανιστείτε στο Top Of The Pops τώρα;
S: Όχι, δεν θα το έκανα. Δε νομίζω ότι αυτό το πρόγραμμα έχει κανένα αποτέλεσμα
στους άνθρώπους πού τούς αρέσουν οι Clash. Έχω επίσης την ελπίδα ότι το
ΤΟΤΡ δεν είναι το παν και το μοναδικό της βρετανικής τηλεόρασης, Κι ακόμα
δεν μπορώ να βγάλω από το μυαλό μου, το Ready Steady Go... Δεν υπάρχουν
συγκινήσεις στη Βρετανία μα είναι κατά κάποιο τρόπο ένα αξιοθαύμαστα δημιουργικό
μέρος. Μουσικό φαίνεται να ξεκινούν όλα από κει. Εδώ βγαίνω και ρωτάω
γύρω ποιοι είναι οι νέοι Doors και με κοιτάζουν άφωνοι. Δεν υπάρχει κανείς
εδώ... Ενώ βρισκόμουν στο L.Α. οι τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν συνέχεια νέα
για την υπόθεση Hinckley υπήρχε επίσης μια προσπάθεια να οργανώσουν μία
αίτηση να παραβρεθεί στη δίκη ο Martin Scorsese, πιθανώς γιατί υποκίνησε
τούς τρελούς να πυροβολούν σημαντικά πρόσωπα, ίσως εξαιτίας του περιεχομένου
του "Ταξιτζή", της ταινίας πού επηρέασε τόσο το Combat Rock.
και την τωρινή σκέψη του Strummer. Ο Strummer σχεδόν τελειοποίησε καΙ
το κούρεμα του Ντε Νίρο. σε στιλ Μοϊκανός. Δείχνει αυθεντικός άγριος.
S: το στιλ του "Ταξιτζή" ταιριάζει περισσότερο στην αμερικάνικη
έκδοση των Clash. Ο Kosmo έδωσε το λόγο και δεν μπορούσα να το βγάλω από
το μυαλό μου. ΕΙναι τόσο αλήθεια γι' αυτό το μέρος...
Δ: ΕΙναι ένα σύμβολο πού ταιριάζει στη αλλαγή των Clash.
S: Προσπαθούμε πόντα ν' αποβάλλουμε ό,τι είμαστε γιατί αυτό σημαίνει την
καταστροφή των Clash. Θέλω να είμαι δημιουργικός. Και δεν θέλω να είμαι
οτιδήποτε πρέπει να είμαι". ΕΙναι σαν τον Χέντριξ πού αρνιόταν να
παίξει το παλιό του τραγούδια - κι αυτό δεν τους άρεσε. Θέλουμε να είμαστε
ελεύθεροι. αν είναι δυνατό. Θα προτιμούσα να είμαι ελεύθερος παρά να μένω
σαν ένας πρώην. Μονάχα να αναμασώ τα ίδια. ΕΙναι πολύ δύσκολο για μας.
Γιατί εκείνο το πρώτο άλμπουμ συνεχίζει να γίνεται όλο και πιο επίκαιρο.
Δ: το "Career Opportunities. είναι πιο αληθινό από παλιό, και
σεις το ξαναπαίζετε
S: Ναι, γίνεται πιο δυνατό. ΕΙναι δύσκολο να το πάρεις απόφαση, γιατί
κατά κάποιο τρόπο στο είπα πριν και τώρα πρέπει να συνεχίσω από κει, είναι
σκληρό. .Αλλά το διασκεδάζω, το εγώ μου είναι τεράστιο.
Μ' αρέσει ακόμη και να είμαι ηλίθιος. Μ' αρέσει ΝΑ'ΜΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ CLASH.
Δ: Αυτό είναι αλλόκοτο. Αυτή είναι κυρίως ή αιτία που σας χτύπησαν
οι κριτικοί μετά το πρώτο άλμπουμ. και γιατί, νομίζω, ταιριάζουν οι συγκρίσεις
με τούς Rolling Stones.
S: Πράγματι. Νομίζω ότι ταιριάζουν. Ο Mick νομίζω ότι είναι ... Ο Mick
Jones στις αρχές σίγουρα αποβλακώθηκε τον Keith Richards. ΕΙναι αλήθεια
Πρέπει να το πούμε. Εγώ προσωπικό ήμουν ο πιο φανατικός οπαδός των Stones
στην παιδική μου ηλικία. Νομίζω ότι το "1 977" ήταν μια προσπάθεια
για να τ' αποβάλλω. να φτιάξω ένα νέο χώρο δημιουργίας. .Αλλά δεν σέβομαι
πιο τούς Rollin9 Stones. Η δημιουργικότητα τους είναι μηδέν.
Νομίζω πώς σίγουρα φταίει το πανκ ροκ πού ξαναπαίζουν όλα εκείνα το πρώτα
τραγούδια τους. τούς έριξε τέτοια δυνατή κλοτσιά στον πισινό πού 'ναι
υποχρεωμένοι να φτιάχνουν και να ξαναηχογραφούν κείνο το καλό υλικό.
"Av δεν υπήρχε το πανκ ροκ θα έγραφαν τραγούδια σχετικό με την ιδιοκτησία
Roils Royces. το πανκ ροκ ξανάνιωσε τούς Stones. το πανκ ήταν ή μοναδική
μανία πού με συγκίνησε ποτέ. Κι ήταν κυρίως ο λόγος ότι , ο καθένας μπορεί
να το κάνει. Αύτή ή ιδέα είναι ακόμα τόσο σημαντική. Τώρα πού είμαστε
στο τεχνορόκ, όλα αυτό το σωστό... Πρέπει νά 'σαι λίγο έξυπνος η επιστημονικός
για να τα παίξεις.
Δ: Οι Clash έχουν μία δύναμη, μία γεννήτρια πού δουλεύει ακόμα. Ακόμα
και με την έννοια ότι κι οι New Order πρέπει...
S: Ναι, ξέρω ότι είμαστε παλιομοδίτες μα το καταφέρνω ακόμα - σήκω εκεί
πάνω και κάντο.
Δ: ΕΙναι σαν ένα εξορκισμό κάθε νύχτα - προσπαθείτε να εξολοθρεύσετε
τις επιρροές από τούς Stones, την παράδοση.
S: το live. ξέρεις. ότι μάς σώζει. Όπως οι Stones. είμαστε ένα live γκρουπ.
Αγαπώ να παίζω εκείνα τα τραγούδια, εκείνη ή ιδέα και των τεσσάρων μας.
Εννοώ ότι οι Clash είναι περίπου αυτοί οι τέσσερις γεροπαράξενοι πού προσπαθούν
να ξεφύγουν μπλοφάροντας, ίσως να 'ναι το βάρος ενός γέρικου βυζιού μα
ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ οι Clash.
Δ: Βλέπω την προσπάθεια του Townsend να φτιάξει το νέο του προσωπικό
LΡ με το να συνδέει συνέχεια εσένα και τον Paul WeIIer. Απ' όσο υποθέτω
εγώ. Αλλά εσύ έχεις καμιά εμπάθεια απέναντι στον WeIIer;
S: Μ .αρέσει πραγματικά ο Weller σαν άτομο. Θα το πηγαίναμε αρκετά καλό
αν συναντιόμασταν σε ένα δωμάτιο. Αλλά, για να 'μαστε τελείως ειλικρινείς,
νομίζω ότι βρίσκεται σε μια μη δημιουργική κατάσταση. Και νιώθω πώς δεν
του ταιριάζει ή σύνθεση των Jam... ο Weller είναι αρκετός να 'ναι μόνο
ο Weller
Τον σέβομαι αλλά επίσης περιμένω και πολύ περισσότερα απ' αυτόν. Κάποτε
τον θεωρούσα σαν μία από τις μεγάλες λευκές φωνές της σόουλ. Μα αυτό τον
καιρό δεν την πολυακούω. αυτό με ανησυχεί. Ναι, αν και πάντα μας τη βγαίνει,
ο Weller ναι είναι ένας ήσυχος τύπος.
home
|