Nederlandse muzikanten speelden in het buitenland!

Andy Star & the Stripes was een Dans & Show orkest, die van 1965 t/m 1977 van Skandinavië tot Italië in hotels en dancings speelden. Andy Star was de zanger met zijn volle stem àla Tom Jones voor die typerende kompositie's en The Stripes voor de Hit gevoelige nummers. Samen vormden ze zowel vokaal als instrumentaal een allround orkest.

  • Op gitaar, fluit en saxofoon speelde Kees Vick.
  • Op basgitaar Bob Meevers-Scholte.
  • Op drums percussie en bediening Dynacordgalm Koos Wesdorp.
  • Op saxofoon (sopraan, alt en tenor) fluit en conga's Chris Grootenhuis.
  • En op (Hammond, Rhodes, Melotron, Clavinet en SH-1000 Synth) Daniël van Stekelenburg.

  • Platen zijn er ook nog gemaakt o.a: Fiësta die bovendien ook nog in de Top-40 heeft gestaan, Black Woman, Melanie en Anser me. En bovendien een LP met Greatest Hits op het label van Negram.



    Naar trio Acapulco

    DESIGN BY DANIËL VAN STEKELENBURG 1999 - 2009 ©



    Hosted by www.Geocities.ws

    1