plastic passion |
| sisältö: startti artikkelit haastattelut live-arviot levyarviot höpöhöpö pääkirjoitus |
Säätämö,
Turku 4.5.2002 TV-Resistori ja The Rollstons - asiallista lofistelyä Lauantai 4.5.2002 oli Säätämössä aivan legendaarinen bändi-ilta. Lavalla nähtiin yhteensä viisi tuoreehkoa bändiä ja joukossa oli kaksi uussuosikkiani - turkulainen TV-Resistori ja (ilmeisesti) tamperelais-jyväskyläläinen The Rollstons. Ensimmäisenä lavalle astui ex-Generators -laulaja Kortin johtama grooveorkesteri Linko. Kaksi basistia, rumpali, fonisti ja laulaja/kosketinsoittaja heittivät omituista tanssimusaansa. Mitään vikaa bändissä ei ollut, mutta toisaalta mitään ei oikein jäänyt mieleenkään. Ensi kerralla vaihtelevampia biisejä ja enemmän sekaan sitä arvoituksellista vanhaa sämpleriä, joka oli löytänyt paikkansa syntikan päältä. TV-Resistorin (nyt jo loppuunmyyty)
vinyyli-EP Petit Pianista on pyörinyt soittimessani
tiiviisti viime syksystä lähtien, mutta livenä en
ollut yhtyettä nähnyt lähes kahteen vuoteen. Odotukset
olivat korkealla. The Rollstonsia kehutaan
kaikkialla. Ensin ylistivät Marginaali ja
keskustelulistat. Nyt on ylistäjien joukkoon liittynyt
mm. Nick Triani, joka huhujen mukaan yrittää lobata
yhtyettä levy-yhtiö ille. The Rollstonesin
omakustanteinen CDr-albumi Doing Time on esitellyt
yhtyeen lo-fi -soundisena makuuhuone/keittiöpoppareina,
joita Amerikassa voitaisiin kutsua myös nynnyiksi
yliopistopoppareiksi. Jäljellä oli vielä kaksi bändiä, Cleaning Women ja New York City Survivors, mutta kahden loistavan keikan jälkeen oli viisaampaa lähteä ruokaravintolan kautta kotiin kuin tylsistyttää itsensä tekotaiteellisuudella. Aku-Tuomas Mattila paluu plastic-starttiin kommentoi tai kysy: [email protected] |