Finns destruktiva sekter egentligen? ”FRI” säger att i dessa sekter sker det så kallad ”mind control” i destruktiva sekter, dvs personer blir manipulerade utan att veta det eftersom de umgås bland personer som de ser som vänner och inte som i vanlig manipulation fiender. Men ” Aktionsgruppen mot förtryck av minoritetsreligioner” säger att det är individen själv som bestämmer om den ska gå med i detta, Vad kännetecknar egentligen en gud? Enligt vad jag har sett så är alltid gud den ”perfekta formen”. Det går inte bli bättre än gud, det är den som styr vad som ska hända inom sitt område.