|
|
|
|
|
| Je
vult eerst een potje met zwarte fimo en smeert dat in met lijm
en strooit er 'aarde' op. Dan maak je de blaadjes. Je knipt
rechthoekjes van ongeveer 10 x 5 mm en vouwt die dubbel, doe
er een beetje lijm aan en plak die op elkaar met een stukje
(ong. 4 cm) ijzerdraad ertussen. Goed laten drogen. |
Nu
knip je met een scherp schaartje de blaadjes in model Je kunt
ze nu groen verven. Om te drogen kun je het beste iedere keer
de steeltjes in een stukje oasis prikken. |
Als
alles droog is knip je de blaadjes kort (ong. 1 cm) af en buigt
ze achteroverZet nu de blaadjes in een kringetje in het potje,
en daar verspringend overheen nog een kringetje iets rechter
op staande blaadjes. |
|
|
|
|
|
|
| Nu
de bloemen. Pons met de ronde pons (hoekponsje cirkels of een
gaatjestang) per bloem 5 rondjes (een klein plantje heeft 2
a 3 bloemen) in de basiskleur van de bloem |
Knip
die rondjes met de schaar bij in de vorm die je op de foto ziet.
(er blijft ongeveer een half rondje over met een puntje eraan).
Maak de bloemblaadjes een beetje bol door met de ciseleerpen
over de buitenrand te wrijven (terwijl de blaadjes op de muismat
liggen!). Draai ze om en druk het puntje de andere kant op met
de ciseleerpen. |
Pons
nu uit donkergroen papier een sterretje van de kleinste maat
en druk dat iets bol. Prik er met de naald twee kleine gaatjes
in. |
|
|
|
|
|
|
| Steek
een dubbelgevouwen stukje ijzerdraad erdoor. Draai het draad
onder het sterretje om elkaar heen zodat het sterretje vast
zit |
Doe
een beetje lijm op een stukje karton en plak de eerst vier bloemblaadjes
elkaar overlappend bovenlangs in het sterretje. De laatste plak
je midden onder er overheen. Laat dit goed drogen voor je gaat
schilderen. |
|
|