Olsen in de Fancy



Mary-Kate en Ashley Olsen
''Jammer dat Johnny Depp zo oud is!''
Mary-kate en Ashley Olsen zijn achttien. En dat betekent dat ze eindelijk aan hun grote bankrekening mogen zitten. Om die rekening nog wat meer te spekken heeft de tweeling een film gemaakt: New york Minute. En fancy mocht naar de big apple om de girls te intervieuwen. daar zeggen wij geen nee tegen!
Over de film:
In new York minute wordt een dag in het leven gevolgd van de 17-jarige zusjes Jane en Roxy die samen naar New York vertrekken. de een (jane gespeeld door Ashley) moet daar een toespraak houden om een prestigieuze buitenlanse schoolbeurs te bemachtigen. De ander (Roxanne, de rol van mary-kate) een rockChick, hoopt dat ze backstege kan komen bij een opname van een videoclip zodat ze haar demo kan afgeven. (fijn detail: Roxy's manager is niemand minder dan jack Osbourn!) Alleen worden de plannen verstoord als de tweeling in een louche transactie belandt. Om hun toekomstplannen niet in gevaar te brengen moeten de twee tegenpolen met elkaar samenwerken. En dat gaat niet altijd even soepel! (vanaf 5 augustus in de bioscoop)
In de film rennen jullie slechts gekleed in handdoeken door New York leuk?
Ashley: Dat was wel even stressen!
Mary-kate: Onze handdoekjes zaten goed aan ons vastgetapet, maar het vervelende was dat we niet wisten wat er zou gaan gebeuren. Normaal gesproken zet je voor een film een deel van een straat af waar je filmt, maar dat kon nu niet omdat we midden op Times Square bezig waren. Het was een beetje een ongeorganisserde bende. de regisseur zei: ren tussen de mensenmassa door naar het stoplicht en dat deden we dan maar.
Jullie moesten allebei het een en ander leren voor deze film...
Ashley: ik spreek Chinees in de film! ik heb de zinnetje die ik moest zeggen uit mijn hoofd geleerd. ik hoop dat het klinkt zoals het moet klinken.
Mary-kate: ik heb voor deze film leren drummen. En ik moest ook met de drumstokjes leren twirlen, omdat mijn personager dat doet.
En nu ben je eersteklas drummer?
Mary-kate: niet bepaald ik had hiervoor nog nooit een instrument gespeeld. ik vond het heel moeilijk om mijn armen en benen tegelijk te bewegen, had zware coordinatieproblemen. ik vond het cool om te leren drummen, maar ik ben er nog steeds niet goed in. Ik kan best een bepaalde beat gaan spelen, dat is het wel.
Ben je net als je personage into Rock-n-Roll?
Mary-kate: Mwoah. we houden allebei wel van rock maar dan meer van de klassieke variant, zoals the rolling stones
Ashley: we waren laatst bij hun concert in canada. echt geweldig!
In New York Minute mogen jullie ook op zijn rock-'n-rolls met een auto rondracen!
Ashley: Daar gingen wel eerst een lesje aan voraf, maar nu kan ik door een dolle achteruit rijden met hoge snelheid de auto 180 graden laten draain. En Spin! Bij de opnames ging alles goed. ik heb wel bijna een gebouw geramd, maar dat is een detail. in het begin vond ik het allemaal wel eng, maar toen ik eenmaal wist hoe ik moest spinnen, vond ik het wel cool!
Mary-kate: We kregen een mekkelijke auto om in te oefenen alleen bleek de wagen die in de film werdt gebruikt veel zwaarder te zijn en moeilijker om te beheersen. ik kon niet bij de pendalen!
Kun je goed rijden?
Ashley: ja ik vindt mezelf wel een goede Chauffeur.
Mary-kate: tenzij we aan de telefoon zitten!
Lijken jullie op de meiden die jullie spelen?
Ashley: nee onze karakters zijn heel anders. Jane het meisje dat ik speel is stresber, een perfecktionist die voor elke seconde van de dag een planning heeft. ik ben ook wel perfectionistisch, maar niet zo erg als zij!
Mary-kate: ik speel Roxy, een rebel ze houdt niet van school maar is best wijs. Ze is street smart ze zit in een band en wil dolgraag door breken in rock-'n-roll scene. Ashley: Roxy en Jane zijn een tweeling die precies elkaars tegenovergestelde is. De een is conservatieve goody goody en de ander een punkachtige durfal. dat was heel leuk om te spelen!
Zijn jullie zelf ook tegenpolen?
Ashley: dat valt wel mee. ik was als kind jongensachtiger als Mary-kate. niet dat ik nooit ging shoppen of geen rokken droeg, maar zij was net iets meer meisjesmeisje.
Mary-kate: het is moeilijk om daar wat over te zeggen. het is niet zo dat we heel zwart wit kunnen zeggen dat Ashley zo is en Mary-kate zo. Qua werk ben ik van de grote lijnen en Ashley van de details. als we het een keer niet eens zijn, sluiten we een compromis. dat doen we ook met onze tegenspelers. Jij mag deze jongen hebben in deze film dan mag ik de volgende als eerst een jongen uitkiezen! Ashley: jammer wat dat betreft is het jammer dat we nooit mannen van veertig als tegenspeler hebben anders zou ik dolgraag tegen over Johnny Depp willen staan!
Vinden jullie het jammer dat jullie geen normale jeugd hebben gehad?
Mary-kate: nee we weten al lang dat dit is wat we willen.
Ashley: We zijn nooit gepusht om dit te doen. en dingen die we niet leuk vonden hebben we ook niet gedaan. ook zijn we altijd normaal naar school gegaan. en als we moesten werken zorgden we dat we vrij waren met speciale dingen als verjaardagen en feestjes.
Hoe kijken jullie terug op full house?
Mary-kate: Het is wonderbaarlijk om te zien dat er nog steeds heel veel mensen naar de serie kijken. zelfs de herhalingen krijgen een hoge waardering! Full house is voor ons 1 grote homevideo, je ziet ons langzaam groot worden. het was een geweldige cast, iedereen was dol op elkaar. af en toe komen we nog met zijn ellen bij elkaar.
Wat doen jullie als jullie vrij zijn?
Ashley: Relaxen in een yoga klas, met vrienden rondhangen en naar school gaan.
Wat wordt jullie volgende project?
Mary-kate: Studeren!
Volgens onze mening heeft Fancy geen echt interview gehad met Mary-Kate & Ashley. Er staan allemaal fouten in zoals: Ashley is meer jongens-achtig dan Mary-Kate. Elke fan weet dat dat andersom is.