| VOOR HET WELBEHAGEN VAN ALLAH Voor Allah huilen wij Voor Allah lachen wij Voor Hem slaan onze harten Voor hem zijn wij in de weer Zo verkondigen wij; doen wij Da'wa Wij houden van Allah Wij houden van elkaar voor het welbehagen van allah Voor Zijn welbehagen (Hem) voeden wij onze kinderen op voor Allah buigen wij ons neder Voor Allah uiten wij onze blijschap Voor Allah leven wij Voor Allah sterven wij Voor Allah tonen wij begrip voor elkaar Voor Allah steunen wij elkaar ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EMOTIES Ik zit vol, vol van alle emoties Emoties van vreugde en verdriet Alleen kan ik het met niemand delen Ik zit vol, vol van alle emoties ik kan opeens van alles gaan houden Van de bloemen en de bijen Van de geuren en de kleuren Om te weten waaom wij geschapen zijn dat doet me veel Ik zit vol, vol van alle emoties Deel het met mij Denk ook na; "waarom zijn wij hier? Hier op deze aarde, waarom?" Ben jij ook niet nieuwschierig naar het hiernamaals De waarheid wil ik delen, delen met jou. Ik zit vol, vol van alle emoties Kom lach met mij, huil met mij We hadden het zo nodig, Het zal ons goed doen. Praten en luisteren, je gevoelens samen delen Ik zit vol, vol van alle emoties Onrecht op aarde, waarom Samen kunnen we het aan Samen zijn we sterk. Voel jij ook wat ik voel, het helemaal vol zitten Ik zit vol, vol van alle emoties ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- KOM LEER MIJ KENNEN Het is niet moeilijk, ik ben ook maar een mens Met een hart net als jij Misschien zie ik er anders uit Dat zegt niets, je kent mij niet Praat met mij, dan kom je erachter Wie ik ben, wat ik ben Sta open voor de mensen, daar leer je een hoop van Al zou je dat niet meteen kunnen zeggen Je denkt misschien dat ik een onalfabeet ben Dat is niet zo. Wij zij allemaal op deze aarde gekomen om hetzelfde reden Daar, moeten we het juist over hebben; "Wat hebben wij samen gemeen?" Ik ben niet meer dan jij en jij bent niet meer dan mij! Open staan voor een ieder en respect is wederzijds Kom leer mij kennen, dan ken ik jouw ook Blijf niet in een hoekje, het schaad echt niet Het zal alleen maar beter gaan De media laat niet alles door over de Islaam Maar belicht sommige dingen en dat is ook niet altijd waar Kom leer mij kennen, dan weet je meer, dan weet je wie ik ben Wij hoeven niet bang te zijn voor elkaar. Wij kennen het ook, het geboren worden en het overlijden Daar kunnen we het over hebben Het is een kwestie van begrip voor elkaar Kom leer mij kennen, dan weten we waar wij voor leven Het doel in ons leven Over de maatschappij waarin wij leven Leer mij kennen dan komen wij er wel God heeft ons geschapen om te leven als broeders en zusters met elkaar! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Verder met de volgende pagina met gedichten Terug naar hoofd pagina |