"Negen typen.... hmm...ik weet nog niet zo net of ik in een hokje geplaatst wil
worden".
Wat het Enneagram wil zeggen is: ha ha! je zit al in een hokje, alleen weet je het niet! En dat is een probleem!
Je hebt een bepaalde persoonlijkheid, maar je weet het niet. Net als een vis leeft en beweegt in het water en er geen flauw benul van heeft, leef jij in jouw persoonlijkheid zonder er erg in te hebben.
Het Enneagram wil je nou juist uit dat hokje halen en je je volledige
potentieel laten zien.
Maar eerst en vooral is het zaak jouw type te vinden. Om dat te doen is een
zekere basiskennis van het Enneagram gewenst.