| We zijn begonnen met het restaureren van de Jeep begin Dec 2000. We zijn toen begonnen met alle losse onderdelen er af te halen zoals: jerrycan(steun) , grill, spatborden raam en verder ook nog de kleine onderdelen zoals: reflectoren, beugels, lichten enz. Toen de Jeep helemaal kaal was zijn we gaan schuren. Toen alles in de grond verf gezet Daarna zijn we begonnen met het groen verven van de Jeep, nadat we heel de Jeep 2x hadden geverfd en de onderdelen ook, zijn we weer langzaam begonnen aan het leukste werk van heel dit gebeuren: " het weer opbouwen van de MB". We konden gelukkig nog net naar een Evenementen met de Jeep toen de Jeep net klaar was, maar nog zonder belettering!!!! Veranderingen en/of (orginaliteids) verbeteringen die gemaakt zijn aan de jeep tijdens de "restauratie" zijn: - de verwarming die door het Noorse leger in is gezet eruit gehaald, - een nieuwe/originele oliemeter, - originele koplamp steunen, - originele bijrijders stoel, - nieuwe draadboom naar voren, - nieuwe rubber verbindings stukken van het koelsysteem, - nieuw verbindings stuk van het luchtfilter naar> carberateur, - canvas bescherm band voor de motorkap op de grill, - originele jerrycan (engels maar wel WWII) - originele reflectors en zo nog vele kleine dingetjes. |
| Hier een paar foto's van de Jeep met de onderhouds/vertfbeurt |
| Voor het eerst weer eens een evenement na een half jaar sleutelen en verven. De Jeep nog zonder de belettering |
| Vianen 16 Juni 2001 |
| al heeft u vragen en/of opmerkingen: |
| De onderhouds/verfbeurt/restauratie van de Jeep !!!! |
| De Motor: |
| Voor: |
| Na: |