Svartskägg - Nyuppsättning 2009
Senast uppdaterad 2 januari
Kalender
13-14 december 2008
Lördag
Samling i spexrummet för att tröska igenom låtarna i följande ordning:
9-18 Ensemblerep, orkesterrep i A-studion
19:30 Kalas i spexkällaren Vasa Sjukhus
Sön 12.00
10-16 Ensemblerep, orkesterrep o klädprovning i A-studion
17-18 januari 2009
Ensemble, pianör och regissörer. Program ej fastställt.
31 januari - 1 februari 2009
Ensemble, pianör och regissörer. Mycket dans och köra igenom hela klabbet på söndagen.
28 februari - 1 mars
Lördag: 9-lunch manusrep, lunch-ca 18 ?-rep, 19-? kalas med familjer någonstans på Chalmers.
Söndag: 9-16 ?
12 mars 2009 ?
Eftermiddag. Troligt totalrep för ensemblen.
13 mars 2009
10:00 Scenrep. Detaljen fixar.
11:00 Genrep. Detaljen fixar.
19:30 Nypremiär i Stenhammarsalen
14 mars 2009
15:00 Matinéföreställning i Stenhammarsalen
19:30 Föreställning i Stenhammarsalen
21 mars 2009
8-13 Tåg från Göteborg.
18:00? Föreställning Södra teatern, Stockholm. Kalas alldeles i närheten.
Danne Fahrman och Chalmersska Ingenjörsföreningen Stockholm fixar!
22 mars 2009
9-14 Tåg från Stockholm mot Göteborg.
Besättning
- Directeur Bums
- Fest-Directeur Päälan
- Casseur Stanley
- PR och webSotarn
- Scenmästare Volta
- Ljusmästare Plösen
- Arkitekt/Skivkommitté Cissi
- Arkitekt/Skivkommitté Ako
- Regisseur Slaktarn
- Författare Vispen o Slaktarn
- Författar- och webstöd Gogg
- Producent Matta
- Sömmerska Anna
- Pianeur Chico
- Violin Lekis
- Violin Biggan
- Viola Titti
- Cello Stanley
- Bas Dôna-Bôna
- Flöjt Tina
- Flöjt Janne
- Fagott Katarina
- Sax Kixarn
- Slagverk Grull
- Koreografi Åsa
- Belindah Mirodalidefallapicasso LindaH
- Sofie/Törstig Gnell
- Kid Klinger
- Jean-Pierre Lafitte Nunne
- Doña Esmeralda Spiken
- Barbarossa Lillebror
- Dr Alka Seltzer Bäsk
- Svartskägg/Don Jaffa del Monte Sudde
Manuset - senaste varianten (090102) här
Sångnoter o -texter, det jag hittat, finns här
Kanske inte världens fräckaste web-sida, men den finns...
Hör av er med tillägg, fel och synpunkter till [email protected]
Åter till Suddes pellejönssidor
En äldre man sitter på en parkbänk i staden när en yngling med spikrakt,
uppåtstående hår kommer och sätter sig bredvid.
Killens hår är gult och grönt med orange och lila strimmor och ögonen är
svarta av makeup.
Den äldre mannen stirrar intensivt på den unge mannen i flera minuter.
Efter ett tag blir punkaren smått irriterad på den gamle mannens gloende
så han utbrister:
- Har du aldrig gjort nåt urflippat i ditt sketna liv, gubbe?
Den gamle mannen tänker efter en stund och svarar sen:
-Jo, det har jag faktiskt... En gång blev jag riktigt full
och satte på en papegoja.
Och nu sitter jag här och undrar om du möjligtvis är min son...